On Line skole ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Altså jeg kan jo sagtens trykke på et link . Men måske det bare er ned brud . Jeg gider egenlig ikke starte en debat omkring mine it evner , de bliver nævnt fordi vi herhjemme ikke kan få online skole til at virke . 

At vide hvad en browser er og hvordan man prøver en anden er basale almenkunnskaber på linie med at kunne læse. Det er afgørende både for at forholde sig til basal IT-sikkerhed og for at kunne bruge værktøjer der ikke er bredt testet på forskellige platforme. Det er fair at skolen forventer at det kan gøres ude i  hjemmene.

Så hvis du ikke ved hvad en browser er, er det da en god anledning til at lære det :-) Hvis du beskriver udstyr og hvilken browser du lige nu bruger, hjælper vi gerne :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2020

kamikaze

MorTil3+ skriver:

Nu sender min datters lærer (1.klasse) videoer over aulaen læser højt osv (lange videoer), og jeg kan også blive lidt irriteret over det for det virker ikke ordentligt, så hakker det og går i stå flere gange og så mister min datter tålmodigheden, hvilket jeg godt kan forstå. Og det er jo højst sandsynlig fordi nettet er overbelastet, men jeg føler også at det driller og bliver en irritation med det hjemmeskole. Så selvom jeg ikke er dum til it så kan det altså godt være udfordrende med online undervisning alligevel.

Kan i downloade videoen?

Anmeld Citér

24. marts 2020

Lje

Anonym skriver:

Nu var dette opslag ikke en debat vedr om jeg var et godt forbillede for mit barn . Hvilket du selv kommer ind på . Jeg kan skal sagtens både lave et Word / Excel dokument . Men nej jeg ved ikke hvordan man skifter browser . Måske du spørger af nysgerrighed men jeg fanget bare noget andet . 

Jeg fornemmer, at jeg har ramt et ømt punkt. Det er jo fair nok. Jeg håber, du vil tage bedre imod andres råd og du får mod på at lære nyt for dermed at kunne hjælpe dit barn på de digitale platforme. 

Ældresagen har rigtigt meget godt materiale om basale IT-kundskaber og sikker færden på nettet. Hvis du kan se bort fra, det er fra Ældresagen og ikke lader det blive en problem (jeg tænker, du ikke ser dig selv som en del af den målgruppe), kan materialerne søges på nettet. Kvit og frit. 

Vh.

Anmeld Citér

25. marts 2020

MorTil3+

kamikaze skriver:

Kan i downloade videoen?

Nej vi har prøvet og der sker ingenting.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.