Løn når man er sygemeldt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.383 visninger
17 svar
3 synes godt om
30. marts 2020

Anonym trådstarter

Desværre fået diagnosen depression  en mistanke jeg har haft over 1 år 

jeg er lige blevet sygemeldt arbejder som SOSU kommunal ansat - hvor får man penge fra når man er sygemeldt? Min fagforening er selv i tvivl  hendes ene spørgsmål var har du ikke prøvet det før? Så vidste jeg det nemlig selv 

anywho nogen der ved min læge tror der går mindste 2 måneder men jeg håber for 1 måned sygemeldt med medicin som hjælp 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2020

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg vil helt naturligt gå udfra at du får løn fra dit arbejde, og de så kan søge refusion efter et stykke tid.

Anmeld Citér

30. marts 2020

Tommelise

Får du normalt løn under sygdom ?

Anmeld Citér

30. marts 2020

Tommelise

Nu kan jeg lige se, at du skriver, at du ikke har været sygemeldt før.

Men hvis du får løn, hvis du bliver syg med influenza, så får du også løn, hvis du bliver syg med depression.

Hvad står der i din ansættelseskontrakt ?

Jeg kan ikke huske, hvornår arbejdsgiveren kan begynde at søge refusion. Du skal bare være opmærksom på, at du max. kan få sygedagpenge i 22 uger (og dermed kan arbejdsgiver max. få refusion i 22 uger). Det kan dog forlænges under visse betingelser.

Jeg håber selvfølgelig for dig, at du får det bedre ingen inden for længe.

Anmeld Citér

30. marts 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Får du normalt løn under sygdom ?

Ja det gøre jeg. - men tænkte bare der er forskel på 1 dage om måned til 1 måned 

Anmeld Citér

30. marts 2020

sandramor

Hvis du normalt får løn under sygdom så får du også løn nu. Arbejdsgiver skal betale fuld løn de første 4 uger hvorefter de kan søge om refusion fra kommunen

så medmindre din arbejdsplads har en helt anden overenskomst så er det sådan det forholder sig