Larm omkring en barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2020

Lje

Anonym skriver:

Jeg bor et sted, hvor vi har en fælles have. Det er i en lille, stille købstad og vi er kun omkring 5-6 familier om haven. Vi er de eneste med små børn, de andre er voksne og har store børn.

Vi stille gerne vores små børn til at sove lur i haven i en barnevogn og holder så øje både fra vinduet og med babyalarm.

Det er meget tydeligt, når barnevognen bliver stillet, at der er et barn, der sover i den! Den er lukket til og nogle gange hænger der også en stofklud over halvdelen af kalechens åbning. Og vi stille barnevognen lidt afsides.

Alligevel har vi oplevet, at folk bare tordner forbi. Stiller sig og snakker lige ved siden af den, begynder at slå græs eller bare smækker med døre og råber.

Helt ærligt! Er det ikke helt almindelig pli at være stille omkring en barnevogn eller er det bare mig, der er opdraget med det, fordi min mor var dagplejer og jeg altid skulle liste, når jeg kom fra skole?

Grr! Vi har nu haft mange forskellige naboer og overboer osv - og INGEN har taget hensyn!!!

Jeg ville vælge ét problem, spille lidt på naboernes egne behov, da de havde små børn og forsøge mig i en let tone - uden angreb - i et opslag eller mail a la:

Kære naboer

Vores barn sover mega godt udenfor - som I sikkert husker, er søvn til børn jo alle forældes hobby. Vi tænker derfor på, om vi kunne aftale, at græsslåning/aktiviteter med maskiner kunne ske på andre tidspunkter end mellem 12-14 i weekenden. Bare så lang tid der er kommende små verdensborgere i bebyggelsen.

Ved at holde tonen let nok, bør du undgå at blive den sure og samtidig prikker du til noget i deres hukommelse. Som alle forældre kan relatere til. 

Eventuelt sætte et 'jeg sover lige" skilt på barnevognen og stille den så afskærmet som muligt. Jeg tror ærligt talt, at mange (mig selv inklusiv) kan "overse" en barnevogn. Og det er jo altså også deres have. 

Vh

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Folk er ikke onde, de tænker bare ikke over det. 

Jeg forstår dig 100 %, vi bor selv ret tæt med andre og har også en baby sovende udenfor, for der sover han bedst. Vi har 2 naboer, den ene har 3 små børn ( i alderen 1-7 ) den anden 2 børn ( i alderen 7-10). Det er uden tvivl dem med de store der larmer mest og forstyrrer mest. De råber til hinanden en del, børnene skriger og forældrene skriger og råber. De andre naboer larmer da også når bilen kører osv men de har forstået at vi bor tæt og at alle skal kunne være her, så ingen råben og skrigen, bare alm larm der kommer af at leve. Her hos os handler det om at der er nogle der bare ikke har lært at tage hensyn til andre. 

Jeg tror ikke det handler om at dine naboer er onde, de tænker sig bare ikke om. Men at folk går ud og ind af biler og vælger at slå græs når det passer dem, det er ikke noget man kan brokke sig over. Står der folk lige ved siden af vognen og snakker så gå ud, stå ved vognen og indiker at dit barn er ved at vågne så plejer folk at fatte hentydningen. 

Men jeg forstår din frustration, men man kan bare heller ikke forvente at folk sætter alt på pause når ens barn sover lur. 
ps det med et skilt på vognen er en god ide 

Anmeld Citér

4. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg bor et sted, hvor vi har en fælles have. Det er i en lille, stille købstad og vi er kun omkring 5-6 familier om haven. Vi er de eneste med små børn, de andre er voksne og har store børn.

Vi stille gerne vores små børn til at sove lur i haven i en barnevogn og holder så øje både fra vinduet og med babyalarm.

Det er meget tydeligt, når barnevognen bliver stillet, at der er et barn, der sover i den! Den er lukket til og nogle gange hænger der også en stofklud over halvdelen af kalechens åbning. Og vi stille barnevognen lidt afsides.

Alligevel har vi oplevet, at folk bare tordner forbi. Stiller sig og snakker lige ved siden af den, begynder at slå græs eller bare smækker med døre og råber.

Helt ærligt! Er det ikke helt almindelig pli at være stille omkring en barnevogn eller er det bare mig, der er opdraget med det, fordi min mor var dagplejer og jeg altid skulle liste, når jeg kom fra skole?

Grr! Vi har nu haft mange forskellige naboer og overboer osv - og INGEN har taget hensyn!!!

Så må dit barn sove indenfor, folk skal ikke gå på listefødder på et fællesareal.

Vores børn har sovet i larm fra dag 1 og har det modsatte problem, der må ikke være stille.

Anmeld Citér

4. april 2020

Babilooo

Og hvis du har haft mange forskellige naboer, der alle i din optik larmer- så skal du måske kigge på om forventningerne er for høje??

I bor med 5-6 familier.. altså kan du ikke stille 

krav om stilhed. Vi har egen have og det er selvfølgelig mere roligt. Men hvis man bor i lejlighed eller deler arealer følger det jo med.

man køber måske også et hus med fælles have fordi kan godt kan lide tanke om at have nogle snakke og noget socialt sammen. 

Anmeld Citér

4. april 2020

Anonym

Jeg synes dine forventer er for høj du har selv valgt at bosæt dig med 5-6 andre i har lige ret til at brug haven også når dit barn skal sove lur i Barnvogne som andre skriver lær dit barnet at sove i larm det er så dejlig når de kan det.

Anmeld Citér

4. april 2020

Soonmom

Når det er en fælles have og (uden ordensregler?) Så kan du ikke blive mobset over noget.

Her bliver jeg dog ret sur når folk larmer mellem 12-14 (altså slår græs osv) for der står faktisk i husordenen at der skal være ro mellem 12-14 (tror det er pga hende i den gamle bestyrelse var dagplejer ), så her mener jeg man kan tillade sig at blive gal (heldigvis har vi nogle søde naboer der spørger hvornår lillepigen skal sove , hvis de har planer om noget der larmer ), så det kan evt også løses med at omgås med sine naboer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.