Maling på flere bluser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2020

Anonym

Hej 

Jeg synes du skal snakke med dit barn om aften dagen før (malerdag) og finde tøj frem som du den voksne tænker er okay til at få maling på.

En anden ting jeg arbejder i en vuggestue og siger tit til forælder at børn må gerne få tøj på der tåler at blev beskidt for de går i lærende i institutioner.

Har oplevet 3 gang hvor forældre bliver sur over deres barns flyverdragt beskidt fordi den er blevet brugt. 

Snakke med jeres børn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min datter bliver 11 år lige om lidt. Hun har fuldstændig styr på sine fag og finder tøj selv hver dag. Det blander jeg mig ikke i. Men jeg husker hende da på, at hun har kreativt fag om mandagen - netop for, at hun husker, at tage noget tøj på der ikke sker noget ved kommer maling på. 

Hun er ikke typen der kaster med maling og hun er aldrig kommet hjem og sagt, at der er kastet med maling. Men det er da stadigvæk sket, at der er kommet maling på tøjet - sådanne ting sker bare

Jeg ville ikke hidse mig sådan op over det. Jeg ville bare sige - PYT - og tage en snak omkring "husk nu lige, at få en gammel bluse på"

Anmeld Citér

20. februar 2020

serinasmor

Min datter er 10 og kommer jævnligt hjem med maling på tøjet enten fra skolen eller SFOen... det betyder at hun nu har tøj med farverige farvepletter.

Jeg tager det ikke så tungt - hun hygger sig med de kreative fag og jeg har ikke et behov for at hun er 100% pletfri. 

Jeg gider ikke skælde ud over det - min datter er en følsom sjæl, som godt kan føle sig helt forkert og måske så slet ikke tør være med i de kreative fag som hun elsker... OG det ville være synd!

Anmeld Citér

20. februar 2020

MorTil3+

Man kunne også fjerne pletterne. Man kan sagtens få maling af tøj, hvis ikke de mest almindelige ting som vanish, acetone osv virker så ville jeg smøre brun sæbe på pletten og rigeligt af det og derefter lægge tøjet i en lukket frysepose i 7 dage. Det har virket her flere gange også med vægmaling.

Anmeld Citér

20. februar 2020

FrkGranger

Fjerne det tøj du ikke vil have maling på, et barn skal have plads til leg osv, og ikke være bange for pletter af dagens aktiviteter.. 

Min søn går i børnehave med Maling, pletter og hul i noget tøj, og jeg køber nyt når han skal noget der kræver han er lidt pænere.. (det nye kan jo så bare gemmes og genbruges når i skal noget.. 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Ano18

Aftenen før læg blusen i hendes taske så hun kan trække den over sig i faget - måske det er fordi hvis trøjen er meget ødelagt hun ikke vil have den på hele dagen ? Jeg var til noget hygge hvor alle børnene malede i et lokale beregnet til det, så de havde forklæde etc på. Min datter blev smurt ind alligevel og ligeledes mig selv - og min søn der bare kiggede på. Min søsters børn ligeså og nok også alle andre i det lokale. Det kan gå så stærkt. Min datter hyggede sig og i vores børnehave får de også tit ødelagt deres tøj, men så må jeg jo lade være at give hende mulighed for, at det er for dyrt tøj der ødelægges. Enten ved at jeg ikke giver hende det på og i dit tilfælde at din datter ikke har mulighed for at bruge det dyre tøj du er øm over eller at du hjælper hende. Jeg tror ligegyldigt hvor ansvarsfulde de er så sker der uheld i kampens hede, og i min 13 årige datters tilfælde pubertets træthed / glemsomhed. Det er andre ting, men fx gamle madpakker / svømmetøj der er glemt i tasker osv. Uskyldigt heldigvis.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.