Lulu86 skriver:
Det virker via frugtsyre, så ja en form for syre, men mere naturlig og dermed mildere tænker jeg?
Jeg kunne ikke mærke noget som helst sviende eller prikkende (jeg tænkte hvis jeg nu have en lille sprække, da alle jo kender til det hvis man spiser appelsin med en lille sprække i læben), eller noget andet for den sags skyld. Faktisk føltes mine fødder bare almindelig våde i den tid de var i maskerne. Og de så helt normale ud efter jeg skyllede dem, og det blev de ved til indtil de begyndte at skalle
(kan sende billeder hvis folk ikke er sarte, haha)
Derudover har den hyaluronsyre, hvilket godt nok har syre i navnet, men er et fantastisk stof. Hyaluronsyre er en naturlig del af vores krop. Det er et af de mange proteinstoffer, også kaldet sukkermolekyler, som vi alle er født med. Det er desværre også et af de stoffer, som forsvinder med alderen, fordi vi simpelthen producerer mindre og mindre af det med tiden. Hyaluronsyre er med til at binde væsken. Faktisk kan hyaluronsyre binde vand 1.000 gange sin egen vægt. Hyaluronsyre er derved med til at give fugt, fylde og elasticitet til huden, ligesom det holder leddene ‘smurte’ og øjnene fugtige.
(Jeg har det i en del af mine ansigtscremer og masker bl.a.)
Ingredienslisten for masken hedder: Aqua, Alcohol, Glycerin, Urea, Sodium Hyaluronate, Tocopheryl Acetate, Lactic Acid, Glycolic Acid, Salicylic Acid, Polyqyalernium-10, Lavandula Stoechas Extract, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Sodium Hydroxide, Phenoxyethanol.
https://pureandcare.dk/produkt/peelende-fodmaske-1-stk/
(jeg ved ikke om link bliver slettet, jeg arbejder ikke for firmaet elelr tjener noget på det - googlede bare så du kan se selv... arbejder for vestas
)