Stadig intet job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lyder som en hård situation! Øv

og det lyder virkelig som om du gerne vil.

Drop de hidsige farver. Jeg vil ikke tro de vil fungere specielt godt.

Du kommer med 98 pct. sandsynlighed ikke til samtale fordi du har et meget lang hul i dit CV. Det får mange til at kigge videre på andre kandidater. og de typer jobs du søger er der sikkert mange ansøgere til.

Hvordan beskriver du dit hul i CV’et?

I din situation med det hul du har ville jeg tilmelde mig vikarbureauer og få en masse indgange til forskellige virksomheder. Din nuværende strategi virker ikke. 
Mange jobs besættes uden at bliver slået op. Dvs du skal have en super skarp LinkedIn profil og henvende dig til relevante kontakter. Det er ikke første kaffemøde der giver et jo men måske det 30. Netværk, netværk netværk

Har du en onkel eller svoger osv. i en stor virksomhed kan det også være en indgang.

Og hvis du skal være ærlig - hvorfor tænker du så at du ikke kan få et job som en der pakker varer?. Hvad får du af feedback.

Ringer du konsekvent op og hører hvorfor du ikke er kommet til samtale? 

Jeg har arbejdet i HR med rekruttering i 16 år. Hvis du vil, kommer jeg gerne med feedback på en ansøgning og dit CV.

Mht. varepakker, så håber jeg stadig på at høre noget fra dem, men i annoncen står der bare, at man skal starte 1. April.. Og ja det er jo så nogle dage siden.. Men om de søger flere hen ad vejen ved jeg ikke.. Det er lidt det, som jeg håber på..

Nej har endnu ikke ringet til folk og spurgt, hvorfor jeg ikke får jobbene.. Det var egentlig mit næste mål.. Er bare så skide konfliktsky, så har endnu ikke "taget mig sammen", for jeg aner virkelig ikke, hvad jeg skal sige uden at lyde fornærmet .. 

Ja tak det må du meget gerne, hvis du vil.. Kan lige sende det i morgen, når der er lidt mere tid og ro til det (umulig unge, som jeg skal hjælpe med om lidt )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu tyder det på, at 225 timers-reglen ryger.

Er det rigtigt? Det kunne virkelig være dejligt, for det rammer virkelig sådanne typer som mig, der virkelig gerne vil ud og have et job, men gerne et fast og stabilt job og ikke en masse vikarjobs.. 

Synes hellere, at man burde finde en anden måde at få fat på nasserne 

Anmeld Citér

5. april 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Er det rigtigt? Det kunne virkelig være dejligt, for det rammer virkelig sådanne typer som mig, der virkelig gerne vil ud og have et job, men gerne et fast og stabilt job og ikke en masse vikarjobs.. 

Men du kan jo have vikarjob mens du stadig er jobsøgende. Tænker du vil blive bedre stillet ift. din ansøgning. 

Anmeld Citér

5. april 2020

Babilooo

Til alle jer andre: heldigvis har jeg haft 4-5 praktikker, som så fylder en stor del af hullerne.. 

Men ja det ene førte til et job i halvanden måned, inden firmaet gik konkurs.. Og de sidste førte ikke til job af den ene eller anden årsag (lidt forskellige årsager).. Men det har dog givet mig lidt erfaring.. Dog ser det måske lidt negativt ud, at man kan se, at det kun er nogle måneder, i og med at jeg skriver både start og slut årstal på..

Det vil nok ikke betyde så meget hvad du skriver - reelt set har du haft meget lidt arbejde de sidste år. At du ikke skriver datoer på ... tja det vil de spørge ind til eller kunne gennemskue.

Selvfølgelig skal du efter så mange år og ingen samtaler ringe op og spørge hvorfor din ansøgning bliver fravalgt. Alt andet er tåbeligt. Undskyld - det er ikke for at slå dig i hovedet. Men du skal ringe op sødt og sige, at du er rigtig ked af ikke at komme i betragtning- hvad kan du gøre for næste gang at komme tættere på en samtale. 

Hvis du gør det samme får du samme resultat?

Hvor mange kaffemøde har du været til?

Hvor mange har du kontaktet på LinkedIn? 

Har du dit CV hos samtlige vikarbureauer i området hvor du bor?

Hvor mange ansøgninger uopfordret og opfordret sender du afsted om ugen? 

Da jeg var ledig var jeg på ca 1-2 kaffemøder om uge. 

Har du overvejet mere uddannelse - det er altid lettere at få job efter en uddannelse og så slipper du for at skulle forklare dit gap.

Du kan lægge en video af dig selv op på LinkedIn, hvor du med energi fortæller hvad du brænder for og at du gerne vil mødes til kaffe.

.. gør noget andet end du plejer.

Anmeld Citér

5. april 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hmm det gør ikke noget at skrive starten på kun? For det vil helt klart hjælpe mig.. Har bare altid fået af vide, at man også skal skrive slutning på.. 

Der er ingen regler for det. Det er jo kun hvis de ringer til stederne de finder ud af det. 

Anmeld Citér

5. april 2020

Carina:-)

Anonym skriver:

Den suspenderes kun under corona krisen .

Eller der er et forslag om at den skal midlertidig suspenderes .

Anmeld Citér

5. april 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Hvorfor vil du ikke have et vikarjob? Det er bedre end ingenting.

Et vikariat kan føre til et fast job. 

En kommende arbejdsgiver vil også se positivt på, at du har været i gang som vikar, frem for at du har gået hjemme. 

Søger du uopfordret? Bruger du dit netværk?

Det er ikke let. Især ikke hvis du har mistet noget selvværd.

Men selv om det er svært, så er det en god idé at spørge, hvad du kan gøre bedre til næste jobsamtale. 

Anmeld Citér

5. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vilde ikke stole på efter alt dette med Corona vi er hårdere ramte nu end 2008 arbejdsløshed er meget mere og vi er ikke engang færdig med karantæne 

Anmeld Citér

5. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er med til at ansætte folk. Og jeg sorterer folk fra med så stort et hul i cvet - jeg ville også droppe de hidsige farver, de gør ikke man får lyst til at læse din ansøgning. Du må ud og få lukket dit hul. Meld dig til et vikarbureau. 

Spørge jeg lidt mærkeligt men når man søger job og man er blevet fyret vilde i kunne “se” det eller vilde man kunne sige jeg trænger bare at søge nye steder

Jeg har nemlig mistanke til en fyring er på vej  og jeg har ikke råd at være på dagpenge  

Anmeld Citér

6. april 2020

Anonym

Det kender jeg bare alt for godt!

Jeg har selv en længere sygdom og ledighedsperiode bag mig og har kun 2 relevante jobsamtaler bag mig. Det er pisse frustrerende og det værste er omverdens forventninger, da jeg er i en branche hvor ledigheden ikke er eksisterende i følge den almene befolkning. 

Jeg ville virkelig gerne hive kaninen op af hatten, men har desværre ikke fundet den endnu

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.