Hvad havde I valgt - bryllup eller praktiske ting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.828 visninger
12 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. februar 2020

Anonym trådstarter

Hej alle 

Vi står og skal flytte her den 1. til et super lækkert hus, som dog har en højere husleje, end vi betaler nu.. Men vi er enige om, at vi hellere vil betale mere og får et godt hus, end betale mindre og få et dårligt.. 

Men det efterlader jo så ikke så meget til opsparing/fornøjelser, da vi også betaler så meget af på vores gæld som muligt, så vi får den hurtigere væk.. 

MEN nu er "problemet" så, at vi er inviteret til bryllup i Letland til august hos min kærestes venner.. OG weekenden efter er der bryllup her i DK hos min fætter.. 

Vi vil have ca. 5000 kr. tilovers efter flytningen, og så er spørgsmålet, hvad I ville bruge pengene på, hvis det var jer, der stod i den situation.. Bryllup i Letland (ca. 3500 kr. OG undvære jeres 1,5 årige barn i 4 dage) eller nøjes med brylluppet hos fætteren og så bruge pengene på tandlægebesøg, da både jeg og kæresten trænger.. 

Vi vil jo super gerne med til brylluppet, men er dælme i tvivl, om vi skal være fornuftige i stedet for

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej alle 

Vi står og skal flytte her den 1. til et super lækkert hus, som dog har en højere husleje, end vi betaler nu.. Men vi er enige om, at vi hellere vil betale mere og får et godt hus, end betale mindre og få et dårligt.. 

Men det efterlader jo så ikke så meget til opsparing/fornøjelser, da vi også betaler så meget af på vores gæld som muligt, så vi får den hurtigere væk.. 

MEN nu er "problemet" så, at vi er inviteret til bryllup i Letland til august hos min kærestes venner.. OG weekenden efter er der bryllup her i DK hos min fætter.. 

Vi vil have ca. 5000 kr. tilovers efter flytningen, og så er spørgsmålet, hvad I ville bruge pengene på, hvis det var jer, der stod i den situation.. Bryllup i Letland (ca. 3500 kr. OG undvære jeres 1,5 årige barn i 4 dage) eller nøjes med brylluppet hos fætteren og så bruge pengene på tandlægebesøg, da både jeg og kæresten trænger.. 

Vi vil jo super gerne med til brylluppet, men er dælme i tvivl, om vi skal være fornuftige i stedet for

Angående brylluppet i letland, der er længe til, så læg lidt til siden. Men hvad med at en roadtrip med nogle andre venner? Måske kan det gøre det billigere?

Hvis I virkelig gerne vil med, så synes jeg da i skal prøve at se på andre muligheder end at flyve. Hvis i kører kan i vel også tage barnet med(eller er det fordi det er et voksen bryllup)

Anmeld Citér

22. februar 2020

Ano18

Jeg ville aldrig undvære min 1,5 årige (eller 4 årige) i de dage, og det ville de heller ikke kunne omvendt. MEN det ville min søster fx og vi er alle forskellige, så jeg respekterer fuldt ud andre har det fint med det. Det ville dog være altafgørende for mig.

Dog også det økonomiske - jeg ville ikke sætte mig selv så hårdt, og heller ej have til uforudsete udgifter.

Så jeg ville blive hjemme, og hvis bryllup to var dyrt, så også fra det. Men forhåbentligt har i en lille buffer fremover til opsparing og diverse. 

Anmeld Citér

22. februar 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Angående brylluppet i letland, der er længe til, så læg lidt til siden. Men hvad med at en roadtrip med nogle andre venner? Måske kan det gøre det billigere?

Hvis I virkelig gerne vil med, så synes jeg da i skal prøve at se på andre muligheder end at flyve. Hvis i kører kan i vel også tage barnet med(eller er det fordi det er et voksen bryllup)

Vi har desværre ikke rigtig mulighed for at lægge synderligt meget til side, da alle vores penge går til gæld og ja selvfølgelig opsparing til uforudsete udgifter (vi har fx en bil og to katte, som der SKAL være penge til)..

Og der er ikke andre af min kærestes venner, som skal med til brylluppet, så det kan vi ikke.. Og vi kan sagtens tage barnet med, men tvivler bare på, at jeg får noget hygge ud af det hele, da jeg ikke helt kan finde ud af at slappe af, når vi er andre steder med hende 

Anmeld Citér

22. februar 2020

Anonym

Jeg ville vælge at lade være med at tage til Letland og prioritere flytning og tandlæge besøg.

Der er ingen grund til at sætte jer selv så hårdt i det for at tage til er bryllup. Forklar jeres venner det på en god måde og så kan I måske besøge dem engang i fremtiden og sende en lille gave eller nogle blomster eller et dejligt kort og en video hilsen ❤️

Anmeld Citér

22. februar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville vælge at lade være med at tage til Letland og prioritere flytning og tandlæge besøg.

Der er ingen grund til at sætte jer selv så hårdt i det for at tage til er bryllup. Forklar jeres venner det på en god måde og så kan I måske besøge dem engang i fremtiden og sende en lille gave eller nogle blomster eller et dejligt kort og en video hilsen ❤️

De bor i KBH, hvor vi besøger dem her den 28. marts, så heldigvis ser vi dem inden længe 

Anmeld Citér

22. februar 2020

M O R til J Vega

Anonym skriver:

Hej alle 

4 døgn er alt for længe for et barn på 1,5 år. 

jeg ville gemme de 5000kr eller bruge dem fornuftig, som på tandlæge (som er tiltrængt skriver du) det er vigtig, da det kan få helbreds mæssigt konsekvenser for jer, ikke at gøre det, og i er mor og far til et lille barn. Det ville jeg vælge. 

Anmeld Citér

22. februar 2020

Soonmom

Klart blive hjemme fra Letland (og 1,5 år bør heller ikke være adskilt fra begge forældre i 4 døgn, det er dælme længe ) - jeg ville personligt heller ikke kunne undværer nogle af mine børn så længe 

Anmeld Citér

22. februar 2020

Babilooo

Jeg havde en dreng overnattende i to dage da han var 2,5 år. Der var ingen andre muligheder, da forældrene skulle til bryllup i England. Det gik men var voldsomt for drengen. De føler sig hurtigt forladt i den alder. 
Jeg ville ikke forlade mit barn i 4 dage i den alder. 
Herudover er tandlægebesøg virkelig IKKE noget man skal spare på. Du ender med at skulle tage lån på 10.000+ pga mislighold - huller kroner der skal laves osv.
Jeg forstår ønsket om brylluppet ... men det er virkelig ikke som om I har pengene til det. 

Anmeld Citér

22. februar 2020

Babilooo

Og hvis I tager afsted så tag datteren med. 
det er ikke fair at du vil kunne slappe af mens hun er stresset mens at I er væk.

hendes behov før jeres..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.