Sygehusets prøvesvar, er jeg gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.038 visninger
22 svar
11 synes godt om
8. marts 2020

Baby2020

Jeg har i torsdags testet positiv på en hjemmetest. Testen var svag positiv. Vi begge kunne se stregerne. Testede så igen fredag og sagde til manden hvis den os var positiv så ville jeg tage til lægen (vi har nemlig mistet 2 gange før). Den var os svag positiv, så kørte til lægen. Hun testede mig, og sagde hendes os var svag positiv. Så hun valgte at tage en blodprøve på mig. Hun sagde jeg skulle ringe til lægen mandag morgen (i morgen) for prøvesvar, men kunne være jeg kunne se det inde på sundhed.dk i løbet af weekenden. Svaret kom allerede fredag, men er der nogen der kan tyde tallet? Er jeg mon gravid?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2020

Baby2020

Baby2020 skriver:

Jeg har i torsdags testet positiv på en hjemmetest. Testen var svag positiv. Vi begge kunne se stregerne. Testede så igen fredag og sagde til manden hvis den os var positiv så ville jeg tage til lægen (vi har nemlig mistet 2 gange før). Den var os svag positiv, så kørte til lægen. Hun testede mig, og sagde hendes os var svag positiv. Så hun valgte at tage en blodprøve på mig. Hun sagde jeg skulle ringe til lægen mandag morgen (i morgen) for prøvesvar, men kunne være jeg kunne se det inde på sundhed.dk i løbet af weekenden. Svaret kom allerede fredag, men er der nogen der kan tyde tallet? Er jeg mon gravid?

Anmeld Citér

8. marts 2020

Christabelle

Baby2020 skriver:

Det vil jeg da mene du er, når du har lavet, ikke mindre end, 3 positive tests. Tillykke 

(har aldrig fået taget blodprøve i forbindelse med graviditet, så kan ikke tyde tallene) 

Anmeld Citér

8. marts 2020

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ja, du er gravid for du har HCG i blodet, men det er et meget lavt HCG. 
enten er ægget nærmest kun lige befrugtet, så du dermed LIGE er begyndt at danne HCG eller også har du fanget en bio, og dit HCG vil falde igen.

jeg går ud fra du skal have taget endnu en blodprøve? 
https://babyinstituttet.dk/hcg-graviditetshormon 

Anmeld Citér

8. marts 2020

Baby2020

EKAB skriver:

Ja, du er gravid for du har HCG i blodet, men det er et meget lavt HCG. 
enten er ægget nærmest kun lige befrugtet, så du dermed LIGE er begyndt at danne HCG eller også har du fanget en bio, og dit HCG vil falde igen.

jeg går ud fra du skal have taget endnu en blodprøve? 
https://babyinstituttet.dk/hcg-graviditetshormon 

Jeg skal have fat i min læge i morgen under alle omstændigheder, da det er aftalen vi har lavet. Så vil jeg forhøre mig der 

Fordi hvis man laver en terminsberegner fra sidst jeg havde mens så burde jeg være 4+1 i dag. 

Anmeld Citér

8. marts 2020

koeapabshicar

Hvis du er 4+1 så er det meget lavt. Men man kan selvfølgelig fange en langsom starter. Jeg tænker når det er så lavt så vil din læge sige du skal have taget en blodprøve mere for at se om det stiger eller falder. Jeg krydser for at det stiger  

Anmeld Citér

8. marts 2020

Baby2020

koeapabshicar skriver:

Hvis du er 4+1 så er det meget lavt. Men man kan selvfølgelig fange en langsom starter. Jeg tænker når det er så lavt så vil din læge sige du skal have taget en blodprøve mere for at se om det stiger eller falder. Jeg krydser for at det stiger  

Det kan jo os være at mim ægløsning har været senere end beregnet så er jeg måske kun i uge 3

Anmeld Citér

8. marts 2020

M O R til J Vega

Husk det står i L og ml som det plejer, hvilket undre mig  Man bruger det fx. Til blodprøven til nakkefold i L(liter) du kan ikke bruge det til noget eller sammenligne, men mit var 56,3 U/L 9+3. Men der skal meget mere hcg til L end ml. Udover det var min blodprøve perfekt 

så dit tal ville være højere ved en alm hcg blodprøve (ml) 

men ja, du har hcg i blodet. Tillykke 

Anmeld Citér

8. marts 2020

M O R til J Vega

Ps. Uden du må hænge mig op på det, vil det sige der mangler nogen nuller. Det er vel 3400 ml/hcg, når man går fra l til ml 

Anmeld Citér

8. marts 2020

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv

Da jeg var gravid via ivf metoden var mit 4+0 120 hcg  så syntes dit er lavt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.