Fastelavn og kostume?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.383 visninger
17 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. februar 2020

Anonym trådstarter

Sidder på job og snakker med mine kollegaer om hvad deres børn skal klædes ud som til fastelavn.

Fortæller så at min store pige på ni år gerne vil være en uhyggelig pige, noget med sort hår og stor hvid kjole på, malet hvid i hovedet evt. som skelet. 

Men en kollega udbrød. "ej det jo ikke halloween de skal da klædes ud som prinsesser eller andet sødt og pænt."

Nu bliver jeg så i tvivl. Skal vi til at finde på noget andet til vores datter. Det var jo hendes eget ønske, men er begyndt at overveje om det for meget ift. Det jo ikke er halloween som min kollega påpeger. 

Nu bliver jeg helt stresset, for hun kan kun passe str 174 (hun er meget høj) så hvad kan jeg nå at finde på til hende inden i morgen (holdes der på skolen) og på søndag?  man kan jo intet købe i den str. Og vi bor på landet.

Hjælp de damer er i krise. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2020

Sprit25

Hun skal sgu da være præcis hvad hun vil?! Hvorfor SKAL piger være prinsesser

Anmeld Citér

20. februar 2020

serinasmor

Anonym skriver:

Sidder på job og snakker med mine kollegaer om hvad deres børn skal klædes ud som til fastelavn.

Fortæller så at min store pige på ni år gerne vil være en uhyggelig pige, noget med sort hår og stor hvid kjole på, malet hvid i hovedet evt. som skelet. 

Men en kollega udbrød. "ej det jo ikke halloween de skal da klædes ud som prinsesser eller andet sødt og pænt."

Nu bliver jeg så i tvivl. Skal vi til at finde på noget andet til vores datter. Det var jo hendes eget ønske, men er begyndt at overveje om det for meget ift. Det jo ikke er halloween som min kollega påpeger. 

Nu bliver jeg helt stresset, for hun kan kun passe str 174 (hun er meget høj) så hvad kan jeg nå at finde på til hende inden i morgen (holdes der på skolen) og på søndag?  man kan jo intet købe i den str. Og vi bor på landet.

Hjælp de damer er i krise. 

til fastelavn kan man være ALTING i hele verden 

Jeg har været både døden, snemand og en lakridskonfekt 

Min store pige har også før været noget uhyggeligt til fastelavn 

(i øvrigt kan man til halloween også være ALT MULIGT - amerikanere holder jo ikke fastelavn og så det er deres udklædningsfest - ikke deres uhyggelighedsfest)

Anmeld Citér

20. februar 2020

Ano18

Hvis mine unger kan genbruge deres halloween tøj så FEDT fordi det andet er da spild og bare ekstra udgifter, hvis man skal ud og købe nyt især for sådan en som mig der ikke selv kan sy. Det gælder om de er glade og der er INGEN regler for hvad de vil være, ej heller hvis de slet ikke har lyst til at klæde sig ud. Jeg synes der er for meget prestige over det - især “bedste udklædning”. Det er slet ikke mig. Lad være at gøre alt til en konkurrence og nogle har ikke råd eller muligheder som andre.

Anmeld Citér

20. februar 2020

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Hun skal sgu da være præcis hvad hun vil?! Hvorfor SKAL piger være prinsesser

Der var jo også min tanke, at hun skulle klædes ud som hun fandt det bedst.  Men er virkelig i undertal på mit arbejde ift. Om man er uhyggelig til fastelavn. Så jeg blev da helt i tvivl om det var mig som var helt gal på den. Vil jo heller ikke ende med at min datter bliver til grin. 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

til fastelavn kan man være ALTING i hele verden 

Jeg har været både døden, snemand og en lakridskonfekt 

Min store pige har også før været noget uhyggeligt til fastelavn 

(i øvrigt kan man til halloween også være ALT MULIGT - amerikanere holder jo ikke fastelavn og så det er deres udklædningsfest - ikke deres uhyggelighedsfest)

Lakridskonfekt Ej hvor en fed ide  he he. 

Jeg tænker at hun også kan være en uhyggelig pige hvis det det hun ønsker.  tak for dit svar. 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Anonym trådstarter

Ano18 skriver:

Hvis mine unger kan genbruge deres halloween tøj så FEDT fordi det andet er da spild og bare ekstra udgifter, hvis man skal ud og købe nyt især for sådan en som mig der ikke selv kan sy. Det gælder om de er glade og der er INGEN regler for hvad de vil være, ej heller hvis de slet ikke har lyst til at klæde sig ud. Jeg synes der er for meget prestige over det - især “bedste udklædning”. Det er slet ikke mig. Lad være at gøre alt til en konkurrence og nogle har ikke råd eller muligheder som andre.

Jeg kan heller ikke sy  så var mega glad da hun kom med sin ide til udklædning, for det jo så dejligt nemt. Bare en af mine hvide løse kjoler på hende, en sort paryk og hvid maling i ansigtet. Evt med lidt rød maling på kjolen for effekten. 

Men blev virkelig i tvivl pga mine kollegaer. Er i undertal her omring hvordan man er klædt ud til fastelavn. 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Miti's mama

Min ældste vil være Batman prinsesse... igen... det var hun også sidste år, og til de to sidste Halloween. De kan klæde sig ud som det passer dem. Da jeg boede i USA var det næsten kun teenagere der klædte sig ud som noget uhyggeligt, ellers var det prinsesser, brandmænd, superhelte, popcorn og meget mere. Det behøver slet ikke at være så skarpt opdelt.

Anmeld Citér

20. februar 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har været både vampyr, edderkop, djævel og heks til fastelavn. Jeg mindes ikke at der blev holdt halloween da jeg var barn, og jeg har bare altid været fascineret af de uhyggelige ting, så det var det jeg ville klædes ud som.

Selvfølgelig skal din pige være uhyggelig hvis det er det hun vil. 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Min ældste vil være Batman prinsesse... igen... det var hun også sidste år, og til de to sidste Halloween. De kan klæde sig ud som det passer dem. Da jeg boede i USA var det næsten kun teenagere der klædte sig ud som noget uhyggeligt, ellers var det prinsesser, brandmænd, superhelte, popcorn og meget mere. Det behøver slet ikke at være så skarpt opdelt.

Tusind tak. Hun bliver en uhyggelig pige som hun slev har valgt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.