Minde-halløj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

975 visninger
13 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. marts 2020

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Godmorgen de damer - og herrer. 

I lørdags tog vi afsked med vores kære gamle hund. 
Det hele kom "pludseligt" så der var mange ting man ikke fik talt igennem, og som man ikke lige tænker over når man sidder i det. 

Men Lørdag aften og hele søndagen er der nogle ting vi har ærgreret os over. 
Fx. fik vi ikke hans snor med hjem. 
Folk har spurgt om vi fik hans aske med hjem og vist billeder af deres hunds urne. Dette er vi ekstremt kede af heller ikke blev en mulighed - det virker også fjollet at købe en tom urne at have stående hvis I kan følge mig.

Vi er ikke så gode til at holde have, da der mest er skygge og dermed ikke så meget græs, for så kunne man have lægget en sten med nogle blomster agtigt - men det vil forsvinde i vores have. 

Hvordan har I mindet jeres kæledyr? Sådan "fysisk".. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2020

mor til 2 skønne piger .

Profilbillede for mor til 2 skønne piger .
Mor igen til december 2018
Problembarnet skriver:

Det hele kom "pludseligt" så der var mange ting man ikke fik talt igennem, og som man ikke lige tænker over når man sidder i det. 

Folk har spurgt om vi fik hans aske med hjem og vist billeder af deres hunds urne. Dette er vi ekstremt kede af heller ikke blev en mulighed - det virker også fjollet at købe en tom urne at have stående hvis I kan følge mig.

Vi er ikke så gode til at holde have, da der mest er skygge og dermed ikke så meget græs, for så kunne man have lægget en sten med nogle blomster agtigt - men det vil forsvinde i vores have. 

Min står i en urne oppe på vitrine skabet så han kan kigge ud i haven , og så hans halsbånd/ hundetegn sidder på urnen . 

Anmeld Citér

23. marts 2020

mor til 2 skønne piger .

Problembarnet skriver:

Ellers så ring til dyrelægen og hør om i ikke kan få hunden brændt og så i en urne de har evt ikke hentet de afdøde dyr før idag . 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Anonym

mor til 2 skønne piger . skriver:

Min står i en urne oppe på vitrine skabet så han kan kigge ud i haven , og så hans halsbånd/ hundetegn sidder på urnen . 

Nysgerrig (for vi er jo alle forskellige); hvad får I ud af at forestille jer, at asken ser ud i haven? 

Anmeld Citér

23. marts 2020

mor til 2 skønne piger .

Nysgerrig (for vi er jo alle forskellige); hvad får I ud af at forestille jer, at asken ser ud i haven? 

det har min ældste datter valgt at den skal da de altid legede i haven og lavede alt sammen faktisk det var et lidt unikt forhold svært og beskrive  . Tror det har været hendes måde at sørge på og komme videre i hendes tempo så sådan blev det  .tror det er det samme som når mennesker besøger et gravsted , at de stadig er der på en eller anden måde 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
mor til 2 skønne piger . skriver:

Ellers så ring til dyrelægen og hør om i ikke kan få hunden brændt og så i en urne de har evt ikke hentet de afdøde dyr før idag . 

Skrev i går.. ringede i dag, han er væk  Men har lige hentet hans snor. 

Anmeld Citér

23. marts 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til en Pige fra ‘14
Problembarnet skriver:

Min fars gamle hunds snor/bånd hænger “på sin plads” og virker berolignende

Anmeld Citér

23. marts 2020

Janet1989

Profilbillede for Janet1989

Jeg har faktisk kun skulle af med en kat (mit valg desværre). Han var gammel og blind og havde ingen livskvalitet mere.

men jeg fik ham i en lille ramme , et godt billede af ham + jeg har 100000 billeder af ham på computeren . Ja man kan slet ikke sammenligne en kat med en hund, men han var mit et og alt, han havde fulgt mig igennem meget , så det bragte meget sorg, at jeg måtte få ham aflivet 

Anmeld Citér

24. marts 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
Janet1989 skriver:

Jeg har faktisk kun skulle af med en kat (mit valg desværre). Han var gammel og blind og havde ingen livskvalitet mere.

men jeg fik ham i en lille ramme , et godt billede af ham + jeg har 100000 billeder af ham på computeren . Ja man kan slet ikke sammenligne en kat med en hund, men han var mit et og alt, han havde fulgt mig igennem meget , så det bragte meget sorg, at jeg måtte få ham aflivet 

Nu spørg jeg måske dumt, men hvorfor ka man ik samligne en hund og en kat?

Som barn havde vi hund, og da den døde blev den begravet på vores faste campingplads (det var der den døde) og i mange år efter, lage vi blomster hver weekend.

Efterfølgende fik vi kat, som blev næsten 20 år gammel. Hun ligger begravet under en sten i min Have. Der har hun lagt siden 2007.

Nu har vi 2 ældre misser på snart 17 år, og begge vores unger elsker de 2 katte overalt på jorden, fortæller dem alle deres hemmeligheder, og sover med dem om natten. 

Og når de engang ik er her mere, ska de også begraves under en sten i haven. 

Til ts, vi har holdt en lille afskedstale i haven, da vi mistede vores Bentmis i 2014, en kat vi arvede efter vores gamle nabo, og som vores ældste var meget glad for. 

Begge unger, ligger jævnligt blomster (så sent som i dag) ude på stenen og sender en tanke afsted til de små begravet muslinger. Vh Stine 

Anmeld Citér

24. marts 2020

Janet1989

Profilbillede for Janet1989
StineW79 skriver:

Nu spørg jeg måske dumt, men hvorfor ka man ik samligne en hund og en kat?

Som barn havde vi hund, og da den døde blev den begravet på vores faste campingplads (det var der den døde) og i mange år efter, lage vi blomster hver weekend.

Efterfølgende fik vi kat, som blev næsten 20 år gammel. Hun ligger begravet under en sten i min Have. Der har hun lagt siden 2007.

Nu har vi 2 ældre misser på snart 17 år, og begge vores unger elsker de 2 katte overalt på jorden, fortæller dem alle deres hemmeligheder, og sover med dem om natten. 

Og når de engang ik er her mere, ska de også begraves under en sten i haven. 

Til ts, vi har holdt en lille afskedstale i haven, da vi mistede vores Bentmis i 2014, en kat vi arvede efter vores gamle nabo, og som vores ældste var meget glad for. 

Begge unger, ligger jævnligt blomster (så sent som i dag) ude på stenen og sender en tanke afsted til de små begravet muslinger. Vh Stine 

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det, uden at det virker stødende men hvis man kigger på samfundet, så virker katte bare til at være et dyr man enten hader eller elsker - som om at katte ikke er ligeså meget værd som hunde - forstår du? 
jeg har selv både hund og kat i dag, og vægter dem lige højt, men det virker som om at folk er mere forstående overfor hvis man har mistet sin hund, end hvis man har mistet en kat ...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.