Fastelavn og kostume?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2020

Anonym

Min dreng vil være den uhyggelige heavy-metal musiker King Diamond til fastelavn og det får han da bestemt lov til - og hvis kostumet så kan genbruges til Halloween er det da bare win-win (Han er kun 3 og går ikke så meget op i det)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2020

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jeg har været både vampyr, edderkop, djævel og heks til fastelavn. Jeg mindes ikke at der blev holdt halloween da jeg var barn, og jeg har bare altid været fascineret af de uhyggelige ting, så det var det jeg ville klædes ud som.

Selvfølgelig skal din pige være uhyggelig hvis det er det hun vil. 

Hun bliver en uhyggelig pige som hun selv har bestemt sig for.  havde virkelig brug for at hører at jeg ikke var helt gal på den, det ikke så rart når andre sår tvivl omkring det som mine kollegaer fik gjort. 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Der var jo også min tanke, at hun skulle klædes ud som hun fandt det bedst.  Men er virkelig i undertal på mit arbejde ift. Om man er uhyggelig til fastelavn. Så jeg blev da helt i tvivl om det var mig som var helt gal på den. Vil jo heller ikke ende med at min datter bliver til grin. 

Min søn vil virkelig gerne være elsa. Så er klædt ud som elsa. Det er nok heller ikke normalt, men ja

Anmeld Citér

20. februar 2020

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Hun bliver en uhyggelig pige som hun selv har bestemt sig for.  havde virkelig brug for at hører at jeg ikke var helt gal på den, det ikke så rart når andre sår tvivl omkring det som mine kollegaer fik gjort. 

Nu er det jo ikke dine kollegaer (eller andre), som skal diktere hvad du og din datter sammen har besluttet som udklædning. I har fundet noget I er glade for, ingen andre kommer i klemme af det og med andre ord gør I selvfølgelig præcis som I finder rigtigt. Tænk engang hvor meget tid du ville skulle bruge, hvis det var dit ansvar at gøre som alle andre ønskede. Det er det heldigvis ikke!

Ps: Der er da i øvrigt ikke noget mere fantasiløst og dødkedelige end prinsesse-kostumer til fastelavn 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Sprit25

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Nu er det jo ikke dine kollegaer (eller andre), som skal diktere hvad du og din datter sammen har besluttet som udklædning. I har fundet noget I er glade for, ingen andre kommer i klemme af det og med andre ord gør I selvfølgelig præcis som I finder rigtigt. Tænk engang hvor meget tid du ville skulle bruge, hvis det var dit ansvar at gøre som alle andre ønskede. Det er det heldigvis ikke!

Ps: Der er da i øvrigt ikke noget mere fantasiløst og dødkedelige end prinsesse-kostumer til fastelavn 

Medmindre barnet gerne vil være prinsesse

Anmeld Citér

20. februar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså er det ik netop meningen med fastelavn, at ungerne får liv til at bruge fantasien, og lave/klæde sig ud, sådan som de syntes er sjovt?

Til de fester jeg har været til i årenes løb, har jeg set popcorn maskiner, klædeskabe, vejrudsigten (papkasser med hul i til skulderne, og overkroppen klædt ud som en vejr vært med et blæsende tørklæde efter sig og strithår)

Et brusrforhæng med bruser og "vand"

Et stykke lagkage, en hotdog, en burger, en pakke McDonald's pomfritter. En isvaffel og meget meget mere! 

Og self ridder, prinsesser, drager, Elsa og Anna. 

Sidste var mine afsted som cat noair og ladybug.

Kun fantasien sætter grænser. Håber hun får en sjov dag. Vh Stine 

Anmeld Citér

20. februar 2020

ErDuHerIkkeSnart

Sprit25 skriver:

Medmindre barnet gerne vil være prinsesse

Det er da stadig dødkedelige og fantasiløst, set med voksenøjne   Min ældste vil konsekvent være fe eller havfrue ... så det er heller ikke ligefrem fordi hun opfinder den dybe tallerken. Men man kan da håbe på, at kreativiteten stiger lidt med årene 

Anmeld Citér

20. februar 2020

SofiaMik

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det er da stadig dødkedelige og fantasiløst, set med voksenøjne   Min ældste vil konsekvent være fe eller havfrue ... så det er heller ikke ligefrem fordi hun opfinder den dybe tallerken. Men man kan da håbe på, at kreativiteten stiger lidt med årene 

Hm som mor til et barn, der var klædt ud i prinsessekjole hver dag i et helt år i børnehaven, vil jeg ikke give dig ret. Hun brugte sin fantasi så meget, at hun styrede hele legen omkring hendes udklædning i børnehaven og alle vennerne var med på den 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.