Til alle jer andre: heldigvis har jeg haft 4-5 praktikker, som så fylder en stor del af hullerne..
Men ja det ene førte til et job i halvanden måned, inden firmaet gik konkurs.. Og de sidste førte ikke til job af den ene eller anden årsag (lidt forskellige årsager).. Men det har dog givet mig lidt erfaring.. Dog ser det måske lidt negativt ud, at man kan se, at det kun er nogle måneder, i og med at jeg skriver både start og slut årstal på..
Det vil nok ikke betyde så meget hvad du skriver - reelt set har du haft meget lidt arbejde de sidste år. At du ikke skriver datoer på ... tja det vil de spørge ind til eller kunne gennemskue.
Selvfølgelig skal du efter så mange år og ingen samtaler ringe op og spørge hvorfor din ansøgning bliver fravalgt. Alt andet er tåbeligt. Undskyld - det er ikke for at slå dig i hovedet. Men du skal ringe op sødt og sige, at du er rigtig ked af ikke at komme i betragtning- hvad kan du gøre for næste gang at komme tættere på en samtale.
Hvis du gør det samme får du samme resultat?
Hvor mange kaffemøde har du været til?
Hvor mange har du kontaktet på LinkedIn?
Har du dit CV hos samtlige vikarbureauer i området hvor du bor?
Hvor mange ansøgninger uopfordret og opfordret sender du afsted om ugen?
Da jeg var ledig var jeg på ca 1-2 kaffemøder om uge.
Har du overvejet mere uddannelse - det er altid lettere at få job efter en uddannelse og så slipper du for at skulle forklare dit gap.
Du kan lægge en video af dig selv op på LinkedIn, hvor du med energi fortæller hvad du brænder for og at du gerne vil mødes til kaffe.
.. gør noget andet end du plejer.
Anmeld
Citér