Anonym skriver:
Tak for dit input. Det har jeg overvejet, men er alligevel bare så usikker ift. hvis det mindste skulle gå galt og man så ikke er i nærheden af et hospital. Min optakt var første gang regelmæssige, hyppige veer ud af det blå, så vi kørte på fødegangen efter halvanden-to timer. I alt tog det vel 3,5 time fra jeg først mærkede noget, så en hurtigere fødsel er for mig lidt svær at skulle forestille sig. Igen - selvom andre selvfølgelig har født hurtigere end det. Men jeg følte ikke helt selv jeg kunne følge med, og da slet ikke hvis det kommer til at gå hurtigere end dét 
Prøv at snak med en jordemoder om muligheden. En hjemmefødsel er faktisk mere sikker, hvis man har født uden komplikationer tidligere, end en fødsel på sygehus.
Jeg vil i hvert fald hellere føde alene, hjemme med en jordemoder i telefonen end at føde alene på en vej et sted mod et sygehus med en jordemoder i røret (særligt pga det faktum at min mand først skulle hjem fra arbejde før han evt kunne køre mig i vores bil. Og han havde altså 1,5 times transport)
Jeg havde også svært ved at forestille mig det hurtigere. Jeg var heller ikke rigtig med første gang fordi det gik så stærkt. Jeg kan huske at jeg så mange gange spurgte jordemoderen om det nu kunne passe at det var mig der havde født, og om det var slut.
Men faktisk fordi jeg var forberedt på at det gik stærkt anden gang, kunne jeg meget bedre være med. Og jeg nåede også at syntes det gik for langsomt, selvom det kun tog 1,5 time
Anmeld
Citér