Navn til datter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.726 visninger
11 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. februar 2020

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg skal snart have en datter, men ved ikke, hvad hun skal hedde. Da vi også har familie i udlandet  skal navnet kunne udtales på andre sprog (ikke engelsk). (Det må fx ikke ende på “e&rdquo.

Her er favoritterne:

Karolina

Anna

Sofia

Maria

Veronica

Victoria

Elisabeth

Emma

Elena

Anastasia

Eleonora

Julia

Evelina

Vera

Skriv gerne, hvilke navne i kan lide/hvilke i ikke kan lide og hvis i var nogle gode ideer til navne, så kom med dem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej!

Jeg skal snart have en datter, men ved ikke, hvad hun skal hedde. Da vi også har familie i udlandet  skal navnet kunne udtales på andre sprog (ikke engelsk). (Det må fx ikke ende på “e&rdquo.

Her er favoritterne:

Karolina

Anna

Sofia

Maria

Veronica

Victoria

Elisabeth

Emma

Elena

Anastasia

Eleonora

Julia

Evelina

Vera

Skriv gerne, hvilke navne i kan lide/hvilke i ikke kan lide og hvis i var nogle gode ideer til navne, så kom med dem

Emma, Sofia og julia. Synes de er nemme for nærmest alle at udtale og så er de også mega søde. Er nok også lidt farvet idet vi har en Emma og en Sofie på vej 

Anmeld Citér

23. februar 2020

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Jeg synes det kommer an på hvad hun skal hedde til efternavn da jeg personligt syndes et navn skal ligge godt i munden . Fx Anastasia Jensen..... det lyder bare forkert i mine øre. Så har man et helt alm efternavn synes jeg et klassisk navn dom fx Emma er godt, er efternavn lidt mere særligt kan anastasia osv sagtens gå.. men igen det er jo bare min personlige holdning . 

Anmeld Citér

23. februar 2020

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hej!

Her er favoritterne:

Karolina

Anna

Sofia

Maria

Veronica

Victoria

Elisabeth

Emma

Elena

Anastasia

Eleonora

Julia

Evelina

Vera

Flotte navne ��

Jeg kan lide

Anna

Sofia

Maria

Victoria

Elisabeth

Emma

Julia

Anmeld Citér

23. februar 2020

Tip!

Min niece hedder Victoria, så det syns jeg er et ret smukt navn. 

Anmeld Citér

23. februar 2020

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

Jeg synes det kommer an på hvad hun skal hedde til efternavn da jeg personligt syndes et navn skal ligge godt i munden . Fx Anastasia Jensen..... det lyder bare forkert i mine øre. Så har man et helt alm efternavn synes jeg et klassisk navn dom fx Emma er godt, er efternavn lidt mere særligt kan anastasia osv sagtens gå.. men igen det er jo bare min personlige holdning . 

Efternavnet er ikke dansk og derfor lidt eksotisk.

Anmeld Citér

23. februar 2020

Babilooo

Evelina er super smukt.

victoria og eleonora og Leonora er også fine navne

Anmeld Citér

23. februar 2020

Anonym

Hej 

Jeg synes de her lyder mega godt 

Sofia

Maria

Victoria

Elisabeth (helt vild med den her) 

Anastasia

Eleonora

Julia

Hvad for en tænker du mest på. Da vi fik vores pige viste vi det heller ikke. Men havde 3 navne vi var kommet ind til ud fra 15. Jeg sang en snag om navne og for os blev det Iris da vi synes hun reageret på det men jeg tror at det var bare vores underbevidsthed der sang sangen anderledes for det var det navn vi bedst kunne lide. Vi fortalte det 14 dage efter.

Iris var vi usikker på da min mand mor ikke kunne lide den. Lad være med at fortælle de nærmeste om dem til i er 100 %for alle har nave de ikke kan lide.

Vores datter er virkelig en iris og familien siger også alt andet er mærkeligt til hende nu. 

Anmeld Citér

23. februar 2020

Tommelise

Jeg kan bedst lide:

Anna, Sofia, Maria, Emma og Elisabeth.

Anmeld Citér

23. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej!

Her er favoritterne:

Karolina

Anna

Sofia

Maria

Veronica

Victoria

Elisabeth

Emma

Elena

Anastasia

Eleonora

Julia

Evelina

Vera

Andre kunne måske være

Kamilla, Gabriella, Valeria, Sylvia, Olivia, Nora, Mira

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.