Nu er jeg ikke på arbejdsmarked ( shut me ) og da jeg var , arbejdede jeg ikke i et fag , hvor computer evner var den store nødvendighed .
nu bliver jeg så nysgerrig , hvad er basale it kendskab ?
for jeg klare mig egenlig ganske fint , til det jeg skal bruge i min hverdag . Men IT nørd bliver jeg aldrig . Det interesseret mig ganske enkelt ikke .
p.s måske du spørger af nysgerrighed men er det alligevel lidt andet bag ? Du skriver ikke af nedenladhed men ?!
Nej helt oprigtigt - og som jeg gjorde mig umage med fremgik - var det ikke ment nedladende men jeg er nysgerrig på, hvordan man i 2020 ikke ved, hvordan man fx starter en anden browser (dit eget eksempel).
For mig er der meget stor forskel på "IT-nørd" og så almindelig/basal bruger af internettet. Som for mig handler om at beherske Word/Ecxel/Power Point og derudover kunne begå sig på nettet, ved hvad en browser er, forsøge med det mest basale problemløsning samt færdes problemfrit og sikkert på nettet. Også for at kunne vejlede og rådgive sine børn om deres digitale adfærd.
Det er min definition på basale færdigheder. Din er sikkert en anden. Og som sagt er der meget langt op til IT-nørd.
Jeg har vist aldrig skoset dig for ikke at have et job eller kaldt dig et dårligt forbillede. Som du antyder i et svar til en anden. Det er rigtig dårlig stil af tillægge motiver, som jeg ikke har. Jeg har spurgt undrende indtil et indlæg, du har lavet. Det er vel formålet med et debatforum?
Vh.
Anmeld
Citér