Afblegningsmiddel til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.315 visninger
19 svar
22 synes godt om
18. februar 2020

Anonym trådstarter

Hej alle,

min datter på 6 år, er meget ked af over hendes mørke hår over læben.

Hun siger tit om vi kan få det væk og jeg kan se, hun er blevet drillet med det i skolen. Det gør mig ondt at se hvor meget det påvirker hende og ved ikke om jeg skal gør noget ? Eller lade det være. 

har snakket med hende mange gange , at alle ser forskellige ud - hun har klaget i 2 år nu og jeg har sagt til hende at sådan et det bare. Men nu når hun er startet  i skole, så tror jeg der er lidt mere fokus på det blandt pigerne.

er der nogen der har erfaring med blegningsmiddel til børn ? 

har hørt godt om Hanne Bangs men er ikke sikker om det føre til allergisk reaktion. Eller er der andre metoder ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2020

LM2402

Hej alle,

min datter på 6 år, er meget ked af over hendes mørke hår over læben.

Hun siger tit om vi kan få det væk og jeg kan se, hun er blevet drillet med det i skolen. Det gør mig ondt at se hvor meget det påvirker hende og ved ikke om jeg skal gør noget ? Eller lade det være. 

har snakket med hende mange gange , at alle ser forskellige ud - hun har klaget i 2 år nu og jeg har sagt til hende at sådan et det bare. Men nu når hun er startet  i skole, så tror jeg der er lidt mere fokus på det blandt pigerne.

er der nogen der har erfaring med blegningsmiddel til børn ? 

har hørt godt om Hanne Bangs men er ikke sikker om det føre til allergisk reaktion. Eller er der andre metoder ?

Ja, børn er onde, og selvfølgelig skal din datter af med de mørke hår, hvis det giver hende sociale problemer og hun selv ønsker det. Det er stadig vigtigt at I som forældre gør, hvad I allerede gør - fortæller at alle er forskellige, og at hun er helt normal og smuk som hun er, men selvfølgelig imødekommer hendes behov når det er på dette niveau.

Har du overvejet voks, hvis hun har mod på det? Jeg kender intet afblegningsmiddel til børn, men ved at man kan få mange “helse” voksprodukter 

Anmeld Citér

18. februar 2020

Anonym trådstarter

LM2402 skriver:

Ja, børn er onde, og selvfølgelig skal din datter af med de mørke hår, hvis det giver hende sociale problemer og hun selv ønsker det. Det er stadig vigtigt at I som forældre gør, hvad I allerede gør - fortæller at alle er forskellige, og at hun er helt normal og smuk som hun er, men selvfølgelig imødekommer hendes behov når det er på dette niveau.

Har du overvejet voks, hvis hun har mod på det? Jeg kender intet afblegningsmiddel til børn, men ved at man kan få mange “helse” voksprodukter 

Vil voks ikke gør meget ondt på hende ? 

Anmeld Citér

18. februar 2020

Babilooo

Tag hende til en professionel. Jeg ville ikke begynde at vokse selv.

hårene kommer igen så tag også fat i en hudlæge med laser. Hårene kan fjerne ved at deæbe hårsækkene. Så kommer de ikke igen. Jeg fik der selv gjort. 

Anmeld Citér

18. februar 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg vil anbefale, at få dem fjernet p ermanent med laser. Det koster lidt, men så skal hun aldrig bøvle med det mere. 

Anmeld Citér

18. februar 2020

Bvadr

Jeg synes det lyder som en MEGET ung alder at døje med mørk hårvækst i. Er I mørke i huden? Hvis ikke ville jeg nok overveje at få taget en blodprøve hos egen læge. Det kan jo være det skyldes en hormonforstyrrelse eller lignende 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg vil anbefale, at få dem fjernet p ermanent med laser. Det koster lidt, men så skal hun aldrig bøvle med det mere. 

Men må man lase i så ungt alder ? Tror ikke de tillader det 

Anmeld Citér

21. februar 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Men må man lase i så ungt alder ? Tror ikke de tillader det 

Det ved jeg ikke, men det er da værd, at undersøge det.  Hårene forsvinder jo for altid med laser.

Det er da helt klart bedre end, at man skal fjerne med voks mv. 

Anmeld Citér

21. februar 2020

LSS

Jeg synes det lyder vanvittigt at ville begynde og afblege sin 6 årige datters hårvækst  få en tid ved egen læge i stedet og hør om mulighederne derigennem 

Anmeld Citér

21. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
LSS skriver:

Jeg synes det lyder vanvittigt at ville begynde og afblege sin 6 årige datters hårvækst  få en tid ved egen læge i stedet og hør om mulighederne derigennem 

Det var også min tanke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.