Hvad havde I gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.940 visninger
12 svar
44 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. marts 2020

Anonym trådstarter

Hej alle.

Jeg har et dilemma og jeg har brug for feed back. Min kæreste og jeg flyttede sammen for ca. 1 mdr. siden i mit hus. Han har en datter fra et tidligere ægteskab på 7 år. Hun er vant til meget voksenkontakt og stimulering, men er en sød pige som jeg holder meget af. Min mand har hende i en 10/4 ordning. Jeg har været alene med mine små børn i nogle år, og de er nogle store energibomber, der ser meget op til deres nye storesøster. Hun bliver indimellem overstimuleret af det, og vi har en del konflikter frem og tilbage i forhold til, hvem der har behov for hvad, men jeg sætter alt ind på at "styre" mine så hun får fred og min kæreste er glad. Det er i orden med mig, men virkelig hårdt at skulle være over det konstant og hele tiden. Nu til problemet.. Hun skal komme igen i denne weekend, og jeg er simpelthen så presset. Jeg er ved at miste min far til Corona og min virksomhed har netop drejet nøglen om så jeg pludselig er uden indtægt. Samtidig har jeg ikke sovet i flere nætter pga hoste hos mine børn og jeg er tæt på kanten. Græder hele tiden. Jeg har forsøgt at finde et andet sted at tage hen i weekenden sammen med børnene, men i denne særlige situation kan vi ikke være nogen steder. Jeg føler mig simpelthen som et stort r*vhul, men jeg orker simpelthen ikke konflikter og skænderier i weekenden oven i det her.. Min kæreste er ikke så nem at tale med om sin datter, og han sagde i sidste weekend, at hvis ikke hun begyndte at blive glad for at være her, så ville han flytte ud igen  jeg gør alt hvad jeg kan for at gøre hende glad, men i denne weekend har jeg ikke kræfterne. Kan jeg være bekendt at sige, at jeg synes hun skal blive hos sin mor indtil næste omgang samvær grundet den specielle situation? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2020

Anonym

Nej, det synes jeg ikke du kan.. hun bor jo lige så meget hos Jer i de 4 dage som I andre bor der. Eller anser du ikke Jeres hjem lige så meget for hendes hjem fordi det oprindeligt var dit hus? Det skulle du have tænkt over før I flyttede sammen. I kan ikke vælge børn og konflikter til og fra... efter min mening.

Anmeld Citér

24. marts 2020

Miti's mama

Hvis hun har været hos sin mor siden karantænen begyndte, bør hun blive der hvis det er muligt. At du har brug for en pause er dog ikke så mærkeligt, så kunne klæde din kæreste at passe ungerne en gang om dagen imens du kørte en lang tur/gik en lang tur for dig selv. 

Anmeld Citér

24. marts 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nej det kan du ikke. 

Men du kan fortælle alle ungerne at det hele er meget svært lige nu, og du er ked af det. Så det vil være dejligt hvis de tager lidt ekstra hensyn og at din kæreste vil være den der har mest energi til leg osv. Det er okay at tale med børn om følelser hos de voksne. Men nu ved jeg naturligvis ikke hvor gamle dine børn er. Om de vil kunne forstå . Men kærestens datter vil absolut kunne, jeg har selv en knægt på 8 og han er bestemt til at tale fornuft med. 

Hvis dine børn har en far de ser , kunne du jo også alliere dig med ham og høre om han kunne tage dine unger på en ekstra weekend - såfremt de ikke er ligeså ramt af morfars sygdom som du er.  Men lige nu, synes jeg ikke det er tidspunktet uanset kriser, at signalerer til kærestens datter at hun er "i vejen". 

Anmeld Citér

24. marts 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Nej det kan du ikke. 

Men du kan fortælle alle ungerne at det hele er meget svært lige nu, og du er ked af det. Så det vil være dejligt hvis de tager lidt ekstra hensyn og at din kæreste vil være den der har mest energi til leg osv. Det er okay at tale med børn om følelser hos de voksne. Men nu ved jeg naturligvis ikke hvor gamle dine børn er. Om de vil kunne forstå . Men kærestens datter vil absolut kunne, jeg har selv en knægt på 8 og han er bestemt til at tale fornuft med. 

Hvis dine børn har en far de ser , kunne du jo også alliere dig med ham og høre om han kunne tage dine unger på en ekstra weekend - såfremt de ikke er ligeså ramt af morfars sygdom som du er.  Men lige nu, synes jeg ikke det er tidspunktet uanset kriser, at signalerer til kærestens datter at hun er "i vejen". 

Det er klaret, min eksmand tager mine egne børn.

