Hård hud på Hælen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.785 visninger
11 svar
1 synes godt om
16. april 2020

Anonym trådstarter

Får man det fordi man er overvægtig? Hvad er jeres erfaring? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Får man det fordi man er overvægtig? Hvad er jeres erfaring? 

Man får hård hud pga konstant stort tryk på huden. 
jeg udfra egen erfaring så klart nej. Har intet med overvægt at gøre. 
Jeg er 1.66 og vejer 52 kg og bestemt ikke overvægtig men får ofte hård hud på hælene. 

jeg får det oftest hvis jeg har gået meget i bare tæer. 

men det forsvinder efter en gang i bad med en god fodskruppe creme og fod fil 

Anmeld Citér

16. april 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Man får hård hud pga konstant stort tryk på huden. 
jeg udfra egen erfaring så klart nej. Har intet med overvægt at gøre. 
Jeg er 1.66 og vejer 52 kg og bestemt ikke overvægtig men får ofte hård hud på hælene. 

jeg får det oftest hvis jeg har gået meget i bare tæer. 

men det forsvinder efter en gang i bad med en god fodskruppe creme og fod fil 

Super tak - jeg har taget for meget på efter barn nr 2 -

og nu har jeg virkelig træt hårde hud på

fødderne desværre - tænkte om det var en sammenhæng 

Anmeld Citér

16. april 2020

Lulu86

Profilbillede for Lulu86

Jeg kan anbefale den her. Jeg købe den for en måneds tid siden i normal, og de virkede virkelig godt. Ja, det er lidt ulækkert når huden falder af i flager (og man ikke må hive dem af, men de selv skal falde af... her hjælper et godt fodbad eller to med at speede processen op), men det er kun en lille uges tid. Og nøj, mine fusser var forandret bagefter!!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

16. april 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Super tak - jeg har taget for meget på efter barn nr 2 -

og nu har jeg virkelig træt hårde hud på

fødderne desværre - tænkte om det var en sammenhæng 

Selv tak 

jeg har købt sådan nogle fodbad tuber der er former som fødder i normal. Er fodbad med dem og en fodfil. Så har jeg babyfødder efter 15 minutter 

Anmeld Citér

16. april 2020

Tommelise

Lulu86 skriver:

Jeg kan anbefale den her. Jeg købe den for en måneds tid siden i normal, og de virkede virkelig godt. Ja, det er lidt ulækkert når huden falder af i flager (og man ikke må hive dem af, men de selv skal falde af... her hjælper et godt fodbad eller to med at speede processen op), men det er kun en lille uges tid. Og nøj, mine fusser var forandret bagefter!!!

Hvad er der i den ? 

Jeg har læst om "babyfoot" og spurgte engang min daværende fodplejer, hvad hun mente om det, og hun sagde, at de desværre havde set eksempler på en form for "forbrændinger" 

Jeg ved selvfølgelig ikke, om det kun var for at beholde mig som kunde, men hun virkede meget professionel.

Men er der en form for syre i ?

Anmeld Citér

16. april 2020

AnoMor

Tommelise skriver:

Hvad er der i den ? 

Jeg har læst om "babyfoot" og spurgte engang min daværende fodplejer, hvad hun mente om det, og hun sagde, at de desværre havde set eksempler på en form for "forbrændinger" 

Jeg ved selvfølgelig ikke, om det kun var for at beholde mig som kunde, men hun virkede meget professionel.

Jeg har hørt det samme 

Anmeld Citér

16. april 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg bruger Matas’ fodsalve efter hvert bad og jeg synes virkelig det virker! Nogen gange bruger jeg blot den der hedder balsam, i perioder hvor det ikke er så slemt 

Anmeld Citér

16. april 2020

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar 

Anmeld Citér

17. april 2020

Lulu86

Profilbillede for Lulu86
Tommelise skriver:

Hvad er der i den ? 

Det virker via frugtsyre, så ja en form for syre, men mere naturlig og dermed mildere tænker jeg?

Jeg kunne ikke mærke noget som helst sviende eller prikkende (jeg tænkte hvis jeg nu have en lille sprække, da alle jo kender til det hvis man spiser appelsin med en lille sprække i læben), eller noget andet for den sags skyld. Faktisk føltes mine fødder bare almindelig våde i den tid de var i maskerne. Og de så helt normale ud efter jeg skyllede dem, og det blev de ved til indtil de begyndte at skalle (kan sende billeder hvis folk ikke er sarte, haha)

Derudover har den hyaluronsyre, hvilket godt nok har syre i navnet, men er et fantastisk stof. Hyaluronsyre er en naturlig del af vores krop. Det er et af de mange proteinstoffer, også kaldet sukkermolekyler, som vi alle er født med. Det er desværre også et af de stoffer, som forsvinder med alderen, fordi vi simpelthen producerer mindre og mindre af det med tiden. Hyaluronsyre er med til at binde væsken. Faktisk kan hyaluronsyre binde vand 1.000 gange sin egen vægt. Hyaluronsyre er derved med til at give fugt, fylde og elasticitet til huden, ligesom det holder leddene ‘smurte’ og øjnene fugtige.

(Jeg har det i en del af mine ansigtscremer og masker bl.a.)

Ingredienslisten for masken hedder: Aqua, Alcohol, Glycerin, Urea, Sodium Hyaluronate, Tocopheryl Acetate, Lactic Acid, Glycolic Acid, Salicylic Acid, Polyqyalernium-10, Lavandula Stoechas Extract, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Sodium Hydroxide, Phenoxyethanol.

https://pureandcare.dk/produkt/peelende-fodmaske-1-stk/

(jeg ved ikke om link bliver slettet, jeg arbejder ikke for firmaet elelr tjener noget på det - googlede bare så du kan se selv... arbejder for vestas )

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.