Renée88 skriver:
......Endelig blev det min tur til at skrive en fødselsberetning, det har også været længe ventet! 
Fredag d. 16.10 var jeg 42+0 og skulle møde op på FG kl 19, til igangsættelse.. Hele dagen havde kæresten og jeg gået og været lidt smånervøse for det der skulle ske, og egentlig bare lagt på sofaen og hygget hele dagen.. Da det nærmede sig kl 19 fik vi lidt at spise og et bad samt pakket en taske, selvom vi egentlig regnede med at jeg bare skulle have en stikpille og så hjem igen.. Vi begge var så nervøse at vi måtte et par gange på toilettet inden vi blev hentet af hans mor, som skulle køre os op på FG..
Da vi kom derop blev vi vist hen i jordemoderstuen på Kolding sygehus, hvor en jordemoder vil køre en CTG-kurve på mig, samt undersøge mig indvendigt, for at se hvor moden min livmoderhals var.. Imens der blev kørt CTG ringede kæresten efter sin mor og fik hende til at købe ulækker kage til os, som vi kunne spise når vi kom hjem igen... Det trængte vi til 
Efter en halv time med CTG fandt jdm stikpillen frem og gjorde klar til at undersøge mig.. Men jeg var allerede 2 cm åben og 1 cm livmoderhals tilbage, så hun tog istedet vandet... Kl. 19.40 bliver vandet taget, en kæmpe skylle... Herefter blev vi vist ned på fødegangen, og blev sat til at gå nogle småture i håb om at veerne kunne starte... Vi sad og så lidt Vild Med Dans, og svigermor kom forbi med vores ulækre kage.. Det var egentlig ganske hyggeligt, selvom jeg sad med en kæmpe ble og følte at jeg tissede i bukserne hele tiden 
Kl. 21.20 kommer jeg ind på en stue, hvor jeg får målt mit blodtryk nogle gange, da det er højt, men lægen godkender det.
21.45 får jeg tilbudt klyx som jeg tager imod - ikke så ubehageligt, som jeg havde frygtet 
Kl 22.00 er der endnu ikke sket noget, så jeg får lagt et ve-stimulerende drop, som ligeså stille øges..
Kl. 22.40 begynder jeg at mærke veer. Disse tager hurtigt til og jeg har virkelig ondt.. Jeg har ingen ve-pauser, så jeg er hurtigt helt udmattet og har ingen krafter til at snakke med min kæreste.
Kl. 02.00 kaster jeg op og har det rigtig skidt og virkelig ondt, har stadig ingen pauser imellem veerne. Jeg spørger efter noget smertestillende, da jeg virkelig ikke kan holde det ud længere. Ville gerne have været i vand, men det var ikke muligt pga. ve-droppet. Jdm undersøgte mig, og jeg var nu 3 cm åben, så hun foreslog en epiduralblokade, hvilket jeg takkede ja til.
Kl. 03.00 blev epiduralblokaden anlagt, det gjorde ondt, da det skulle gøres imens jeg havde veer, men GUD hvor var det befriende da det først begyndte at virke. Endelig havde jeg overskud til min kæreste igen..
Kl. 04.00 var jeg 5 cm åben....
Kl. 05.00 får jeg en tiltagende pressetrang... Virkelig ubehageligt, følte at jeg skulle af med afføring.. Fra 05-06.00 fik kæresten en lille lur og jdm var heller ikke inde på stuen.. Så det var meget stille og roligt..
Kl. 06.00 kom hun ind på stuen igen, og nu havde jeg for alvor pressetrang.. Kunne næsten ikke lade være med at presse lidt, når veen var på sit højeste. Jeg var nu 9cm åben og blev instrueret i at gispe under veerne samt kom jeg op på alle 4 og stå.. Kæresten hentede vand til mig meget hyppigt for jeg blelv virkelig tør i halsen af alt det gispen..
Kl. 06.55 var der vagtskifte og ind kom den sødeste og bedste jdm samt en jdm.stud og en assistent.. Jeg fik nu benene op i bøjler og fik lov til at presse dor alvor... AAAAAAAAAAAAAAAAAV for S**** hvor gjorde det ondt.. Følte at hele mit underliv sprækkede.. Da hovedet endelig kom ud lettede det.. Men så kom resten... Han sad lidt fast med skulderen så børnelægen blev kaldt ind...
Kl. 7.18 kom han endelig ud.. Han var lidt blå og ville ikke skrige med det samme, så de klippede hurtigt navlestrengen og han kom over til lægen for at blive undersøgt.. Der kom hurtigt et skrig og de forsikrede mig om at alt var som det skulle være.. Jeg var så lettet da han kom ud og glemte hurtigt smerten.. Kæresten begyndte at græde, han synes det hele var alt for overvældende.. Han kunne slet ikke kapere at jeg lå der og havde så ondt og pludselig kom der et lille barn ud af mig, så han gik ud af stuen for at få luft.. Efter 10 min fik jeg ham over til mig, og kort efter blev moderkagen født. Så skulle de til at sy mig.. Iiiih det sved.. Men fik to små sting i skamlæben, og det var det.. Så min store frygt for at sprække meget, var heldigvis gået til grunde. 
Han scorede 9 efter 1min og 10 efter 5min - hvad mere kan man forlange? 
Børnelægen tjekkede hans skulder, fordi de var bange for om den var gået af led under fødslen eller om kravebenet var brækket.. Alt så fint ud, så det var bare dejligt....
Han vejede 4570g og var 56cm lang - så det var en stor dreng.. Pga hans størrelse skulle han have målt sit blodsukker kort efter fødslen og igen senere på dagen..
Kl 11 kom vi over på patienthotellet og så startede alle besøgene ellers... 
En DEJLIG fødsel og tænke tilbage på - knap 12 timer lang.. For mig - en drømmefødsel.. Dog måtte han godt ha meldt sin ankomst lidt før end 15 dage over tid 
Tirsdag kom vi hjem igen, og han er bare dejlig nem... Sover godt om natten og græder næsten ikke.. Amningen fungerer perfekt og mælken løb til allerede på 2.dagen.. 
Knus Renée - der snart kommer med billeder 
Nej hvor er det en skøn FB...
Dejligt at det gik så godt...
og dejligt at han er så nem...
Endnu engang stort tillykke... :O)