18 mdr kan ikke gå selv, hvem skal jeg kontakte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2020

Black Rose

Anonym skriver:

Okay, så du tænker at en fys godt kan vurdere fodstillingen? 

Min søn har været ved børneergoterapeut med mistanke om hypermobilitet pga hans siddestilling (benene ud til siden i W). Det var dagplejepædagogen der kontaktede ergoterapeuten og etablerede kontakten. Om det normalt er en børneergoterapeut eller fys der står for det ved jeg ikke - i min kommune er det åbenbart ergoterapeut. Tænker dog at det er mærkeligt, at vuggestuen ikke kan hjælpe jer videre, det troede jeg var meget normalt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Men tænker I en fys er den rette til at kigge på hendes fodstilling.? Det er mest dér min tvivl ligger 

Jeg arbejder som dagplejer og jeg har på et tidspunkt passet et barn, hvor vi fik besøg af en fysioterapeut. Hun kunne lynhurtigt se, hvordan barnet bevægede sig og hvordan fødderne stod i gulvet og hvordan motorikken ellers var. Hun kunne vejlede i forskellige øvelser og køb af sko, der støtter særligt. Dette barn var også 18 mdr og var hypermobil (hvilket vi godt vidste). Fysioterapeuten nåede dog kun lige på besøg og så gik barnet altså. Og inden da var jeg, som dig, heller ikke bekymret, fordi jeg dagligt kunne se en udvikling hos barnet 

Anmeld Citér

21. februar 2020

Anonym

Jeg har en glad og aktiv datter på 18 mdr som ikke kan gå selv endnu, men som ellers er godt med motorisk. Jeg er ikke bekymret, da det går langsomt men sikkert fremad, men jeg vil stadig gerne have en fagpersons øjne på den motoriske udvikling. Men hvem i alverden går man til i sådan en situation??? Jeg overvejer en børnefys, men er i tvivl om det er det rigtige. Hendes fødder drejer stadig MEGET udaf, og det er især dette jeg gerne vil have en vurdering af, da jeg tænker det kan være en hindring for, at hun kan blive mere sikker i sine ben og dermed lære at gå selv. Hvad ville i have gjort? Jeg har af en eller anden grund en fornemmelse af at en fys ikke er det rigtige i første omgang 

Du skal gå til egen læge, og få en henvisning til sygehuset til speciel børne fys der. 

det minimalt med private fys’ser, der tager børn ind med anderledes fodstilling, fordi de ikke har erfaring på området. 

jeg ringede til 3 alm fys’ser (som der også tog børn) de ville ikke så meget som røre min datter. 

Anmeld Citér

21. februar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du skal gå til egen læge, og få en henvisning til sygehuset til speciel børne fys der. 

det minimalt med private fys’ser, der tager børn ind med anderledes fodstilling, fordi de ikke har erfaring på området. 

jeg ringede til 3 alm fys’ser (som der også tog børn) de ville ikke så meget som røre min datter. 

Okay det lyder også som en fornuftig start. Men er der sådan en special fys på alle børneafdelinger? Vores nærmeste børneafdeling er på AUH. 

Anmeld Citér

25. februar 2020

Tinstin

Her har vi åben konsultation hos en børnefysioterapeut én gang i måneden - det er gratis. Det er sundhedsplejen, der står for det  - så jeg ville første hive fat i min egen sundhedsplejerske og høre hende ad. Fordi vores baby var skæv, fik vi endda gratis hjemmebesøg med råd og vejledning.

Da jeg var bekymret for hans fodstilling, før jeg kendte til den åbne konsultation, tog jeg til privat fysioterapeut, som kiggede på ham et kvarters tid og vurderede, at alt var normalt

Så der er flere veje at gå. Han gik også først, da han var 15 måneder, så det var også ret sent.

Anmeld Citér

25. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Okay det lyder også som en fornuftig start. Men er der sådan en special fys på alle børneafdelinger? Vores nærmeste børneafdeling er på AUH. 

Vi var så glade for vores forløb! 
vi var tilknytte Roskilde sygehus, og det var ikke på børne afdelingen, men i fys afdelingen, hvor der var fys med speciale i spæd børn/tumlinger.

så tænker ikke sygehuset behøver en børne afdeling, for at have en børne special fys i fys afdelingen. Men det kan jo måske være forskelligt fra sygehus til sygehus 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.