Som de andre påpeger er det vigtigt at hun kan åbne den selv.
Kig også på hængslerne, hvor den lukker. Nogle hængselsdele bliver hurtigt slidt fordi de er en fastmonteret plastikdel.
Hvordan transporteres madkasserne? Kan de være i den tiltænkte taske? Skal de ligge ned, og hvis ja, hvordan så når tingene bliver kastet rundt i kassen?
Min datter får nogle gange yoghurt med til eftermiddag eller en halv avocado, og så får hun en ske med. Kan dine skeer eller gafler være i madkassen? Og brug kun uvigtigt bestik til madkassen, for det er ikke sikkert at det hele kommer med hjem hver gang.
Kan madkasserne vaskes i opvaskemaskinen? Personligt gider jeg ikke stå og vaske op hver dag!
Vi købte fire madkasser fra mepal, hvor man fik en lille plastik indsats med to rum og en lille gaffel med. Men låget på den ene er gået i stykker hvor man åbner den, så nu har vi prøvet at købe en rumdelt fra sistema.
Jeg synes det er rart at have fire madkasser, da hun jo bruger to, når hun får både frokost og eftermiddagsmad (og vi har en tredje type til frugt).
Vi købte også drikkedunke fra mepal, men jeg er meget utilfreds med dem, da nogle af dem er meget stramme at åbne, så min datter faktisk har brug for hjælp til at åbne dem.
Har du gjort dig tanker om hvad hun skal have med af mad? Nogle børn får typisk rugbrødsmadder, andre får mange småretter med. Det har også betydning for udformningen af madkassen.
Anmeld
Citér