Kvalme = pige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

1. Gang Kæmpe kvalme - dreng

2. Gang ingen nævneværdig kvalme - pige 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2020

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Anonym skriver:

Hej Alle 

Jeg skriver egenligt bare af ren nysgerrighed. Har hørt at meget kvalme typisk er pige børn. Jeg er gravid og har ekstremt meget kvalme, min søn er 3,5 og ham havde jeg på ingen måde lige så voldsom kvalme med. Jeg synes derfor det kunne være sjovt at høre fra nogen som havde kvalme i den ene graviditet og ikke i den anden ift. hvilket køn i har fået  noget skal tiden jo bruges på 

Har to piger, og den første havde jeg intet i graviditeten, ved lillesøster kom alt væltende nærmest det sekund jeg kunne teste positivt 

Så ikke en graviditet er ens selvom man får samme køn begge gange. 

Anmeld Citér

6. marts 2020

LSS

Jeg har 4 børn.

De to første er piger = nem graviditet og ingen kvalme.

De to sidste er drenge = vanvittigt kvalme og 15 + opkastninger pr dag. 

Anmeld Citér

7. marts 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej Alle 

Jeg skriver egenligt bare af ren nysgerrighed. Har hørt at meget kvalme typisk er pige børn. Jeg er gravid og har ekstremt meget kvalme, min søn er 3,5 og ham havde jeg på ingen måde lige så voldsom kvalme med. Jeg synes derfor det kunne være sjovt at høre fra nogen som havde kvalme i den ene graviditet og ikke i den anden ift. hvilket køn i har fået  noget skal tiden jo bruges på 

Første graviditet havde jeg ikke så meget kvalme, eller jo de første par uger var skrækkelige men ellers ikke.. det aftog omkring uge 12..

nummer 2 havde jeg faktisk ikke kvalme, andet end hvis jeg ikke fik spist eller sovet ordentligt...

nummer 3 har jeg haft kvalme og får det stadig med mellemrum og jeg er i uge 23 nu...

alle 3 er drenge ;)

troede også selv at nummer 3 var en pige fordi jeg har haft det så meget anderledes end de 2 første...

jeg kunne også teste positiv førend man kunne se et foster hvor med de andre har det først været omkring uge 6-9...

Anmeld Citér

7. marts 2020

lineog4

4 børn - to drenge og to piger. Ingen kvalme overhovedet (lidt halsbrænd sidst i den anden graviditet, en tror det handlede om, at hun lod med hovedet op af og derfor pressede langt mere op af end de andre, når ja og så havde hun mere hår, hvis man tror på skrønerne ).

Maven sad stort set ens alle 4 gange, den kinesiske kalender skød forkert de fleste gange, pendulet som en italiensk kvinde mente var vejen skød forkert, graviditeterne var stort set identiske - og alligevel påstår jeg helt uden omkostninger, for jeg skal ikke have flere børn, at jeg i starten af graviditeten kan vide om det er en dreng eller en pige pga små små tegn som var forskellige imellem de to med piger og de to med drenge. Men som sagt det er omkostningsfrit, og jeg kan forblive i troen, for jeg får aldrig afprøvet det. 

Anmeld Citér

8. marts 2020

Lilleluna

Mine 2 graviditeter har nærmest været identiske. Jeg har haft kvalme begge gange og begge gange varer kvalmen ligesom ved hele vejen igennem graviditeten - men er ikke så voldsom at jeg ikke kan komme igennem hverdagen.

1. Graviditet ventede jeg en dreng og denne gang skal jeg have en lille pige.

Anmeld Citér

8. marts 2020

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Ved min første (datter) havde jeg ingen kvalme.

Ved min søn havde jeg kvalme hele graviditeten. 

Anmeld Citér

8. marts 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg synes det er mega fedt at vi gang på gang kan buste denne myte, og alligevel gættede alle på at jeg fik en dreng denne gang grundet anderledes symptomer(det bliver en pige). 

Kender en hvis to graviditeter har været så godt som ens, men har fået en af hver. 

Anmeld Citér

8. marts 2020

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg har to lækre drenge, og jeg kastede op 24/7 fra jeg blev gravid og til jeg havde født - pyh!!

Anmeld Citér

11. marts 2020

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar!! 
kan godt se jeg ikke skal håbe på noget 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.