Hvor længe er høj feber acceptabel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.959 visninger
24 svar
36 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2020

Anonym trådstarter

Jeg undrer mig altså lidt.

Min pige er syg på 4. Dagen med høj feber (39-40). Hun er tydeligt snottet, alle steder.. Men. Hun har hostet i 2 uger, sådan en "våd" hoste, som jeg det seneste døgn vurderer værre og mere gøende.

Hendes ene ører flyder med væske og hun klager over smerter fra det. 

Vi var ved lægen i dag, han har givet nogen øredråber. Siger der sidder noget i bronkierne men ikke lungerne. Antibiotika giver man ikke mod ørerne længere, siger han. Han ville ikke måle crp.

Men hvor længe skal jeg så acceptere at mit barn er så dårlig? Hun har jo bare lagt det meste af tiden i i hvertfald 2 døgn nu. Vil ikke drikke tilnærmelogvis nok. Spiser lidt og det er ok lige nu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Min pige er syg på 4. Dagen med høj feber (39-40). Hun er tydeligt snottet, alle steder.. Men. Hun har hostet i 2 uger, sådan en "våd" hoste, som jeg det seneste døgn vurderer værre og mere gøende.

Vi var ved lægen i dag, han har givet nogen øredråber. Siger der sidder noget i bronkierne men ikke lungerne. Antibiotika giver man ikke mod ørerne længere, siger han. Han ville ikke måle crp.

Men hvor længe skal jeg så acceptere at mit barn er så dårlig? Hun har jo bare lagt det meste af tiden i i hvertfald 2 døgn nu. Vil ikke drikke tilnærmelogvis nok. Spiser lidt og det er ok lige nu. 

Det er da noget fis din læge siger med antibiotika. Min søn er også 4 og fik antibiotika mod ørerne for 1,5 måned siden.  
jeg ville ikke accepterer det. Hvis egen læge ikke vil hjælpe ville jeg ringe til lægevagten og tale med dem. 

Anmeld Citér

10. februar 2020

Babilooo

Øh .. jeg ville da klart få antibiotika. Det er da en mærkelig læge.

Anmeld Citér

10. februar 2020

Sprit25

Da min datter fik mellemøresbetændelse fik vi også afvide at der ikke var noget antibiotika

Anmeld Citér

10. februar 2020

Babilooo

Sprit25 skriver:

Da min datter fik mellemøresbetændelse fik vi også afvide at der ikke var noget antibiotika

Et barn der på 4. Dagen har 39-40 i feber .. her er det altså ikke godt nok bare at vente.

stakkels barn. 

Anmeld Citér

10. februar 2020

LSS

Anonym skriver:

Jeg har så sent som IDAG hentet til min søn pga hans ører. Så det er altså løgn. 

Anmeld Citér

10. februar 2020

Abracadabra

Man er blevet meget, MEGET mere tilbageholdende med antibiotika/penicillin til mellemørebetændelse, fordi det virker ret dårligt OG formentlig skader barnets eget immunforsvar OG fordi det skaber resistens (dvs vores muligheder for at behandle komplicerede bakterielle infektioner bliver mindre og mindre og mindre og mindre). Hvis vi fortsætter med en meget liberal tilgang til antibiotika, mister vi evnen til at behandle fx meningitis og knogleinfektioner - dét betyder et farvel til kunstige hofter og knæ...

Så moderne læger er tilbageholdende med antibiotika - og med VIRKELIG god grund. Der er selvfølgelig fortsat patienter, der skal have antibiotika, men MEGET, MEGET færre. 

Anmeld Citér

10. februar 2020

Anonym

i sidste ende kan bakterier blive modstandsdygtige eller resistente overfor antibiotika hvilken er dybt alvorligt hvis dette sker feber   er kroppens egen mekanisme til at bekæmpe virus og bakterier. Og flere læger bør derfor også hold igen med at udskriv antibiotika!

Anmeld Citér

10. februar 2020

AnoMor

Abracadabra skriver:

Man er blevet meget, MEGET mere tilbageholdende med antibiotika/penicillin til mellemørebetændelse, fordi det virker ret dårligt OG formentlig skader barnets eget immunforsvar OG fordi det skaber resistens (dvs vores muligheder for at behandle komplicerede bakterielle infektioner bliver mindre og mindre og mindre og mindre). Hvis vi fortsætter med en meget liberal tilgang til antibiotika, mister vi evnen til at behandle fx meningitis og knogleinfektioner - dét betyder et farvel til kunstige hofter og knæ...

Så moderne læger er tilbageholdende med antibiotika - og med VIRKELIG god grund. Der er selvfølgelig fortsat patienter, der skal have antibiotika, men MEGET, MEGET færre. 

Men kan vi ikk være enige om at en pige som ta datter som har kraftige smerter og høj feber på 4 dagen med væske der løber ud af ørene burde have antibiotika? 

Anmeld Citér

10. februar 2020

Anonym

AnoMor skriver:

Men kan vi ikk være enige om at en pige som ta datter som har kraftige smerter og høj feber på 4 dagen med væske der løber ud af ørene burde have antibiotika? 

Nej. Det har min søn heller aldrig fået på trods af kontakt til lægevagter midt om natten med et utrøsteligt barn. Der er mange læge der er tilbageholdende med antibiotika netop pga resistens. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.