MEF skriver:
Jeg er ked af at høre om jeres tab. Er du blevet gravid igen efterfølgende?
Det lyder som en rigtig smuk måde at gøre det på. For selv om der ikke er et barn at begrave, er det alligevel vigtigt at sige farvel, til det barn man allerede havde forestillet sig inde i hovedet.
Min mand har slet ikke været lige så påvirket som mig. Selvfølgelig blev han ked af det og skuffet, men han har sluppet det og er igang ned hverdagen som før. Heldigvis er han skøn til at give mig plads til at sørge færdig.
Hvordan gjorde du i forhold til arbejde? Min arbejdsgiver har været meget forstående, men jeg tror også hun snart synes jeg skal til at prøve at komme på arbejde. Fysisk er jeg også klar til det, men jeg føler mig bare stadig helt glas skrøbelig...
Jeg besluttede mig for at vi skulle gøre sådan, da jeg i min sorg faldt over en artikel omkring en overlæge fra gyn, som oplevede at blive kontaktet af kvinder som havde enten mistet/haft planlagt, men som alligevel ønskede at begrave deres graviditet. Han indledte et samarbejde med en bedemand og fik arrangeret, at ingen graviditeter blev 'smidt ud' men samlet og gemt, og hvis de ikke blev afhenter så blev de lagt i en kiste og brændt. Det synes jeg var ufatteligt smukt og lige det jeg selv havde brug for at bearbejde vores/min sorg.
Vi blev spontan gravide i 3 cyklus efter MA. Vi stod overfor vores tredje og sidste ivf-forsøg, da jeg pludselig stod med en positiv test. Det burde bare ikke kunne lade sig gøre at opnå naturlig (lægernes vurdering). Jeg har endometriose + opereret en del gange i underlivet, så har været af arbejdsmarkedet en del år pga sygdommen og komplikationer, men var i jobprøvning på 13uge med henblik på fleksjob, da vi mistede - så jobprøvningen blev afbrudt. Der var fuld forståelse fra sagsbehandler og jeg skulle tage mig god tid. Jeg blev så beordret fuldtids sygmeldt af lægerne pga massiv komplikation i den nye graviditet fra uge 5+ til 13+, fordi jeg var i svær risiko for at tabe.
Omkring jobbet, så kan det måske være muligt at få en deltidssygemelding og så starte blidt op på den måde? Så er der måske ikke så meget pres.
Omkring skrøbelighed, så forsvinder den ikke helt. Man bliver en smule hårdhuddet efterhånden, men tabet/sorgen vil altid være der.
Sender dig forstående kram 
Anmeld
Citér