Børn til begravelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.742 visninger
16 svar
17 synes godt om
19. februar 2020

Anonym trådstarter

Vi har desværre ingen pasning muligheder når det kommer til en begravelse vi skal til 

men jeg synes ikke børn skal med til en begravelse - hvad skal man gøre? 

den partner der er i familie med person tager alene afsted? 

børnene er begge under 5 år 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2020

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Hvis det er i en weekend ville jeg sende partneren afsted - hvis det er en hverdag kan det måske passe med at de er i instititution så længe ?

Anmeld Citér

19. februar 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså du svarer jo selv på dit spørgsmål. 

Hvis du ikke mener børn må komme med til en begravelse og I ingen pasningsmuligheder har, jamen så er det eneste mulighed jo at partneren tager afsted alene. 

Personligt ville jeg tage børnene med. Kan ikke se hvorfor de ikke skulle kunne være med sådan en dag. Min 4 årige taler ihvetfald meget om døden og om begravelser ( han har aldrig været til en), så han skulle ihvetfald med til en begravelse for at se og forstå det. Afhængig af relationen på den afdøde ( hvis det ikke er nær familie/venner) så havde vi måske overvejet at lade vores yngste blive hjemme med en af os, og så tage den ældste med. 

Anmeld Citér

19. februar 2020

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Altså du svarer jo selv på dit spørgsmål. 

Hvis du ikke mener børn må komme med til en begravelse og I ingen pasningsmuligheder har, jamen så er det eneste mulighed jo at partneren tager afsted alene. 

Personligt ville jeg tage børnene med. Kan ikke se hvorfor de ikke skulle kunne være med sådan en dag. Min 4 årige taler ihvetfald meget om døden og om begravelser ( han har aldrig været til en), så han skulle ihvetfald med til en begravelse for at se og forstå det. Afhængig af relationen på den afdøde ( hvis det ikke er nær familie/venner) så havde vi måske overvejet at lade vores yngste blive hjemme med en af os, og så tage den ældste med. 

Det er i weekenden - 

om du havde din 4 årig med vilde du tage en lille taske med, med ting i?

et eller andet fra Tiger? - Fordi jeg vild ikke ha han larmer og forstyrrer 

om vores 2 årig bliver umulig så kunne man vel tage dem begge to og gå ud af begravelsen?

min mand skal bære 

Anmeld Citér

19. februar 2020

drabo

Profilbillede for drabo

De fleste kirker har et børnerum eller små tasker med aktiviteter for børn.

jeg ville tage børnene med og så evt. sidde ude i forrummet med børnene, hvis de blev urolige. 

personligt finder jeg det meget livsbekræftende med børn til en begravelse, og hvis det er familie så er de helt sikkert velkomne. Hvis det var venner eller bekendtes begravelse ville jeg nok ikke tage børnene med medmindre de kendte dem.

Anmeld Citér

19. februar 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville få nogen til at passe børnene f.eks. legekammerater, hvis du ikke ønsker dem med - alternativt må du jo bare blive hjemme.

Vi har lige været til min bedstefars bisættelse. Han blev 92 år. Begge vores børn var med. De er 10 og 12 år. Det var en meget smuk oplevelse for dem. 

Det er vigtigt, at døden ikke skal være tabu, men en naturlig ting at man fødes og man dør.

Anmeld Citér

19. februar 2020

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvis i som familie havde en god relation til afdøde så jo så kan de da godt. 

Vores var med til dem de har kendt som er døde. 

En klemintin hjalp da de første gang var ret små. 

Nu kan du sidde med en telefon sammen med dem uden lyd. 

En begravelse foregå ikke altid i komplet stilede og det kan til tider være befriende at der er lidt andre lyde.

Hvis det er forbundet med stor sorg og tab så kan det godt være svært at rumme sine egne børn i kirken. Ofte er en af parterne mere ramt end den anden og derfor lander børnene selvfølgelig ved den med mest overskud.

Hvornår er børn klar til en begravelse. Der ingen alder. Men stadig det en del af livet.

Vores har været med til 3 stk nu. Og de har begge italesat at det var rart at være med til at holde festen for dem (deres måde at forklare blomster og gravøl) vi har aldrig mødt undren da alle 3 har stået børnene meget nær. 

Anmeld Citér

19. februar 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vores den store var med til begravelse da han var ca. 1 år da min mand var nødt til at køre mig derhen og hjem... vi havde min svigerfar med og en klapvogn og da han begyndte at pylre tog manden ham med ud på kirkegården og så gik de rundt og så på fugle og "snakkede" om hvad de ellers så...

det var min moster som var hans oldemor..

Anmeld Citér

19. februar 2020

lineog4

Jeg synes meget afhænger af de som er de nærmeste. Kan de tåle larm i kirken? Vil de helst have en begravelse uden børn osv.

Begravelsen/bisættelsen er for de pårørende, og det skal være som de ønsker - så jeg ville spørge..

Mine børn har været med til en del begravelser/bisættelser desværre. Der har været begravelser/bisættelser, hvor vi var nogle af de nærmeste og alle gangene har vi ønsker "larmen" for den er jo så dejlig livsbekræftende mødt i døden og sorgen. 

Anmeld Citér

19. februar 2020

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Jeg ville som udgangspunkt tage dem med. Såvel børn som døden er nu engang en del af livet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.