18 mdr kan ikke gå selv, hvem skal jeg kontakte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.028 visninger
15 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. februar 2020

Anonym trådstarter

Jeg har en glad og aktiv datter på 18 mdr som ikke kan gå selv endnu, men som ellers er godt med motorisk. Jeg er ikke bekymret, da det går langsomt men sikkert fremad, men jeg vil stadig gerne have en fagpersons øjne på den motoriske udvikling. Men hvem i alverden går man til i sådan en situation??? Jeg overvejer en børnefys, men er i tvivl om det er det rigtige. Hendes fødder drejer stadig MEGET udaf, og det er især dette jeg gerne vil have en vurdering af, da jeg tænker det kan være en hindring for, at hun kan blive mere sikker i sine ben og dermed lære at gå selv. Hvad ville i have gjort? Jeg har af en eller anden grund en fornemmelse af at en fys ikke er det rigtige i første omgang 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2020

Smil

Profilbillede for Smil
Anonym skriver:

Jeg har en glad og aktiv datter på 18 mdr som ikke kan gå selv endnu, men som ellers er godt med motorisk. Jeg er ikke bekymret, da det går langsomt men sikkert fremad, men jeg vil stadig gerne have en fagpersons øjne på den motoriske udvikling. Men hvem i alverden går man til i sådan en situation??? Jeg overvejer en børnefys, men er i tvivl om det er det rigtige. Hendes fødder drejer stadig MEGET udaf, og det er især dette jeg gerne vil have en vurdering af, da jeg tænker det kan være en hindring for, at hun kan blive mere sikker i sine ben og dermed lære at gå selv. Hvad ville i have gjort? Jeg har af en eller anden grund en fornemmelse af at en fys ikke er det rigtige i første omgang 

Hvis hun går i vuggestue, kan du snakke med personalet og høre hvad de tænker. De kan også kontakte børneterapeuterne i jeres kommune. Det samme kan dagplejen, hvis hun går i dagpleje. 

Ellers kan du jo kontakte din sundhedsplejerske , som man vist kan kontakte til barnet starter i skole 

Anmeld Citér

20. februar 2020

ErDuHerIkkeSnart

Jeg tror at jeg ville starte ved sundhedsplejersken eller egen læge, om ikke andet så fordi de jo kan henvise til fys... sundhedsplejersken i vores kommune kan fx henvise til gratis konsultation hos en børnefys/udredning ....

Anmeld Citér

20. februar 2020

Snoopy77

Hvis hun går i vuggestue kan de kontakte kommunens fys, som så kommer hen i vuggestuen og laver en vurdering. 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Anonym trådstarter

Men tænker I en fys er den rette til at kigge på hendes fodstilling.? Det er mest dér min tvivl ligger 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Soonmom

Snak med vuggestuen og hvis hun ikke går i vuggestue, så snak med sp

Anmeld Citér

20. februar 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Snak med vuggestuen og hvis hun ikke går i vuggestue, så snak med sp

Jeg har allerede talt med vuggestuen, og det lød ikke til at det var en mulighed at de kunne kontakte en fys fra kommunen. De sagde at jeg bare selv skulle finde en, men det lød ærligt talt ikke som om de helt vidste hvad de talte om (der blev sagt ordret at de ikke vidste hvad man plejer at gøre). Som sagt er jeg usikker på om en fys vil kunne afklare om der er problemer med fodstillingen 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Snoopy77

Anonym skriver:

Jeg har allerede talt med vuggestuen, og det lød ikke til at det var en mulighed at de kunne kontakte en fys fra kommunen. De sagde at jeg bare selv skulle finde en, men det lød ærligt talt ikke som om de helt vidste hvad de talte om (der blev sagt ordret at de ikke vidste hvad man plejer at gøre). Som sagt er jeg usikker på om en fys vil kunne afklare om der er problemer med fodstillingen 

Jeg arbejder i en vuggestue og det er sådan vi gør når vi har et barn der har lignende problemstilling men der kan selvfølgelig være forskel på arbejdsgangen i kommunerne 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Anonym trådstarter

Snoopy77 skriver:

Jeg arbejder i en vuggestue og det er sådan vi gør når vi har et barn der har lignende problemstilling men der kan selvfølgelig være forskel på arbejdsgangen i kommunerne 

Okay, så du tænker at en fys godt kan vurdere fodstillingen? 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Snoopy77

Anonym skriver:

Okay, så du tænker at en fys godt kan vurdere fodstillingen? 

Ja, sagtens. De kan jo også vurdere om barnet fx er hypermobil 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.