Pigetøj, hjælp til størrelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2020

fehår

Carina:-) skriver:

Zara er småt , det samme er lindex 

Wheat som også er i den billige ende er alderssvarende,  og har meget sødt til piger .

Uh ja, Wheat er så fint - desværre synes datteren, at det er møgkedeligt. "Moooar, det ligner sådan noget tøj, du går i" 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2020

Lje

Min datter, som bliver 3 til sommer, er lige vokset igen, og meget af hendes tøj er for småt. Det er især kjoler, bluser, bukser, underbukser, osv. Overtøj er der styr på. 

Vi har været meget glade for H&M, og i lang tid passede hun 98/104 perfekt. Det er nu for småt. De ting, der fåes i 104, passer stadig sådan nogenlunde men er til den lille side. 110 er for stort. 

Hun er ca. 98 cm og vejer 15,5 kg.

Jeg har blandt andet overvejet at prøve Krymmel og Zara, men hvordan er det i størrelsen? Og har I andre ideer?

Marmar, New Nordic og Zara er (vurderer jeg) alle har smalt/langt design. Sådan at høje og smalle børn ikke drukner i det.

Vores søn er knap 5, 115 cm. høj og er lige hoppet i str. 7 år (122), slimfit jeans fra Zara. 1 opsmøg og ellers passer de perfekt.

Min erfaring er, at HM, NameIT, Molo og flere af de andre mærker bliver alt, alt for brede og kasseformede, når man har en tynd starut. 

Vh.

Anmeld Citér

31. marts 2020

Skouboe

fehår skriver:

Tak for tippet. Hvordan er det i størrelsen?

Jeg synes det er meget gennemsnitligt. Prøv evt at tage i en butik første gang, så kan du altid købe over nettet, når du har styr på størrelsen. 

Anmeld Citér

31. marts 2020

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg ville nok købe nem it i størrelse 104 tænker det ville passe fint. Zara ville jeg aldrig købe på nettet da noget af deres tøj er meget småt og man skal flere størrelser op.

Ellers ville jeg køre ud i bilka og købe deres tøj i Str 104 de har fået meget pænt tøj i god kvalitet efterhånden 

Anmeld Citér

1. april 2020

Soonmom

Jeg ville da bare købe en str større og så acceptere at det lige var lidt stort de første måneder.

zara skal du nok købe str 116 for det er småt.

Wheat er heller ikke så stort, men 110 svarer nok til en lille 110 (det samme synes jeg i øvrigt om hogm, det er heller ikke stort i str. (Jo bredt men ikke i længden, det var det første mine drenge voksede ud af i forhold til fx next)

Anmeld Citér

1. april 2020

fehår

Soonmom skriver:

Jeg ville da bare købe en str større og så acceptere at det lige var lidt stort de første måneder.

zara skal du nok købe str 116 for det er småt.

Wheat er heller ikke så stort, men 110 svarer nok til en lille 110 (det samme synes jeg i øvrigt om hogm, det er heller ikke stort i str. (Jo bredt men ikke i længden, det var det første mine drenge voksede ud af i forhold til fx next)

Alle siger bare, at hun snart sætter farten ned med det vokseri: læger, sundhedsplejerske, osv. Fordi far og jeg er lave, mener de, at hun kun vokser så hurtigt her i starten. Men det har de så sagt siden 2-3 måneder efter fødslen...

Jeg synes heller ikke, HM er stort. Jeg ville faktisk helst købe noget mere Next, men de har desværre helt lukket ned. 

Anmeld Citér

1. april 2020

Soonmom

Alle siger bare, at hun snart sætter farten ned med det vokseri: læger, sundhedsplejerske, osv. Fordi far og jeg er lave, mener de, at hun kun vokser så hurtigt her i starten. Men det har de så sagt siden 2-3 måneder efter fødslen...

Jeg synes heller ikke, HM er stort. Jeg ville faktisk helst købe noget mere Next, men de har desværre helt lukket ned. 

De vokser i ryk og det har jeg aldrig hørt man kan forudsige hvornår og hvordan (mine børn vokser da meget forskelligt og de har samme far).

Jeg selv har høj indtil jeg var 10 år og så stoppede jeg  (150 cm som voksen)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.