Anmeld Citér

24. marts 2020

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres feed back  jeg klapper hesten og foretager mig ingenting. Mine børn bliver sendt til min eks, og så må jeg imponere hende så godt jeg kan. Jeg kan jo kun gøre mit bedste 

Anmeld Citér

24. marts 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg tænker i har boet sammen en måned - så det er måske 3. weekend hun skal på besøg - synes også det er meget tidligt din kæreste forventer hun er ok med det hele.

Jeg tænker hun har fået både Bonusmor og søskende plus et nyt sted at bo med far - det er mange omvæltninger og tænker ikke det nødvendigvis går gnidningsfrit uanset alle de ydre omstændigheder som nu er der.

Synes også det er ret vildt at din kæreste allerede snakker om at flytte bare fordi de første par weekender ikke har været fryd og gammen - i skal jo allesammen finde jeres nye roller i denne nye familie og bolig situation. Tænker ikke det er noget som bare sker på en weekend eller to.

Men når det er sagt tænker jeg ikke du kan bede din kæreste om ikke at se sin datter i weekenden - prøv at vende den om ville du være ok med at dine børn skulle tilbringe de næste 3 uger hos far - fordi din kæreste havde det svært - for hvis hun ikke kommer går der jo to uger før han ser hende igen udover de ti dage som allerede er gået. Det er lang tid uden at se sit barn og nok heller ikke den bedste start på jeres nye familie hvis hun kun har været i den nye situation et par gange.

Eneste grund til hun ikke skulle komme er hvis i er sat karantæne pga smittefare nu din far er smittet med Corona - og så skal dine børn vel heller ikke til deres far. Og her mener karantæne og ikke bare den pæne henstilling om at blive hjemme som vi alle lever med i disse uger.

Anmeld Citér

24. marts 2020

LSS

Anonym skriver:

Hej alle.

Jeg har et dilemma og jeg har brug for feed back. Min kæreste og jeg flyttede sammen for ca. 1 mdr. siden i mit hus. Han har en datter fra et tidligere ægteskab på 7 år. Hun er vant til meget voksenkontakt og stimulering, men er en sød pige som jeg holder meget af. Min mand har hende i en 10/4 ordning. Jeg har været alene med mine små børn i nogle år, og de er nogle store energibomber, der ser meget op til deres nye storesøster. Hun bliver indimellem overstimuleret af det, og vi har en del konflikter frem og tilbage i forhold til, hvem der har behov for hvad, men jeg sætter alt ind på at "styre" mine så hun får fred og min kæreste er glad. Det er i orden med mig, men virkelig hårdt at skulle være over det konstant og hele tiden. Nu til problemet.. Hun skal komme igen i denne weekend, og jeg er simpelthen så presset. Jeg er ved at miste min far til Corona og min virksomhed har netop drejet nøglen om så jeg pludselig er uden indtægt. Samtidig har jeg ikke sovet i flere nætter pga hoste hos mine børn og jeg er tæt på kanten. Græder hele tiden. Jeg har forsøgt at finde et andet sted at tage hen i weekenden sammen med børnene, men i denne særlige situation kan vi ikke være nogen steder. Jeg føler mig simpelthen som et stort r*vhul, men jeg orker simpelthen ikke konflikter og skænderier i weekenden oven i det her.. Min kæreste er ikke så nem at tale med om sin datter, og han sagde i sidste weekend, at hvis ikke hun begyndte at blive glad for at være her, så ville han flytte ud igen  jeg gør alt hvad jeg kan for at gøre hende glad, men i denne weekend har jeg ikke kræfterne. Kan jeg være bekendt at sige, at jeg synes hun skal blive hos sin mor indtil næste omgang samvær grundet den specielle situation? 

Nej. Det ville være SÅ FORKERT OG MODBYDELIGT, at sige din kærestes datter ikke må komme på samvær fordi du ikke magter hende. Prøv lige at vend den rundt

Anmeld Citér

24. marts 2020

newusername

Anonym skriver:

Tusind tak for jeres feed back  jeg klapper hesten og foretager mig ingenting. Mine børn bliver sendt til min eks, og så må jeg imponere hende så godt jeg kan. Jeg kan jo kun gøre mit bedste 

Jeg synes da overhovedet ikke, at du behøver at imponere hende på nogrn måde!

Hun kommer for at se sin far, og ig det er helt ok, hvis du trækker dig efter behov. 

Anmeld Citér

24. marts 2020

Soonmom

Nej selvfølgelig kan du ikke det. Hun har ligeså meget ret til at være der som dine egne børn. Sådan er det at finde en med børn, hvad ville du sige hvis din kæreste sagde at du lige skulle sende dine børn væk fordi han ikke kunne overskue dem?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.