Løn når man er sygemeldt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.383 visninger
17 svar
3 synes godt om
30. marts 2020

Anonym trådstarter

Desværre fået diagnosen depression  en mistanke jeg har haft over 1 år 

jeg er lige blevet sygemeldt arbejder som SOSU kommunal ansat - hvor får man penge fra når man er sygemeldt? Min fagforening er selv i tvivl  hendes ene spørgsmål var har du ikke prøvet det før? Så vidste jeg det nemlig selv 

anywho nogen der ved min læge tror der går mindste 2 måneder men jeg håber for 1 måned sygemeldt med medicin som hjælp 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2020

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg vil helt naturligt gå udfra at du får løn fra dit arbejde, og de så kan søge refusion efter et stykke tid.

Anmeld Citér

30. marts 2020

Tommelise

Får du normalt løn under sygdom ?

Anmeld Citér

30. marts 2020

Tommelise

Nu kan jeg lige se, at du skriver, at du ikke har været sygemeldt før.

Men hvis du får løn, hvis du bliver syg med influenza, så får du også løn, hvis du bliver syg med depression.

Hvad står der i din ansættelseskontrakt ?

Jeg kan ikke huske, hvornår arbejdsgiveren kan begynde at søge refusion. Du skal bare være opmærksom på, at du max. kan få sygedagpenge i 22 uger (og dermed kan arbejdsgiver max. få refusion i 22 uger). Det kan dog forlænges under visse betingelser.

Jeg håber selvfølgelig for dig, at du får det bedre ingen inden for længe.

Anmeld Citér

30. marts 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Får du normalt løn under sygdom ?

Ja det gøre jeg. - men tænkte bare der er forskel på 1 dage om måned til 1 måned 

Anmeld Citér

30. marts 2020

sandramor

Hvis du normalt får løn under sygdom så får du også løn nu. Arbejdsgiver skal betale fuld løn de første 4 uger hvorefter de kan søge om refusion fra kommunen

så medmindre din arbejdsplads har en helt anden overenskomst så er det sådan det forholder sig

kan man ikke få løn under sygdom så vil man få sygedagpenge hvis man opfylder betingelserne for det 

Anmeld Citér

30. marts 2020

Camillos

Anonym skriver:

Desværre fået diagnosen depression  en mistanke jeg har haft over 1 år 

jeg er lige blevet sygemeldt arbejder som SOSU kommunal ansat - hvor får man penge fra når man er sygemeldt? Min fagforening er selv i tvivl  hendes ene spørgsmål var har du ikke prøvet det før? Så vidste jeg det nemlig selv 

anywho nogen der ved min læge tror der går mindste 2 måneder men jeg håber for 1 måned sygemeldt med medicin som hjælp 

Du får vidst din normale løn de første 8 uger. Derefter kan din arbejdsgiver søge refusion, så de får din løn refunderet igennem udbetaling.dk. derved skal du også efter de 8 uger komme med en lægeerklæring, der kommer brev ud omkring dette. Så din løn vil være det samme hvis du er fastansat  . Ihvertfald det første stykke tid. Der kommer efter noget tid et brev spørgeskema du skal udfylde , for at finde ud af om du opfylder de krav der er for at modtage sygedagpenge. Håber det at gir mening.

Anmeld Citér

30. marts 2020

BabyMama2016

Camillos skriver:

Du får vidst din normale løn de første 8 uger. Derefter kan din arbejdsgiver søge refusion, så de får din løn refunderet igennem udbetaling.dk. derved skal du også efter de 8 uger komme med en lægeerklæring, der kommer brev ud omkring dette. Så din løn vil være det samme hvis du er fastansat  . Ihvertfald det første stykke tid. Der kommer efter noget tid et brev spørgeskema du skal udfylde , for at finde ud af om du opfylder de krav der er for at modtage sygedagpenge. Håber det at gir mening.

Giver så meget mening - jeg håber stærk på kun 1 måned, måske 2 måneder .... 

men lægen sagde mindste 2 måneder det gøre mit meget utryg, men håber på det bedste tak for svaret 

Anmeld Citér

30. marts 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Du må endelig ikke raskmelde dig før du er rask. Ikke giv ind for pres fra din leder. 

Ring evt til FOA og snak med dem. 

Du vil være lønnet normalt. Det eneste du mærker er at du skal have en lægeerklæring efter noget tid. 
Skal du evt snakke med en psykolog? Eller har du fået telefonsamtaler med din læge? 

Jeg har været sygemeldt med stress. Jeg gik til psykolog samtidig med at jeg havde timelange samtaler med min egen læge. 
Jeg blev presset for hurtigt tilbage på arbejde igen og det mærkes dagligt stadig efter 2 år.

Måske det var en ide at få koblet en fastholdelseskonsulent på? De kan hjælpe når du fx skal tilbage på arbejdet delvist(ikke nødvendigvis i din normale stilling ej heller i normale timetal osv). 

Min leder fortalte mig at jeg var rigtig langsom til at komme tilbage til arbejdet på fuld tid, og jeg fik dårlig samvittighed. Men husk at der er ingen faste regler for hvordan dit forløb skal være. Man kan både starte op fx 2 timer om ugen for at finde ud af at man må vente yderligere 14 dage før man vender tilbage. Man kan skrue op og ned for tid. 

Håber alt det bedste for dig 

Anmeld Citér

30. marts 2020

Carina:-)

Vær opmærksom på  at hvad der står i din  kontrakt og overenskomst- der kan  stå , at du ikke får tillæg  osv under sygdom -så du ikke går udfra du får fuld løn .

Hos os får man fx kun grundløn under sygdom- men det er så heller ikke kommunalt . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.