Pasning af storesøster under fødsel - dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.792 visninger
11 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. marts 2020

Anonym trådstarter

Jeg er lidt i tvivl om, hvad man kan forvente af dem, som skal passe storesøster under fødsel. Jeg har termin 20. August med lillesøster og vi har spurgt det sæt bedsteforældre, som storesøster har det tætteste bånd til, om de vil passe. Jeg har så opdaget, at bedsteforældrene har takket ja til en rund fødselsdag med overnatning i den anden ende af landet 8 dage før terminen. Jeg er helt med på, at man jo ikke kan stå stand-by i 1 måned, men jeg er alligevel lidt skuffet. Måske det er mine hormoner, der driller, men burde man i stedet spørge nogle andre, som gerne vil stand-by i ihvertfald 1 uge før terminen. Hvad er jeres meninger? :-) 

jeg kan mærke, det stresser mig lidt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2020

koeapabshicar

Tænker ikke man kan bede folk stå stand by og takke nej til diverse invitationer. Lad os nu sige dit vand går den morgen, så bliver de sikkert hjemme for de havde jo en aftale med dig. Sådan vil det i hvert fald være hos min familie. Men skete det mens de var afsted så er der jo ikke noget at gøre. Jeg havde nok spurgt nogle andre om de kunne hvis det nu lige skulle blive den dag det sker. Og bare forklarer dem situationen. Så siger de sikkert ja  

Anmeld Citér

31. marts 2020

Anonym trådstarter

koeapabshicar skriver:

Tænker ikke man kan bede folk stå stand by og takke nej til diverse invitationer. Lad os nu sige dit vand går den morgen, så bliver de sikkert hjemme for de havde jo en aftale med dig. Sådan vil det i hvert fald være hos min familie. Men skete det mens de var afsted så er der jo ikke noget at gøre. Jeg havde nok spurgt nogle andre om de kunne hvis det nu lige skulle blive den dag det sker. Og bare forklarer dem situationen. Så siger de sikkert ja  

Nej det er også det, jeg synes er svært. Så måske have et andet sæt bedsteforældre som backup lige i de dage - det kunne selvfølgelig også være en løsning  tak for dit svar. 

Anmeld Citér

31. marts 2020

newusername

Kunne det tænkes, at de har takket ja til invitationen, og så meddelt, at i tilfælde af, at du føder lige den dag, så kommer de ikke alligevel. 

Det ser jeg intet galt i

Anmeld Citér

31. marts 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Det kan jeg slet ikke se noget problem i. Sandsynligheden for, at du føder lige præcis der.... den er jo minimal. Den anden ende af landet? Det kan være tre timers kørsel? Hvilket i de fleste kunne finde en løsning på, indtil bedsteforældrene ku komme hjem. 
jeg ville tage det helt roligt 

Anmeld Citér

31. marts 2020

Anonym

Altså - mine forældre bookede ferie til Bornholm  (vi bor i Jylland)  på min terminsdato og 3 dage frem . Jeg var skide ked af det og sur. Men min svigerinde og hendes mand stod stand-by til storesøster de bor 30 min væk fra os. 

Jeg gik så 14 dage over tid, så det var jo fint. 
Mine forældre sagde, at hvis jeg fødte, ville de tage hjem med det samme og overtage fra min svigerinde. 

Men fordi jeg (igen) gik 14 dage over tid, så blev det mine forældre.

Anmeld Citér

31. marts 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tror bare du skal tale med bedsteforældrene sig til dem, "jeg kan se i skal til rund fødselsdag omkring min termin, kan vi lægge en slagplan for hvordan vi gør hvis vi skulle være så brand uheldige at fødslen går i gang der?" De har garanteret allerede tænkt over om afstanden er ok i forholdt til at komme hjem med det samme, i løbet af et par timer eller 3 maks - eller blive hjemme hvis noget som helst er under opsejling inden  

80% af vores bekymringer bliver aldrig til noget, sagde mine børns søde farfar engang. Jeg tror det her, er en af dem 

Anmeld Citér

31. marts 2020

Christabelle

Vi havde begge hold bedsteforældre på "stand-by". Altså kunne vi ikke få fat i mormor, så ville vi ringe til farmor. Glippede det havde jeg en veninde jeg kunne ringe til.

Jeg ville bare alliere mig med nogle andre også  

Anmeld Citér

31. marts 2020

Anonym trådstarter

newusername skriver:

Kunne det tænkes, at de har takket ja til invitationen, og så meddelt, at i tilfælde af, at du føder lige den dag, så kommer de ikke alligevel. 

Det ser jeg intet galt i

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg ved, de var uenige om, hvorvidt de skulle takke ja til invitationen netop pga. At de skulle passe storesøster. Men tror jeg lige vil spørge dem ad hvad de tænker :-)

Anmeld Citér

31. marts 2020

Anonym trådstarter

Christabelle skriver:

Vi havde begge hold bedsteforældre på "stand-by". Altså kunne vi ikke få fat i mormor, så ville vi ringe til farmor. Glippede det havde jeg en veninde jeg kunne ringe til.

Jeg ville bare alliere mig med nogle andre også  

Tak, det er en god ide, at have flere man kan ringe til  tror jeg er sådan meget struktureret - jeg tænker altid hvad nu hvis ingen kan, så er man lidt på den

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.