Stadig intet job

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.353 visninger
20 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. april 2020

Anonym trådstarter

Ihh hvor er jeg efterhånden ved at blive idiot.. 

Jeg har nu været arbejdsløs i flere år.. Ja faktisk siden 2014, hvor jeg blev udlært salgsassistent.. Jeg begyndte på en ny uddannelse i 2016, men droppede ud efter et år, da den alligevel ikke var noget for mig samt for svær at komme igennem.. Herefter har jeg så haft en enkelt periode med et job, hvor jeg egentlig havde en chef, der gerne ville have mig på trods af graviditet, men firmaet gik konkurs.. 

Derefter blev jeg sygemeldt med plukveer, så barsel og så sygemelding med depression.. Og ja så er vi tilbage til i dag.. Jeg søger bredt, og som regel også ret hurtigt, når jeg ser annoncerne.. Jeg tilpasser ansøgningen og CV til annoncerne.. Jeg har talt med gud og hver mand om forslag til bedre CV og ansøgning - har endda været på kursus, og ALLE (chefer, ansatte, jobkonsulenter, familie og venner) siger, at mit CV og ansøgning er super gode.. At jeg har rigtig meget erfaring, og har mange ting på, som virkelig er relevante, samt de også siger, at opstillingen af CV og ansøgning er rigtig gode.. 

Jeg har dog gennem årene prøvet mange forskellige opstillinger, så det er mere overskueligt, pænere, mere professionelt, mere personligt eller fanger øjet bedre.. Nu er jeg og kæresten begyndt at stille det op med hidsige farver, så jeg forhåbentlig skiller mig ud.. 

Og hvorfor har jeg prøvet så meget?? Fordi på trods af al den ros gennem årene, så er jeg ikke engang kommet til en samtale!!!! Ikke en eneste, medmindre det så har været praktik! 

Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal gøre.. Jeg kæmper og kæmper og kæmper, og intet virker.. Ikke engang, at jeg foreslår en praktikperiode først.. Og hvis jeg ikke får 225 timers arbejde inden november, så bliver jeg taget i ydelse.. Men hvordan pokker skal jeg få 225 timer og måske endda blive helt selvforsørgende, når intet får mig til en samtale? 

Ja ville egentlig ikke lige særlig meget med det her opslag, andet end at brokke mig og få nogle frustrationer ud.. Mest af alt fordi, at jeg ikke engang kan få job som varepakker i Bilka, selvom de mangler virkelig mange folk, og jeg endda har en veninde, der arbejder der, som gerne vil være min reference 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2020

nanan78

Profilbillede for nanan78

Det er ikke nogen morsom situation at stå i, særligt nu, hvor jobs ikke hænger på træerne.

Drt lyder som om du har gjort dig en masse overvejelser i forhold til opsætning og ansøgning. Der kan næppe hentes mere det. Problemet er nok, at du har et hul i cv’et fra 2014 til nu. Det i sig selv frasorteres du nok ofte på. 
Har du mulighed for at supplere din uddannelse, så du får noget ekstra at bidrage med?

Anmeld Citér

5. april 2020

Tommelise

Hvad med at tilmelde dig et vikarbureau? 

Anmeld Citér

5. april 2020

Anonym

Lyder som en hård situation! Øv

og det lyder virkelig som om du gerne vil.

Drop de hidsige farver. Jeg vil ikke tro de vil fungere specielt godt.

Du kommer med 98 pct. sandsynlighed ikke til samtale fordi du har et meget lang hul i dit CV. Det får mange til at kigge videre på andre kandidater. og de typer jobs du søger er der sikkert mange ansøgere til.

Hvordan beskriver du dit hul i CV’et?

I din situation med det hul du har ville jeg tilmelde mig vikarbureauer og få en masse indgange til forskellige virksomheder. Din nuværende strategi virker ikke. 
Mange jobs besættes uden at bliver slået op. Dvs du skal have en super skarp LinkedIn profil og henvende dig til relevante kontakter. Det er ikke første kaffemøde der giver et jo men måske det 30. Netværk, netværk netværk

Har du en onkel eller svoger osv. i en stor virksomhed kan det også være en indgang.

Og hvis du skal være ærlig - hvorfor tænker du så at du ikke kan få et job som en der pakker varer?. Hvad får du af feedback.

Ringer du konsekvent op og hører hvorfor du ikke er kommet til samtale? 

Jeg har arbejdet i HR med rekruttering i 16 år. Hvis du vil, kommer jeg gerne med feedback på en ansøgning og dit CV.

