Hej alle, jeg er en desperat mor som skriver herinde i magtesløshed
Min mand, som også er min datters far, er verdens kærligste og mest hengivne far. Han vil sin datter (2 år i søndags), han påtager sig faderrollen, har hende fast om natten når hun vågner og er ked af det/sulten/søger tryghed. Han har aldrig hævet stemmen over for hende eller været voldsom over for hende. Han har gjort sin stemme bestemt, på samme måde som jeg har.
Og så har han et 8-16 job, i modsætning til mig, som går hjemme og er højgravid med nr. 2. Hun går i vuggestue, som regel afleverer far og jeg henter hende. Herefter har vi 2-3 timer inden far kommer hjem. Det er mig der står for fridagene og de ekstra korte dage.
Vi kan hygge os rigtig meget og idet far åbner døren og råber "hej" skriger hun i glæde og løber ham i møde, for så at stoppe op og beordre ham væk samt blive meget besiddeirsk omkring sine ting (f.eks. i dag, hvor han kommer ind og hun går fuldkommen i panik ved tanken om, at han skulle sætte sig på en stol, hun ikke har siddet på i dag - overhovedet). Hun græder, bliver vred, beder ham gå væk og laver stop-tegn. Han må ikke røre mig eller kigge på nogle af hendes ting. Han må ikke være med i legen, ja faktisk virker det som om hun ønsker ham væk.
Hvis jeg går i køkkenet og foreslår at far overtager legen, skriger hun på mig som om han mishandler hende. Fuldkommen panisk råber hun "mor, moor, nej, mor, væk far, nej mor" - jeg står og kigger på det hele og far står stadig et par meter væk og tilbyder hende at lege med hendes favoritlegetøj.
Vi er tyndslidte.. far fordi han overhovedet ikke får en chance og mig fordi min krop begynder at gøre ondt og det skærer mig i hjertet når hun skriger på mig i panik, selvom far intet har gjort. Jeg savner at kunne være hjemme og ordne forskellige ting mens far f.eks. læser bog med hende.
Umiddelbart tror vi at det hele bunder i et savn til ham og hendes følelser bliver for voldsomme når hun ser ham, men for filan... vi rummer og rummer og rummer, men nu er jeg ved at give op. Vi kan ikke hygge os sammen, have weekend sammen eller eftermiddage uden de ender i skrig, skrål og frustration fra alles side.
Har I det gyldne råd? Er det endnu en forbandet fase? Hvordan kommer vi bedst igennem det her? Jeg kan jo ikke have en baby - med behov - hængende i patten efter fødslen OG konstant være på
storesøster selvom far er hjemme...