Det kan lyde så let når man skriver det, men gal en kamp irl. Mine metoder har været. Totalt konsekvens som i totalt.
skriv regler / punkter op på en tavle inden han kommer. Konsekvenser / evt belønninger.
det kan være svært når de ikke selv synes de svarer igen eller at de mener det er os der er forkert på den - men ingen diskussion. Diskussion er konsekvens.
Det kan lyde meget lidt pædagogisk ikke at samtale og forklare, men i perioder kan det være håbløst og føre til ingenting og så må man i stedet tage den (kort) senere, når der er ro på.
I den alder er det meget spilletid / fjernsynstid / telefon etc der kan være konsekvenser, men ellers et æggeur på værelset
En regel kan være - kl xx laver du lektier og du starter selv xx min med at prøve finde ud af det selv. Man bliver siddende til det er lavet. Konsekvens ellers ryger der tv tid senere.
på et tidspunkt bliver det forstået hvis man er konsekvent nok trods der kan være en del besvær / skrig / råben inden.
Alt opdragelse etc af det yngre barn KUN dig, ellers på værelset etc
Du kan evt få pasning af det lille barn og tage alene i fx bio, svømmehal, skøjtebane etc som belønninger, hvis han har xxxx eller xxxx. Eller han kan sætte streger og for hver xx streg vælger han en belønning
Er han evt jaloux / har problemer hos hans far / savnet sig eller far osv. Min søn kunne godt være uligevægtig pga diverse han ikke kunne forklare og præ hormoner oveni. God kost og søvn var også essentielt.
Jeg ville ønske jeg dengang vidste at det ville ende m de sødeste drenge og det heldigvis bare var perioder ind i mellem.
Anmeld
Citér