Maling på flere bluser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.728 visninger
15 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2020

Anonym trådstarter

Hvor ofte synes i det er okay at et barn på 11 kommer hjem fra skole en bestemt dag om ugen og igen igen har ødelagt en bluse med maling. 

Der er forklæder men barnet siger malingen ryger ned mellem forklæde og trøje, dette vil jeg mene kun kan lade sig gøre hvis der kastes med malingen. 

Det er nu 3 bluse på kort tid der kommer maling på. Barnet har fået afvide at hxn skal tage den samme trøje på den bestemte ugedag. Og der kan så skiftes mellem 2 trøjer denne dag. I dag tog hxn så en ny trøje på og ikke de 2 med maling og det resulterede i endnu en ødelagt bluse. 

Er det for meget forlangt at den 11 årige skal huske den bluse den bestemte dag. Faget er yndlibgsfag så hxn ved godt hvad dag det er. Barnet husker feks svømmetøj og idrætstøj selv se dage de har det. Så barnet kan godt huske tingene. 

Kom med din mening. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2020

Babilooo

Jeg ville sige at drt er virkelig ærgerligt. 
ved ikke helt hvad du søger af svar.

Jeg ville aldrig blive voldsomt hidsig , men forklare hvorfor det er en dårlig ide. 

Anmeld Citér

19. februar 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Jeg ville sige at drt er virkelig ærgerligt. 
ved ikke helt hvad du søger af svar.

Jeg ville aldrig blive voldsomt hidsig , men forklare hvorfor det er en dårlig ide. 

Det er bare fordi det er 3 bluse nu og vi kan ikke købe nyt tøj hele tiden fordi der ikke passes på. Og den måde malingen kommer på er fordi der kastes med det. Man får ikke bare maling ned under et forklæde uden grund. 

Anmeld Citér

19. februar 2020

Bummelummelum

Er du bonusforældre til barnet ? 

Jeg forstår ikke, at du (som jo er den voksne) ikke bare husker barnet på det om morgenen, når det er så let at huske? For så kan du jo stoppe ulykken før den sker. 

Alternativt må barnet jo undvære nyt tøj i en periode, hvis barnet er ligeglad. Hvis man leger med maling, så ødelægger man sin bluse - ergo må man gå med bluser med maling på. 

Men jeg synes måske, at det er en meget voldsom reaktion på et par ødelagte bluser 

Anmeld Citér

19. februar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har også en 11 årie, som altså også har helt styr på hvilket fag, hun har hvilken dage. 

De dage hvor hun feks har håndværk og design, lægger jeg det tøj frem, som må blive "beskidt" De andre dage vælger hun helt selv!

Så tænker da bare i som forældre, må tage ansvaret og hjælpe med at ligge tøjet frem, som må blive gridset til. Vh Stine 

Anmeld Citér

19. februar 2020

Bvadr

Bliv ved med at sige på den pågældende dag at hun SKAL tage den bluse på. Og gør det klart at kassen bliver lukket i, og så må hun jo tage i skole med maling på tøjet hver eneste dag 

Anmeld Citér

19. februar 2020

Tobis

Profilbillede for Tobis

Jeg har også en 11 årig... Hvis der er noget, der er vigtigt for mig, så tager jeg ansvaret og husker hende på det. 

Anmeld Citér

19. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvor ofte synes i det er okay at et barn på 11 kommer hjem fra skole en bestemt dag om ugen og igen igen har ødelagt en bluse med maling. 

Der er forklæder men barnet siger malingen ryger ned mellem forklæde og trøje, dette vil jeg mene kun kan lade sig gøre hvis der kastes med malingen. 

Det er nu 3 bluse på kort tid der kommer maling på. Barnet har fået afvide at hxn skal tage den samme trøje på den bestemte ugedag. Og der kan så skiftes mellem 2 trøjer denne dag. I dag tog hxn så en ny trøje på og ikke de 2 med maling og det resulterede i endnu en ødelagt bluse. 

Er det for meget forlangt at den 11 årige skal huske den bluse den bestemte dag. Faget er yndlibgsfag så hxn ved godt hvad dag det er. Barnet husker feks svømmetøj og idrætstøj selv se dage de har det. Så barnet kan godt huske tingene. 

Kom med din mening. 

ser du ikke barnet før det går i skole, siden du ikke ser hvad tøj hun har på?
Hun er 11, ting kan gå hurtigt og hun tænker sikkert ikke over det på samme som dig, måske er hun ligeglad med at der er maling på. Det kunne jeg sagtens være og jeg er voksen.  
og hvor megetmaling taler vi lige om?
Du er den voksne, så må du jo gå ind og sige, den her er når du maler. 

Anmeld Citér

19. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det er bare fordi det er 3 bluse nu og vi kan ikke købe nyt tøj hele tiden fordi der ikke passes på. Og den måde malingen kommer på er fordi der kastes med det. Man får ikke bare maling ned under et forklæde uden grund. 

Man kan altså godt få maling under et forklæde uden at det bliver kastet. elsker skal forklædet da sidde sindsygt stramt og tæt til kroppen. ved ikke hvilke de bruger.

Anmeld Citér

19. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Kom med din mening. 

Nu er mine børn godt nok kun 5 og 2 år, men de har da tøj på med maling/glimmer og huller i (fordi de klipper lidt forkert med saksen engang i mellem). Jeg synes da det er mega ærgerligt når jeg lige har købt tøjet og det er nyt, men værrer er det altså heller ikke. Det er bare tøj.  Det vigtigste er at mine unger hygger sig i løbet af dagen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.