Jeres symptomer i forskellige graviditeter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.116 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. april 2020

Anonym trådstarter

Jeg er bare nysgerrig på at høre, hvor forskellige jeres graviditeter har været, fordi jeg selv har haft vidt forskellige graviditeter! 

Sådan ser mine ud: 

1. graviditet: EKSTREMT træt i første trimester, en del plukveer fra midten af graviditeten og en smule ondt i ryggen til sidst. 

2. graviditet: lidt kvalme i første trimester (men ikke træt!), meget halsbrand i andet trimester, plukkeveer allerede fra uge 12 og virkelig slem tyngdefornemmelse i underlivet til sidst og en baby, der sparkede og hev i nerverne (føltes det som) 

3. graviditet: jeg er kun i 6. uge. Men har allerede halsbrand nogle aftener, er begyndt at blive meget træt og så har jeg helt vildt mange ligamentsmerter og meget ondt i brysterne! Av!!

Håber I vil være med til at dele jeres forskellige graviditeter 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2020

Christabelle

1. graviditet: ingen kvalme. Ømme bryster i to dage omkring uge 6. Lidt halsbrand fra uge 35. (Pige) 

2. graviditet: konstant kvalme til uge 20/21. Ømme bryster hele graviditeten. Halsbrand hele graviditeten. Bækkenløsning = fuldtidssygemeldt fra uge 20 ca. (Dreng) 

Anmeld Citér

14. april 2020

Anonym trådstarter

Christabelle skriver:

1. graviditet: ingen kvalme. Ømme bryster i to dage omkring uge 6. Lidt halsbrand fra uge 35. (Pige) 

2. graviditet: konstant kvalme til uge 20/21. Ømme bryster hele graviditeten. Halsbrand hele graviditeten. Bækkenløsning = fuldtidssygemeldt fra uge 20 ca. (Dreng) 

Hold da op, der er også forskel på de to graviditeter  av for en anden omgang! Det viser netop at ikke to graviditeter er ens. 

Det kan være at jeg skal nævne at min 1. var en dreng og 2. en pige. Vi kender ikke kønnet på nr. 3 endnu 

Anmeld Citér

14. april 2020

Anonym

Første graviditet: let forbigående træthed omkring uge 8-10. Stor libido og lidt grådlabil især ml. uge 15-25. En anelse halsbrand mod slutningen. Pige. 

Anden graviditet: kvalme fra uge 5. Sygemeldt fra uge 7-14 med kvalme og svimmelhed. Problemer med symfyse- og bækkensmerter, især uge 15-25. Meget halsbrand hele vejen igennem. Generelt mærket af graviditeten. Dreng. 

Anmeld Citér

14. april 2020

Christabelle

Anonym skriver:

Hold da op, der er også forskel på de to graviditeter  av for en anden omgang! Det viser netop at ikke to graviditeter er ens. 

Det kan være at jeg skal nævne at min 1. var en dreng og 2. en pige. Vi kender ikke kønnet på nr. 3 endnu 

Ja, de var simpelthen nærmest så forskellige som de kan blive. Imponerende, at de to børn er lavet på samme opskrift   

Anmeld Citér

14. april 2020

Anonym

1. Graviditet - ingen kvalme. Lidt madlede i begyndelsen. Tendens til at blive svimmel. Men ellers rigtig fin, indtil slut af graviditeten, hvor jeg fik svær karpeltunnelsyndrom og ekstreme mængder vand pige)

2. graviditet. SLEM kvalme. Endte i en MA. Tvillinger i uge 10

3. Graviditet: slem kvalme og opkast. Lidt svimmel. Men slet ikke som med nr 1. Var plaget af dårlige hofte r til sidst. Men ikke rigtig andet. (pige) 

Anmeld Citér

14. april 2020

årgang84

Profilbillede for årgang84

1. Dårlig af lav blodtryk de første måneder. Rettede sig. Men stadig lavt blodtryk. Føjelse af at være forstoppet.  Ben læn ville ikke som jeg fra dag 1. Bryst betændelse x 3 inden fødsel. 

2. Ben og læn fortalte mig jeg var gravid. Lav blodtryk bækkenløsning som jeg kunne arbekde med modsat 1 gang. 100 procent arbejds dygtig. Hjemmeplejen. Men med færre dage.  Brystbetændeæse x1 før fødsel 

Anmeld Citér

14. april 2020

fehår

1. graviditet: voldsomt ømme bryster indtil uge 12. Kvalme men uden opkastninger, aftog i uge 12. Næsten ingen appetit hele graviditeten. Halsbrand og hæmorider i 2. og 3. trimester. Migræner i 1. og 3. trimester. Usandsynligt træt hele 1. trimester. (Pige)

2. graviditet: nærmest ingen ømme bryster. Voldsom kvalme med opkastninger. Træt ind til sjælen. MA i uge 10.

3. graviditet: Mellem ømme bryster. Kvalme med opkastninger, aftog i uge 10. Mega sulten hele graviditeten. Halsbrand i 2. og 3. trimester. Migræner i 2. trimester. Begyndende bækkenløsning til sidst. Træt, men ikke ligeså træt som foregående graviditeter. (Pige)

Anmeld Citér

14. april 2020

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

1. Lidt kvalme indenfor de første 12 uger. Bækken problemer fra uge 8 og svimmelhed. Afbrudt i 16. uge grundet kromosomfejl (pige)

2. Lidt kvalme indenfor de første 12 uger. Ømme bryster gennem det meste af graviditeten og bækken problemer (pige)

3. Kvalme indtil uge 21 og derefter halsbrand til slutningen. Lidt bækkenproblemer fra uge 30-ish (pige)

4. Stadig daglig kvalme (uge 31 pt) og halsbrand oveni. Mit bækken driller også en del og har gjort det længe efterhånden. (dreng)

Det er helt klart denne graviditet der har været hårdest og er godt træt af den konstante kvalme. 

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld Citér

15. april 2020

Dorthe1986

1. Graviditet gik uden nogle problemer, havde let ømme bryster de første par uger, men ikke noget særligt. Selvfølgelig lidt murren efterhånden som maven blev større, men ikke noget jeg særligt husker. Var fuldt kampdygtig indtil dagen jeg fødte.

2. Graviditet forløb fuldstændig som den første, lidt ømme bryster i starten thats it. Nårh jo normalt er jeg aldrig syg, men i begge graviditeter oplevede jeg at blive ret syg med feber, to gange med kort mellemrum.

Men to meget ens graviditeter, den første en dreng, den anden en pige og to forskellige fædre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.