Larm omkring en barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.368 visninger
15 svar
55 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2020

Anonym trådstarter

Jeg bor et sted, hvor vi har en fælles have. Det er i en lille, stille købstad og vi er kun omkring 5-6 familier om haven. Vi er de eneste med små børn, de andre er voksne og har store børn.

Vi stille gerne vores små børn til at sove lur i haven i en barnevogn og holder så øje både fra vinduet og med babyalarm.

Det er meget tydeligt, når barnevognen bliver stillet, at der er et barn, der sover i den! Den er lukket til og nogle gange hænger der også en stofklud over halvdelen af kalechens åbning. Og vi stille barnevognen lidt afsides.

Alligevel har vi oplevet, at folk bare tordner forbi. Stiller sig og snakker lige ved siden af den, begynder at slå græs eller bare smækker med døre og råber.

Helt ærligt! Er det ikke helt almindelig pli at være stille omkring en barnevogn eller er det bare mig, der er opdraget med det, fordi min mor var dagplejer og jeg altid skulle liste, når jeg kom fra skole?

Grr! Vi har nu haft mange forskellige naboer og overboer osv - og INGEN har taget hensyn!!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg bor et sted, hvor vi har en fælles have. Det er i en lille, stille købstad og vi er kun omkring 5-6 familier om haven. Vi er de eneste med små børn, de andre er voksne og har store børn.

Vi stille gerne vores små børn til at sove lur i haven i en barnevogn og holder så øje både fra vinduet og med babyalarm.

Det er meget tydeligt, når barnevognen bliver stillet, at der er et barn, der sover i den! Den er lukket til og nogle gange hænger der også en stofklud over halvdelen af kalechens åbning. Og vi stille barnevognen lidt afsides.

Alligevel har vi oplevet, at folk bare tordner forbi. Stiller sig og snakker lige ved siden af den, begynder at slå græs eller bare smækker med døre og råber.

Helt ærligt! Er det ikke helt almindelig pli at være stille omkring en barnevogn eller er det bare mig, der er opdraget med det, fordi min mor var dagplejer og jeg altid skulle liste, når jeg kom fra skole?

Grr! Vi har nu haft mange forskellige naboer og overboer osv - og INGEN har taget hensyn!!!

Da jeg havde små børn der sov i barnevogn blev jeg også mega irriteret af at ingen tog hensyn. Bl.a.  oplevede jeg også at folk kunne finde på at stå i nærheden og ryge.
 Forleden gik jeg en lille tur i det gode vejr med min yngste. Min søn på 3 år snakkede på livet løs og han har altså en høj skinger stemme. Nå, men vi kom forbi en mand der stod op af sin bil og så ned i sin mobil. Der var da også en barnevogn ved siden af. Først da vi nærmede os begyndte manden at bede os om at være stille grundet babyen. Min søn kom desværre til at vække baby. Jeg tænkte slet ikke over at der stod en barnevogn (jeg så den i princippet ikke). Det jeg vil sige med det er, at det er nok ikke fordi folk ikke tager hensyn, men folk ser det bare ikke og tænker ikke over det, hvis ikke de er det sted i livet med små babyer. 

Anmeld Citér

4. april 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er seriøst kun noget man overvejer hvis man selv har små børn eller har haft det fornylig. Jeg synes egentlig heller ikke man kan forvente det af andre mennesker når man selv vælger at putte i vogn hvor folk kommer. Det ville da være dejligt, men sådan fungerer verden bare ikke. 

Anmeld Citér

4. april 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Synes ikke man kan forvente at folk skal tage hensyn til dit barn i en fælles have. De har ligeså meget ret til at være der. 
lær barnet at sove i larm. 
det gjorde jeg fra dag et med min søn. Han sover fra alt. I en alder af 3 mdr sov han fra en stiksav da min bror skulle skærer juletræets stamme til så den passede til foden. Knægten sov lige på den anden side af væggen med åben dør. 
den dag idag sover han også fra alting 

Anmeld Citér

4. april 2020

Troldemommi

Nu drejer hele verden sig jo ikke kun om dig og dine børn, andre mennesker må også være der og vi har allesammen forskellige måder at være udenfor på, og nogle af de måder larmer lidt ��

Anmeld Citér

4. april 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kan heller ikke se, at folk skal være stille i deres egen have, fordi I vælger at have børnene til at sove der. Selvfølgelig stiller man stiller sig ikke lige op ad barnevognen og snakker eller ryger, men andre børn skal have lov til at lege i egen have og andre familier skal have lov til at leve deres liv i haven. Jeg ville så selv vente med at slå græs eller bruge andre larmende redskaber, mens der var børn, der sov.

Der er stor forskel til en dagpleje, da der her er tale om et privat hjem og din mors arbejde. Det ville gå ud over både dagplejebørnene og hendes arbejdsrutiner, hvis du vækkede børnene.

Anmeld Citér

4. april 2020

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv

Jeg har også altid tænkt om mødre der nævnte at folk altid larmer og slår græs midt i deres børns lur, lige skulle slappe lidt af da vi alle skal have lov til at være her... 

Jeg blev mor og er selv irriteret på folk der dytter og alt muligt, men hvornår skulle folk ellers? Min sover lur fra 9 til 10 30 og igen fra ca 12 30 til 15, det er kun fordi man selv står med et barn der ka vågne og blive umuligt at man bliver irriteret  dog irritere det mig ikke særlig meget, jeg kunne jo bare lade ham sove lur inden for 

Anmeld Citér

4. april 2020

Babilooo

Jeg var på ferie og en russisk dame bad os om at få vores sønner til at være stille i poolen. De var stille og rolige og plaskede en lille smule som børn nu gør. Hun havde barnevogn med sovende baby ved poolen. Hun fik pænt at vide at hun kunne putte et andet sted.

Du har bestemt ikke krav på at andre er stille på et fælles område. 

Du kan overveje at putte indenfor hvis det generer.

Anmeld Citér

4. april 2020

Babilooo

.. og at din søns lur skal bestemme græsslåning 

Anmeld Citér

4. april 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Altså jeg læste( og har hørt) at det er bedre at børn lære at sove i larm, for ellers kan de vågne af den mindste larm, og det er bare virkelig nederen. For det giver problemer, når man tager omkring.. 
Men hvis du har så svært det, må du jo lade ham sove indenfor. Det er ikke din kun din have.. ja det er irriterende, men du kan jo ikke forvente at folk sætter deres liv på stå måske 3-4 timer hver dag, fordi dit barn skal sove. 

Der er også forskel på at have et barn der vågner, og så 3-4 børn der vågner i en dagpleje. 

Men hvis det irriterer dig, må du putte ham inde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.