Mit barn vil ikke sove.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

975 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. april 2020

Anonym trådstarter

Mine to drenge på hhv. 7 og 5,5 år deler værelse, og se sover i køjeseng. 

Sagen er at ham på 5,5 går ud af sengen, leger og driller sin bror. 

Jeg er nød til at sidde derinde og være skrap før han sover.  Det er så øv med så meget spildt krudt, og jeg savner mine aftner. 

Han synes det hele er sjovt, og prøver mig i den grad af. 

What to do? Synes at jeg har prøvet alt. 

(Det er ikke muligt med eget værelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du putter ham på 5 først og når han sover putter du den ældste 

Anmeld Citér

20. april 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Mine to drenge på hhv. 7 og 5,5 år deler værelse, og se sover i køjeseng. 

Sagen er at ham på 5,5 går ud af sengen, leger og driller sin bror. 

Jeg er nød til at sidde derinde og være skrap før han sover.  Det er så øv med så meget spildt krudt, og jeg savner mine aftner. 

Han synes det hele er sjovt, og prøver mig i den grad af. 

What to do? Synes at jeg har prøvet alt. 

(Det er ikke muligt med eget værelse)

Ja som sagt. Put den lille først, vent til han sover. 

Hvad gør du når han driller? 

Anmeld Citér

20. april 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Ja som sagt. Put den lille først, vent til han sover. 

Hvad gør du når han driller? 

Det er også det jeg har gjort det seneste par dage, men så kommer storebror bare alt for sent i seng. 

Jeg siger med en fast stemme: (navn) det er sengetid skat, også ligger jeg ham ned. Efter to gange siger jeg intet, men ligger ham ned. 

Når vi så kommer hen til 50ende gang jeg ligger ham ned skælder jeg somregl ud af frustration 

Anmeld Citér

20. april 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Det er også det jeg har gjort det seneste par dage, men så kommer storebror bare alt for sent i seng. 

Jeg siger med en fast stemme: (navn) det er sengetid skat, også ligger jeg ham ned. Efter to gange siger jeg intet, men ligger ham ned. 

Når vi så kommer hen til 50ende gang jeg ligger ham ned skælder jeg somregl ud af frustration 

Det hjælper jo så åbenbart ikke at sige det. 

Hvad med konsekvenser? At han ikke får lov til noget næste dag? Eller noget andet?

Det nytter jo ikke at du skal råbe hver aften, hvis det ikke gør nogle forskel. Og det går jo også udover storebrors søvn. 

Eller at storebror går ind på jeres værelse og lægger sig og bliver båret ind?

Anmeld Citér

20. april 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Det hjælper jo så åbenbart ikke at sige det. 

Hvad med konsekvenser? At han ikke får lov til noget næste dag? Eller noget andet?

Det nytter jo ikke at du skal råbe hver aften, hvis det ikke gør nogle forskel. Og det går jo også udover storebrors søvn. 

Eller at storebror går ind på jeres værelse og lægger sig og bliver båret ind?

Det kunne være at jeg skulle prøve det.

Har sågar forsøgt med stille musik og højtlæsning 

Anmeld Citér

20. april 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Det kunne være at jeg skulle prøve det.

Har sågar forsøgt med stille musik og højtlæsning 

Jeg tror ikke at lillebror kan håndtere at de sover sammen.

Ellers måske ville jeg faktisk tage lillebror ind til jer, og så lade storebror være på deres værelse. Har I snakket med dem, hvert for sig og ikke omkring sengetid?

Anmeld Citér

20. april 2020

Soonmom

Hvad tid putter du? (Siden det bliver alt for sent for den store ar putte den lille først?)

Anmeld Citér

20. april 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil

Put lillebror tidligere. Fortæl ham, at hvis han larmer eller forstyrrer når storebror skal i seng så får storebror lov til at sove hos dig fordi det er synd for storebror at han ikke får lov at sove. Vær konsekvent og giv ingen changer. Fortæl storebror inden så ham er med på ideen. Så kan lillebror larme alene og i hygger. Hvis han ikke er vandt til at et nej er et nej så tar det nok en nat hvor han sover alene. Hbis han græder så gå selvfølgelig ind og put kort. Men hold fast.

Anmeld Citér

21. april 2020

lineog4

Jeg ville tage bolchepædagogikken og ikke strafpædagogikken.

Jeg ville lave et stjernekort til dem begge to (det kan jo fx være løse 15 hver dag for den store). Og det ville være vigtigt for mig, at de begge fik så det ikke blev opfattet som en straf men som noget godt. 

Målene ville jeg definere positivt fx jeg kan ligge stille i min seng. Jeg kan blive liggende i min seng - alle forbud kan også fortælles som jeg kan sætninger. 

Så vil jeg ville jeg vælge en overskuelig plan fx 14 stjerner, så en præmie. Og de er selv med til at vælge en præmie (derfor bolchepædagogik) og læg endelig op til at præmier kan være andet end noget der kan købes. Jeg hjemme har det føre handlet om noget hyggetid med de voksne fx pyjamas party med film. 

Og så ville jeg hver dag tale om kortet og rose, rose, rose.... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.