Ingen kan selvfølgelig give mig et svar, men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2020

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Nu ved jeg ikke hvor langt du har til hospitalet. Men har hørt at jm er god til at vurdere om det er nødvendigt at flytte dig til hospitalet i god tid lav i forhold til komplikationer. 
Men jeg synes du skal snakke med din jm om dine tanker. Jeg kan virkelig godt forstå at det fylder rigtig meget for dig. 
Evt kan det måske aftales at når du har veer kan du hentes af en ambulance/transport. Hvis det er en times tid eller mere til hospitalet. 

Tak, men det er måske 15 minutter plus parkeringstiden, så det kunne være meget værre! 
Har også hørt de er gode til det, men “hvis nu” og “hvis nu” kører bare i mit hoved 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Prøv at snak med en jordemoder om muligheden. En hjemmefødsel er faktisk mere sikker, hvis man har født uden komplikationer tidligere, end en fødsel på sygehus.

Jeg vil i hvert fald hellere føde alene, hjemme med en jordemoder i telefonen end at føde alene på en vej et sted mod et sygehus med en jordemoder i røret (særligt pga det faktum at min mand først skulle hjem fra arbejde før han evt kunne køre mig i vores bil. Og han havde altså 1,5 times transport)

Jeg havde også svært ved at forestille mig det hurtigere. Jeg var heller ikke rigtig med første gang fordi det gik så stærkt. Jeg kan huske at jeg så mange gange spurgte jordemoderen om det nu kunne passe at det var mig der havde født, og om det var slut. 

Men faktisk fordi jeg var forberedt på at det gik stærkt anden gang, kunne jeg meget bedre være med. Og jeg nåede også at syntes det gik for langsomt, selvom det kun tog 1,5 time 

Tak for din erfaring. Måske du har fat i noget med, at det kan hjælpe meget på det at være forberedt på, at det går stærkt. Det var jeg slet, slet ikke klar på første gang, så det var super overvældende og fylder derfor meget nu også. Jeg vil helt klart snakke med min jordemoder, men uha...

Anmeld Citér

1. marts 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Tak, men det er måske 15 minutter plus parkeringstiden, så det kunne være meget værre! 
Har også hørt de er gode til det, men “hvis nu” og “hvis nu” kører bare i mit hoved 

Jeg tænker at du skal reagere så snart du mærker en ve. Og så må du jo bare komme på svangreafdelingen hvis du ikke er helt så langt i processen alligevel. 
jeg kan virkelig godt forstå dine tanker. 

Anmeld Citér

1. marts 2020

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Jeg tænker at du skal reagere så snart du mærker en ve. Og så må du jo bare komme på svangreafdelingen hvis du ikke er helt så langt i processen alligevel. 
jeg kan virkelig godt forstå dine tanker. 

Tak for din forståelse. Har oplevet at flere jeg har talt med har haft længere fødsler, og bestemt ikke kan forstå jeg har noget “at brokke mig over”. Det er jo ikke det, det handler om, jeg føler bare ikke det kan gå hurtigere, men hvad hvis det gør?

Anmeld Citér

1. marts 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Tak for din forståelse. Har oplevet at flere jeg har talt med har haft længere fødsler, og bestemt ikke kan forstå jeg har noget “at brokke mig over”. Det er jo ikke det, det handler om, jeg føler bare ikke det kan gå hurtigere, men hvad hvis det gør?

Man ved jo bare generelt ikke hvordan det kommer til at gå. det er der jo også noget usikkerhed i. 
Fra min mor kom ind på fødegangen til hun havde født gik der 3 minutter. Og de havde omkring 40 min til hospitalet. Det har jeg også denne gang(første gang kun 5 min til hospitalet). Så jeg er også lidt spændt på hvordan det kommer til at gå. 

Anmeld Citér

1. marts 2020

M O R til J Vega

Jeg født første gang (da vi kom på sygehuset 4 cm åben, til hun var ude) på to timer. 

er meget spændt her anden gang  min læge sagde at hun var i tvivl om vi ville kunne nå det, for vi har 1 time til sygehuset (15 min må været luksus)

jeg har også overvejet hjemmefødsel, men jeg tør ikke, tanken er bare overhovede ikke mig. 

Anmeld Citér

1. marts 2020

Stivdie

Første gang tog det 11 timer fra jeg mærkede den første ve til hun var ude. Jeg havde presseveer ca 45 min, men pressede dog først med de sidste 15 min (troede ikke det var nu, så vi skulle lige på hospitalet først). 

Anden gang tog det 6,5 time fra vandafgang (inden veer) til hun var ude. Her gik der under 15 min fra jeg var 4-5 cm udvidet til hun var født. Pressefasen var 5-6 presseveer. 

Så her har det passet meget godt med tæt på en halvering. 

Anmeld Citér

1. marts 2020

Anonym

1. Gang tog det 27 timer med en pressefase på 15 min.

2. Gang tog det 12 timer med en pressefase på 2 timer. Lillebror var 500 gr større og det var svært at presse ham ud.

Begge børn lå forkert/sad fast, begge gange skulle der prikkes hul i vandet.

Anmeld Citér

1. marts 2020

MorTil3+

Anonym skriver:

Min første fødsel gik hurtigt. Meget kort opstart, kom på hospitalet ved 4 cm åben, 1 time senere var jeg 10 cm åben og pressede i 8 minutter. 
Når jeg googler og læser står der, at den aktive fase og pressefasen ofte halveres ved anden fødsel. Men det er også med udgangspunkt i “gennemsnittet” med maks en centimeter i timen og en times pres. 
Jeg ved ikke hvad jeg kan forvente? Kan det virkelig komme til at tage en halv time at være i aktiv fødsel og fire minutter at presse? For så har jeg da grueligt travlt. Jeg er lidt i vildrede og håber da næsten ikke det kommer til at gå så stærkt.

Mine har været halveret ca. nr 1 ca 3 timer, nr 2 ca 1 1/2 og nr 3 tog 47 min. 

Anmeld Citér

2. marts 2020

Julda

Mine fødsler er blevet længere fra gang til gang. 

Nummer 1: 7.5 t

Nummer 2: 14 t

Nummer 3: 22 t

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.