Går anden fødsel altid hurtigere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det behøver ikke være sådan, men jeg tror, at for det meste er det sådan  

nr. 1 tog 3 timer. 
nr. 2 tog halvanden time. 

men kroppen er jo så forskellige og der er så mange ting, som spiller ind  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2020

baby_drømme

Fra de første opstartsveer til fødsel, tog det 18 timer første gang, og 24 timer anden gang. Dog var pressefasen meget hurtigere anden gang 

Anmeld Citér

28. februar 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej baby.dk,

jeg har lige et spørgsmål. Går anden fødsel altid hurtigere? Tænker især, hvis nu man havde en hurtig første fødsel, kan anden fødsel så godt tage samme tid eller længere tid endda?

skriv endelig hvor lang tid jeres fødsler tog.

på forhånd tak

Første fødsel tog 8 timer fra vi kom på hospitalet til han var født, men jeg var 6 cm åben da vi kom derop...

anden fødsel tog over 14 timer med regelmæssige veer der bare gjorde nas helt frem til vandet gik og han var ude på 3 presseveer...

er spændt på tredje fødsel der skal være juli en gang...

Anmeld Citér

28. februar 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Oftest går nogle af faserne hurtigere. Der er selvfølglig ikke regler uden undtagelser, men fordi kroppen ved hvad den skal går det oftest hurtigere. Fag personale regner med en halvering af udvidelsesfasen og pressefasen. 

Min første fødsel tog 14 timer ( 3 af dem med presseveer). Fra første ve til baby var ude. 

Min anden fødsel tog 5/4 timer. Fra første ve til baby var ude ( vandet gik 3 timer forinden men veerne startede først efter 3-4 timer). Fra 3 cm til baby var ude tog det 1,5 time. 

Så ja her tog anden fødsel betragteligt kortere og anden fødsel var faktisk en rigtig god oplevelse, i smerte ja, men jeg havde god kontrol over veerne og kroppen arbejde bedre og jeg var bedre til at arbejde med veerne og lade kroppen arbejde. 

Anmeld Citér

28. februar 2020

Anonym trådstarter

Hej piger, 

jeg har læst alle jeres beskeder, og tusind tak for det. Det hjælper meget, til hvad jeg måske kan forvente 

jeg må indrømme jeg næsten ikke kan forstille mig at føde hurtigere end de 2 timer  og det skræmmer mig lidt. 

JM sagde jeg var super føder, overvejer dog stadig kejsersnit denne gang. Det ville hun ikke tillade sagde hun, og smilte. 
jeg sagde ikke en lyd, lavede bare min vejrtrækning som jeg havde øvet i 6 måneder, og lod kroppen arbejde. Fødte i vand og tog hende selv op. Så alt gik “godt”

men men men. Hold op det var frygteligt! Det gøre så ondt og gik al al for stærkt! 

Anmeld Citér

28. februar 2020

CarinaSB

Min første fødsel tog 24 timer og 5 min fra første ve .. Nr 2 tog 74 timer fra første ve til han var ude. 

Anmeld Citér

28. februar 2020

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Min første tog 5 timer. (Start ved vandet gik, og der havde ikke været veer før)

Min anden tog 3 timer (start ved 20 min. Mellem veerne)

og den sidst tog 55minutter (start ved jeg vågnede med veer, med 7 minutters mellemrum)

Anmeld Citér

28. februar 2020

mor til 2 skønne piger .

Anonym skriver:

Hej baby.dk,

jeg har lige et spørgsmål. Går anden fødsel altid hurtigere? Tænker især, hvis nu man havde en hurtig første fødsel, kan anden fødsel så godt tage samme tid eller længere tid endda?

på forhånd tak

Min første fødsel fik jeg veer kl 06:00 og hun er født 01:44 , anden fødsel fik jeg veer kl 22:00 og hun er født 05:05 

Anmeld Citér

28. februar 2020

Annemette07

Anonym skriver:

Hej baby.dk,

på forhånd tak

Min første tog 7,5 time og nr. 2 tog 13 timer 

Anmeld Citér

29. februar 2020

Anonym

1) fra første tegn (veer) - 5 timer 

2) fra første tegn (veer) - 2 timer 

3) fra første tegn (vand gik) - 1 time 

Så hos mig gik det bestemt hurtigere. Efter første lynfødsel blev jeg rådet til at føde hjemme, hvilket jeg med største succes gjorde de to efterfølgende gange  Første gang nåede jeg kun ind på fødestuen og blive tjekket, og så var jeg 9 cm åben, og skulle straks ind og føde..  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.