Løn når man er sygemeldt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2020

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Vær opmærksom på  at hvad der står i din  kontrakt og overenskomst- der kan  stå , at du ikke får tillæg  osv under sygdom -så du ikke går udfra du får fuld løn .

Hos os får man fx kun grundløn under sygdom- men det er så heller ikke kommunalt . 

Hat kigget kontrakten der står ingenting om Det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2020

1977

Profilbillede for 1977

Jeg er lidt overrasket over at FOA ikke ved det. Nå, men når det så er sagt.

Hvis du er fastansat, vil du få din normale løn i de 2 mdr din læge har sagt du ska være sygemeldt. Inkl div tillæg som et gennesnit over de sidste 3-6 mdr.

Men din løn bliver først ændrer hvis du overgår til sygedagpenge. Hvornår det er kan jeg ikke lige huske. 

Anmeld Citér

30. marts 2020

Anonym trådstarter

1977 skriver:

Jeg er lidt overrasket over at FOA ikke ved det. Nå, men når det så er sagt.

Hvis du er fastansat, vil du få din normale løn i de 2 mdr din læge har sagt du ska være sygemeldt. Inkl div tillæg som et gennesnit over de sidste 3-6 mdr.

Men din løn bliver først ændrer hvis du overgår til sygedagpenge. Hvornår det er kan jeg ikke lige huske. 

Nemlig! Jeg var så overrasket - Da hun så spurgte om

jeg havde været sygemeldt før sagde jeg nej, sagde hun bare nå men så ved jeg det ikke  fordi om jeg havde været sygemeldt før så vidste jeg det allerede :/

hun var jurist mener jeg hun sagde 

men tak for svaret det giver ro på jeg få samme læn ihvrtfald det første måned  så stressar jeg ikke over det 

Anmeld Citér

30. marts 2020

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Nemlig! Jeg var så overrasket - Da hun så spurgte om

jeg havde været sygemeldt før sagde jeg nej, sagde hun bare nå men så ved jeg det ikke  fordi om jeg havde været sygemeldt før så vidste jeg det allerede :/

hun var jurist mener jeg hun sagde 

men tak for svaret det giver ro på jeg få samme læn ihvrtfald det første måned  så stressar jeg ikke over det 

Jeg er Foa TR indenfor SOSU-områder. Skriv hvis du har flere spg 

Anmeld Citér

30. marts 2020

Anonym trådstarter

1977 skriver:

Jeg er Foa TR indenfor SOSU-områder. Skriv hvis du har flere spg 

Ah det vilde jeg rigtigt gerne - sender nok en i aften når børnene er lagt er nemlig så nervøse om det her 

Anmeld Citér

30. marts 2020

Babilooo

Er godt råd .. jeg har set 6 med depression. Jeg ingen er kommet tilbage efter en måned. 
Blot så du ikke stresser og bliver endnu længere om at blive rask. Glem arbejdet for nu. Det kan tage alt fra 2-6 mnd.

Anmeld Citér

30. marts 2020

L-Lotte

Anonym skriver:

Desværre fået diagnosen depression  en mistanke jeg har haft over 1 år 

jeg er lige blevet sygemeldt arbejder som SOSU kommunal ansat - hvor får man penge fra når man er sygemeldt? Min fagforening er selv i tvivl  hendes ene spørgsmål var har du ikke prøvet det før? Så vidste jeg det nemlig selv 

anywho nogen der ved min læge tror der går mindste 2 måneder men jeg håber for 1 måned sygemeldt med medicin som hjælp 

En vigtig ting. Når du efter en måneds sygdom begynder at få breve fra kommunen i eboks/borger.dk er det vigtigt at du udfylder og indsender det der skal indsendes. Det er afgørende for at din arbejdsgiver kan få refusion. Gør du det ikke kan du risikere at blive trukket i løn hvis din arbejdsgiver mister refusionen.

Anmeld Citér

30. marts 2020

Anonym trådstarter

L-Lotte skriver:

En vigtig ting. Når du efter en måneds sygdom begynder at få breve fra kommunen i eboks/borger.dk er det vigtigt at du udfylder og indsender det der skal indsendes. Det er afgørende for at din arbejdsgiver kan få refusion. Gør du det ikke kan du risikere at blive trukket i løn hvis din arbejdsgiver mister refusionen.

Tusind tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.