18 mdr kan ikke gå selv, hvem skal jeg kontakte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2020

Black Rose

Anonym skriver:

Okay, så du tænker at en fys godt kan vurdere fodstillingen? 

Min søn har været ved børneergoterapeut med mistanke om hypermobilitet pga hans siddestilling (benene ud til siden i W). Det var dagplejepædagogen der kontaktede ergoterapeuten og etablerede kontakten. Om det normalt er en børneergoterapeut eller fys der står for det ved jeg ikke - i min kommune er det åbenbart ergoterapeut. Tænker dog at det er mærkeligt, at vuggestuen ikke kan hjælpe jer videre, det troede jeg var meget normalt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Men tænker I en fys er den rette til at kigge på hendes fodstilling.? Det er mest dér min tvivl ligger 

Jeg arbejder som dagplejer og jeg har på et tidspunkt passet et barn, hvor vi fik besøg af en fysioterapeut. Hun kunne lynhurtigt se, hvordan barnet bevægede sig og hvordan fødderne stod i gulvet og hvordan motorikken ellers var. Hun kunne vejlede i forskellige øvelser og køb af sko, der støtter særligt. Dette barn var også 18 mdr og var hypermobil (hvilket vi godt vidste). Fysioterapeuten nåede dog kun lige på besøg og så gik barnet altså. Og inden da var jeg, som dig, heller ikke bekymret, fordi jeg dagligt kunne se en udvikling hos barnet 

Anmeld Citér

21. februar 2020

Anonym