Minde-halløj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
Janet1989 skriver:

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det, uden at det virker stødende men hvis man kigger på samfundet, så virker katte bare til at være et dyr man enten hader eller elsker - som om at katte ikke er ligeså meget værd som hunde - forstår du? 
jeg har selv både hund og kat i dag, og vægter dem lige højt, men det virker som om at folk er mere forstående overfor hvis man har mistet sin hund, end hvis man har mistet en kat ...

Åå ja på den måde!

Ja det er jeg helt enig i. Og flere af mine kollegaer går enda så langt, som til at sige at det jo er helt tosset, at vores ækle katte får lov til at sove hos ungerne, samtidig med, at de lige har fortalt, hvordan deres hund, da altid putter hos dem om aftnen

Jeg mener helt seriøst, at den dag, vores katte ik er her mere, så holder mig og ungerne en omsorgsdage, hvor vi bare ka tude, hvis behovet opstår vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2020

Janet1989

Profilbillede for Janet1989
StineW79 skriver:

Åå ja på den måde!

Ja det er jeg helt enig i. Og flere af mine kollegaer går enda så langt, som til at sige at det jo er helt tosset, at vores ækle katte får lov til at sove hos ungerne, samtidig med, at de lige har fortalt, hvordan deres hund, da altid putter hos dem om aftnen

Jeg mener helt seriøst, at den dag, vores katte ik er her mere, så holder mig og ungerne en omsorgsdage, hvor vi bare ka tude, hvis behovet opstår vh Stine 

Det lyder nu som en god plan  

jeg er bare ekstremt følsom med mine dyr, har en hund og to katte �� alle vores dyr er velkomne i både sengen og sofaen - det kræver selvfølgelig ekstra støvsugning - MEN! Det er vores elskede dyr ... føler bare at samfundet ikke synes at katte er ligeså meget værd som en hund eller en hest feks  

Anmeld Citér

28. marts 2020

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+

Vores hund er gravet ned i haven og ovenpå har vi sat et fuglebad. Ungerne lægger blomster en gang imellem og det er 5 år siden nu.  Vores to katte var også gravet ned men vores hund har gravet dem op igen så de er blevet smidt ud i skraldespanden. Men børnene tror stadig de ligger i jorden og der har vi sat en blomsterkrukke ovenpå.

Anmeld Citér

1. april 2020

MamaRainbow

Janet1989 skriver:

Jeg har faktisk kun skulle af med en kat (mit valg desværre). Han var gammel og blind og havde ingen livskvalitet mere.

men jeg fik ham i en lille ramme , et godt billede af ham + jeg har 100000 billeder af ham på computeren . Ja man kan slet ikke sammenligne en kat med en hund, men han var mit et og alt, han havde fulgt mig igennem meget , så det bragte meget sorg, at jeg måtte få ham aflivet 

Selvfølgelig kan man det. Uanset hvilket dyr man har knytter vi bånd til dem på alverdens måder men med de samme intentioner. Vi elsker dem bare! Min missemadamme ligger ude i vores have under en betonkat, hun blev aflivet herhjemme 11 år gammel da hun pludselig blev ramt af en blodprop i hjernen. Dagene gik og der var simpelthen ingen bedring, kun forværring så dyrlægen kom ud til mig og vi tog afsked i dobbeltsengen hvor hun elskede at ligge. Hun blev putter i en fin papkasser uden låg med blomster fra haven og så sov min søn og jeg med hende til vi begravede hende dagen efter. Hun er og var mit et og alt. Hun var her før mand og barn og jeg glemmer hende aldrig. Bliver stadigvæk grådkvalt når jeg skriver om hende og savner hende hver dag. Når vores hund dør, ved jeg instinktivt at jeg ikke kommer til at føle samme sorg. Men måske min mand gør og sønnike. Jeg er mest til katte hvor min mand mest er til hunde.

Vi har alle vores præferencer og vores kærlighed gives til dem vi elsker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.