Madkasse til børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.325 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. februar 2020

fehår

Min store pige skal snart starte i børnehave, og hun skal have madpakke med. Jeg er helt på bar bund, når det gælder køb af madkasse - hverken min mand eller jeg har nogensinde ejet sådan en, mærkeligt som det måske lyder.

Så kom endelig med gode råd, forslag eller andet til madkasse til sådan en lille størrelse 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2020

MKBP

Profilbillede for MKBP
fehår skriver:

Min store pige skal snart starte i børnehave, og hun skal have madpakke med. Jeg er helt på bar bund, når det gælder køb af madkasse - hverken min mand eller jeg har nogensinde ejet sådan en, mærkeligt som det måske lyder.

Så kom endelig med gode råd, forslag eller andet til madkasse til sådan en lille størrelse 

Køb en hun selv kan åbne  

Kærlig hilsen fra pædagogen 

Anmeld Citér

12. februar 2020

EKAB

Profilbillede for EKAB

Stort set alle børnene i min søns børnehave, har Sistema

Anmeld Citér

12. februar 2020

Mort3

En som hun selv kan åbne og lukke og evt. Med rumopdeling. Så ligger tingene nemt og overskueligt opdelt��

Anmeld Citér

12. februar 2020

Ano18

Vær obs om du gider vaske den op i hånden eller den skal kunne komme i maskinen. (yumbox inddelingen er lidt dum i en opvaskemaskine).

hvad skal der i madkassen / og str på den - spiser hun meget. Skal der små rum i eller et stort.

Skal der også en mindre madkasse (formiddag / eftermiddags mad. Der bruger jeg en tynd aflang fra Sistema.

Jeg har alle mulige fancy fra sistema og yumbox men bruger bare sådan en “lille kuffert” fordi der er plads til de ting min datter spiser fx et stort æble, skyr, ske etc. Jeg bruger små “dåser” fra Sistema til fx udskåret frugt.

I yumbox er fordelen dog at man ikke behøver indpakningspapir og flydende ting bliver i rummene. Den kan være sværere for børnene at åbne dog. Fordi ja det har en stor betydning også om de flår den op på hovedet så alt ryger ud.

Anmeld Citér

12. februar 2020

Soonmom

Til middagsmad har vi sistema snack attack duo og er super glade for den (og den kan de også sagtens åbne og lukke)

Eftermiddagsmad har vi skiftet lidt ud og har svært ved at finde den perfekte. Vi har både haft sistema lunch cube (men den fylder meget i tasken) og så har vi lige købt fra mepal og er indtil videre fint tilfredse 

Anmeld Citér

12. februar 2020

esioul

fehår skriver:

Det er vigtigt at hun selv kan åbne den. Jeg har i mit arbejde som pædagog oplevet børn have smarte madkasser. Men de kan ikke selv åbne alle de rum. 

Anmeld Citér

12. februar 2020

Birthdaybaby

Det kommer meget an på hvor meget hun skal have med? 
Min datter er lige begyndt, hun skal kun have frokost med, de får både formiddags- og eftermiddagsmad i børnehaven. 
Vi har flere forskellige vi bruger (min mand og jeg har også madpakker med), men er gladest for en lille flad sistema, og hendes Mepal med indgraveret navn. Det er vigtigt at børnene selv kan åbne kassen. Vi bruger ikke dem med alle mulige rum, for hun får alligevel “bare” rugbrød med. 

Anmeld Citér

12. februar 2020

asphodel

Som de andre påpeger er det vigtigt at hun kan åbne den selv.

Kig også på hængslerne, hvor den lukker. Nogle hængselsdele bliver hurtigt slidt fordi de er en fastmonteret plastikdel.

Hvordan transporteres madkasserne? Kan de være i den tiltænkte taske? Skal de ligge ned, og hvis ja, hvordan så når tingene bliver kastet rundt i kassen?

Min datter får nogle gange yoghurt med til eftermiddag eller en halv avocado, og så får hun en ske med. Kan dine skeer eller gafler være i madkassen? Og brug kun uvigtigt bestik til madkassen, for det er ikke sikkert at det hele kommer med hjem hver gang.

Kan madkasserne vaskes i opvaskemaskinen? Personligt gider jeg ikke stå og vaske op hver dag!

Vi købte fire madkasser fra mepal, hvor man fik en lille plastik indsats med to rum og en lille gaffel med. Men låget på den ene er gået i stykker hvor man åbner den, så nu har vi prøvet at købe en rumdelt fra sistema.

Jeg synes det er rart at have fire madkasser, da hun jo bruger to, når hun får både frokost og eftermiddagsmad (og vi har en tredje type til frugt).

Vi købte også drikkedunke fra mepal, men jeg er meget utilfreds med dem, da nogle af dem er meget stramme at åbne, så min datter faktisk har brug for hjælp til at åbne dem.

Har du gjort dig tanker om hvad hun skal have med af mad? Nogle børn får typisk rugbrødsmadder, andre får mange småretter med. Det har også betydning for udformningen af madkassen.

Anmeld Citér

12. februar 2020

Soonmom

asphodel skriver:

Som de andre påpeger er det vigtigt at hun kan åbne den selv.

Kig også på hængslerne, hvor den lukker. Nogle hængselsdele bliver hurtigt slidt fordi de er en fastmonteret plastikdel.

Hvordan transporteres madkasserne? Kan de være i den tiltænkte taske? Skal de ligge ned, og hvis ja, hvordan så når tingene bliver kastet rundt i kassen?

Min datter får nogle gange yoghurt med til eftermiddag eller en halv avocado, og så får hun en ske med. Kan dine skeer eller gafler være i madkassen? Og brug kun uvigtigt bestik til madkassen, for det er ikke sikkert at det hele kommer med hjem hver gang.

Kan madkasserne vaskes i opvaskemaskinen? Personligt gider jeg ikke stå og vaske op hver dag!

Vi købte fire madkasser fra mepal, hvor man fik en lille plastik indsats med to rum og en lille gaffel med. Men låget på den ene er gået i stykker hvor man åbner den, så nu har vi prøvet at købe en rumdelt fra sistema.

Jeg synes det er rart at have fire madkasser, da hun jo bruger to, når hun får både frokost og eftermiddagsmad (og vi har en tredje type til frugt).

Vi købte også drikkedunke fra mepal, men jeg er meget utilfreds med dem, da nogle af dem er meget stramme at åbne, så min datter faktisk har brug for hjælp til at åbne dem.

Har du gjort dig tanker om hvad hun skal have med af mad? Nogle børn får typisk rugbrødsmadder, andre får mange småretter med. Det har også betydning for udformningen af madkassen.

bare lige til den med drikkedunke, de bliver nemmere at åbne når de “er gået til”  og de lige finder ud af hvor de skal trykke.Vi er super glade for vores og de kan sagtens åbne dem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.