Børn til begravelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2020

Abracadabra

Jeg foretrækker børnefri begravelser. Jeg vil have lov til at sørge uden børn. Selvfølgelig er der undtagelser - hvis det er meget nær familie fx. Ellers vil jeg helst være fri for børn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2020

Soonmom

Hvis det ikke er en nær relation til børnene , synes jeg helt sikkert ikke at de skal med. 

Hvis det er en nær relation, så synes jeg den bliver svær, men så længe det ikke er nogen børnene har i deres dagligdag er det helt klart for mig, så er der ingen grund til at udsætte sine børn for et potentielt "traume"

Anmeld Citér

19. februar 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi
Anonym skriver:

Det er i weekenden - 

om du havde din 4 årig med vilde du tage en lille taske med, med ting i?

et eller andet fra Tiger? - Fordi jeg vild ikke ha han larmer og forstyrrer 

om vores 2 årig bliver umulig så kunne man vel tage dem begge to og gå ud af begravelsen?

min mand skal bære 

Ja jeg havde taget min 4 årige med. Han kan sagtens forstå at man skal være stille i en kirke ( vi har været til en del bryllupper og barnedåb det seneste). Her ville det ikke være nødvendigt med legetøj, så længe tager det jo heller ikke i kirken. 

mht din yngste så er den svær, 2 år er en dum alder på det punkt. 

Nu ved jeg ikke hvor tæt den afdøde er med jer? Hvis det er tæt familie ville jeg klart tage begge børn med, placere storebror hos far/farmor/mormor ( hvem der måske ellers er med i kender) og så sætte dig og jeres 2 årig lidt bagerst så I nemt kunne hoppe ud hvis jeres yngste begyndte at larme osv ( her ville lidt legetøj nok være godt ). 

Er den afdøde ikke særlig tæt på jer så ville jeg nok blive hjemme med den yngste og lade far tage afsted med storebror ( hvis der selvfølglig er et andet familiemedlem der kan sidde med ham mens far bærer kisten).

Så får mig afgører det det nok også lidt hvor tæt en relation I har til afdøde. 

Anmeld Citér

19. februar 2020

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvis det ikke er en nær relation til børnene , synes jeg helt sikkert ikke at de skal med. 

Hvis det er en nær relation, så synes jeg den bliver svær, men så længe det ikke er nogen børnene har i deres dagligdag er det helt klart for mig, så er der ingen grund til at udsætte sine børn for et potentielt "traume"

Den er jeg så ikke enige i pga “trauma” de skal jo ikke se personene

det er mere det at mennesker er i sorg, og børn er børn de larmer og kan ikke holde fokus mere end 5 minutter i den alder 

og jeg vild ikke genere nogen 

Anmeld Citér

19. februar 2020

Soonmom

Anonym skriver:

det er mere det at mennesker er i sorg, og børn er børn de larmer og kan ikke holde fokus mere end 5 minutter i den alder 

Skidt med at børn larmer det gør børn jo, folk kan sagtens sørge alligevel.

Men det kan da sagtens være et traume at se en masse voksne mennesker græde

Jeg kan tydeligt huske en begravelse fra da jeg var fire år (og det er ikke et rart minde) 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Loa

Anonym skriver:

Er det én børnene kender eller er i familie med? 

Anmeld Citér

20. februar 2020

lineog4

Soonmom skriver:

Tænker ikke begravelse er et potentielt traume. På samme måde som en naturlig død heller ikke, hvis man som forældre formår at tale om det og ikke selv er i stor sorg.

For min datter er jeg ikke i tvivl om, at hendes lillesøsters død har gjort en del, måske endda et lille traume. Men det var i lige så høj grad fordi vi som forældre og de andre voksne omkring hende var i en kæmpe sorg. 

Mens fx oldefars død absolut ikke er et traume og de var endda alle 3 med ude hos ham, da han var død. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.