Navn til datter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2020

Bvadr

Anonym skriver:

Hej!

Jeg skal snart have en datter, men ved ikke, hvad hun skal hedde. Da vi også har familie i udlandet  skal navnet kunne udtales på andre sprog (ikke engelsk). (Det må fx ikke ende på “e&rdquo.

Her er favoritterne:

Karolina

Anna

Sofia

Maria

Veronica

Victoria

Elisabeth

Emma

Elena

Anastasia

Eleonora

Julia

Evelina

Vera

Skriv gerne, hvilke navne i kan lide/hvilke i ikke kan lide og hvis i var nogle gode ideer til navne, så kom med dem

Jeg synes de næsten alle sammen er nogle virkelig smukke navne, jeg kan dog ikke lide Vera, og Evelina har jeg faktisk ikke hørt før, så det klinger ret fremmed i mine ører. Jeg keder mig fordi jeg sidder alene med et sygt barn der glor tv, så jeg tror simpelthen jeg laver en rækkefølge af hvor godt jeg kan lide navnene, det øverste er det jeg bedst kan lide ������

Anastasia �� (helt vanvittigt smukt navn efter min mening, især hvis det skal være udenlandsk og eksotisk)

Elena

Eleonora

Carolina (det er mere internationalt med C) 

Julia

Sofia

Victoria

Anna

Maria

Elisabeth

Emma

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2020

Katrines89

Profilbillede for Katrines89

Hej!

Jeg skal snart have en datter, men ved ikke, hvad hun skal hedde. Da vi også har familie i udlandet  skal navnet kunne udtales på andre sprog (ikke engelsk). (Det må fx ikke ende på “e&rdquo.

Her er favoritterne:

Karolina

Anna

Sofia

Maria

Veronica

Victoria

Elisabeth

Emma

Elena

Anastasia

Eleonora

Julia

Evelina

Vera

Skriv gerne, hvilke navne i kan lide/hvilke i ikke kan lide og hvis i var nogle gode ideer til navne, så kom med dem

Det er nogle ret søde navne :-) 

Jeg er bestemt vild med Karolina, Elena og Eleonora. Vera kan bestemt også.. måske fordi jeg ikke kender nogen, der hedder Vera. 

Anastasia er jeg ikke så glad for.. men det er mere fordi, at det minder mig om pop-sangeren Anastasia fra de tidligere 00’ere  Ikke fordi, at hun var dårlig.. men jeg synes bare, at der er  noget poppet over navnet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.