Anmeld Citér

5. april 2020

Carina:-)

Tror det er dit hul på cvet der gør det- eller det ved jeg det er hos fx os-

Der ville jeg selv sortere dit cv fra ,da jeg ville have en bekymring for , om du fx kan indgå i et team ,og indordne dig når du i så mange år ikke har været igang. 

Så jeg vil anbefale dig at søge ind i et vikarbureau . 

Så vil du forhåbentligt den vej kunne få bygget dit cv op så det ikke længere er det store gab man vil have fokus på . 

Og du vil kunne vise at du godt kan indordne dig,og ikke mindst passe et arbejde . 

Held og lykke - 

Anmeld Citér

5. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har nu været arbejdsløs i flere år.. Ja faktisk siden 2014, hvor jeg blev udlært salgsassistent.. Jeg begyndte på en ny uddannelse i 2016, men droppede ud efter et år, da den alligevel ikke var noget for mig samt for svær at komme igennem.. Herefter har jeg så haft en enkelt periode med et job, hvor jeg egentlig havde en chef, der gerne ville have mig på trods af graviditet, men firmaet gik konkurs.. 

Derefter blev jeg sygemeldt med plukveer, så barsel og så sygemelding med depression.. Og ja så er vi tilbage til i dag.. Jeg søger bredt, og som regel også ret hurtigt, når jeg ser annoncerne.. Jeg tilpasser ansøgningen og CV til annoncerne.. Jeg har talt med gud og hver mand om forslag til bedre CV og ansøgning - har endda været på kursus, og ALLE (chefer, ansatte, jobkonsulenter, familie og venner) siger, at mit CV og ansøgning er super gode.. At jeg har rigtig meget erfaring, og har mange ting på, som virkelig er relevante, samt de også siger, at opstillingen af CV og ansøgning er rigtig gode.. 

Jeg har dog gennem årene prøvet mange forskellige opstillinger, så det er mere overskueligt, pænere, mere professionelt, mere personligt eller fanger øjet bedre.. Nu er jeg og kæresten begyndt at stille det op med hidsige farver, så jeg forhåbentlig skiller mig ud.. 

Og hvorfor har jeg prøvet så meget?? Fordi på trods af al den ros gennem årene, så er jeg ikke engang kommet til en samtale!!!! Ikke en eneste, medmindre det så har været praktik! 

Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal gøre.. Jeg kæmper og kæmper og kæmper, og intet virker.. Ikke engang, at jeg foreslår en praktikperiode først.. Og hvis jeg ikke får 225 timers arbejde inden november, så bliver jeg taget i ydelse.. Men hvordan pokker skal jeg få 225 timer og måske endda blive helt selvforsørgende, når intet får mig til en samtale? 

Ja ville egentlig ikke lige særlig meget med det her opslag, andet end at brokke mig og få nogle frustrationer ud.. Mest af alt fordi, at jeg ikke engang kan få job som varepakker i Bilka, selvom de mangler virkelig mange folk, og jeg endda har en veninde, der arbejder der, som gerne vil være min reference 

Jeg er med til at ansætte folk. Og jeg sorterer folk fra med så stort et hul i cvet - jeg ville også droppe de hidsige farver, de gør ikke man får lyst til at læse din ansøgning. Du må ud og få lukket dit hul. Meld dig til et vikarbureau. 

Anmeld Citér

5. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Nu tyder det på, at 225 timers-reglen ryger.

Anmeld Citér

5. april 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Et godt råd til cv er at skrive årstal for begyndelse, men ikke slutning. 
fx 2000 firma, 2014 firma, 2017 firma. 

Min mand var meget ledig efter han blev færdiguddannet i 2009. Deeefter fik han en del små jobs nogle kun nogle uger. I skrev kun begyndelsen på. 

Anmeld Citér

5. april 2020

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Et godt råd til cv er at skrive årstal for begyndelse, men ikke slutning. 
fx 2000 firma, 2014 firma, 2017 firma. 

Min mand var meget ledig efter han blev færdiguddannet i 2009. Deeefter fik han en del små jobs nogle kun nogle uger. I skrev kun begyndelsen på. 

Hmm det gør ikke noget at skrive starten på kun? For det vil helt klart hjælpe mig.. Har bare altid fået af vide, at man også skal skrive slutning på.. 

Anmeld Citér

5. april 2020

Anonym trådstarter

Til alle jer andre: heldigvis har jeg haft 4-5 praktikker, som så fylder en stor del af hullerne.. 

Men ja det ene førte til et job i halvanden måned, inden firmaet gik konkurs.. Og de sidste førte ikke til job af den ene eller anden årsag (lidt forskellige årsager).. Men det har dog givet mig lidt erfaring.. Dog ser det måske lidt negativt ud, at man kan se, at det kun er nogle måneder, i og med at jeg skriver både start og slut årstal på..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.