Hvad havde I valgt - bryllup eller praktiske ting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2020

Babilooo

og man kan desværre ikke blæse og have mel i munden

I har sat jeg så dyrt at tandlægebesøg, bryllupper mm. er et problem. 

Man kan heller ikke tage afsted i flere dage og feste når man har børn i den alder...

Måske lyder det hårdt men I lyder som om at I skal lære at gå på kompromis. Man kan ikke alt desværre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

og man kan desværre ikke blæse og have mel i munden

I har sat jeg så dyrt at tandlægebesøg, bryllupper mm. er et problem. 

Man kan heller ikke tage afsted i flere dage og feste når man har børn i den alder...

Måske lyder det hårdt men I lyder som om at I skal lære at gå på kompromis. Man kan ikke alt desværre.

Altså vi har penge, men bare ikke lige 3500 kr. til fornøjelser.. Tandlægebesøg har vi lige måtte skubbe, fordi der ja som sagt kom en flytning i vejen.. Og selvom vi egentlig også har pengene til det lige nu via min gamle opsparing, så vil jeg gerne gemme den til virkelig nødstilfælde.. Fx hvis en af kattene bliver syge eller sådan noget.. Vi har lige forskellige opsparinger, men jeg er som regel altid den, der er mest praktisk og gnier .. Så jeg har sagt, at de opsparinger, vi har, de skal gå til ja fx store nødstilfælde eller lignende.. Blandt andet de her penge, vi har, når vi flytter.. Dem vil jeg også helst bruge på tandlægebesøg, da min kæreste stadig mangler at få lavet en del, men synes også bare, at det efterhånden er pinligt at sige til folk "nej vi kan desværre ikke komme med til jeres store bryllup, fordi vi som altid skal bruge pengene fornuftigt".. Og ja for en gang skyld kunne jeg godt tænke mig at bruge pengene på OS og hygge til os, da vi stort set aldrig gør det.. Men ja Joakim von And-en i mig vil hellere gemme pengene til tandlæge 

Anmeld Citér

23. februar 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Jeg havde en dreng overnattende i to dage da han var 2,5 år. Der var ingen andre muligheder, da forældrene skulle til bryllup i England. Det gik men var voldsomt for drengen. De føler sig hurtigt forladt i den alder. 
Jeg ville ikke forlade mit barn i 4 dage i den alder. 
Herudover er tandlægebesøg virkelig IKKE noget man skal spare på. Du ender med at skulle tage lån på 10.000+ pga mislighold - huller kroner der skal laves osv.
Jeg forstår ønsket om brylluppet ... men det er virkelig ikke som om I har pengene til det. 

Ja jeg kan nok heller ikke undvære hende i alle de dage.. 

Ender nok også med, at vi må blive hjemme.. Ellers må kæresten tage afsted selv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.