Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Du må endelig ikke raskmelde dig før du er rask. Ikke giv ind for pres fra din leder.
Ring evt til FOA og snak med dem.
Du vil være lønnet normalt. Det eneste du mærker er at du skal have en lægeerklæring efter noget tid.
Skal du evt snakke med en psykolog? Eller har du fået telefonsamtaler med din læge?
Jeg har været sygemeldt med stress. Jeg gik til psykolog samtidig med at jeg havde timelange samtaler med min egen læge.
Jeg blev presset for hurtigt tilbage på arbejde igen og det mærkes dagligt stadig efter 2 år.
Måske det var en ide at få koblet en fastholdelseskonsulent på? De kan hjælpe når du fx skal tilbage på arbejdet delvist(ikke nødvendigvis i din normale stilling ej heller i normale timetal osv).
Min leder fortalte mig at jeg var rigtig langsom til at komme tilbage til arbejdet på fuld tid, og jeg fik dårlig samvittighed. Men husk at der er ingen faste regler for hvordan dit forløb skal være. Man kan både starte op fx 2 timer om ugen for at finde ud af at man må vente yderligere 14 dage før man vender tilbage. Man kan skrue op og ned for tid.
Håber alt det bedste for dig
Anmeld
Citér