Anonym skriver:
han er færdig med 9. KlasseZ Han holder sig for sig selv og gerne med nedrullede gardiner og kan ikke have for mange mennesker i rummet ad gangen. Han har ikke fået diagnosen social angst, men mener selv at have det/ det gør vi i familien også - kommunen er snart inde over. Og grunden til at spørger til efterskole for unge med social angst, var netop for at være blandt ligesindede. For helt enig efterskole er meget socialt anlagt og det er jeg med på er udfordrende, jeg synes bare ikke jeg kan finde så meget på nettet om det.
Det lyset totalt som min bror. Han har fået diagnosen autisme. Dette blev først opdaget i teenage årene da det først var der det slog igennem. Så den er atypisk.
Min mor ville ønske det var opdaget før af fagfolk som skole osv. Så der kunne være givet hjælp før.
Han er nu i gang med at forhåbentligt at få tilbudt botilbud da han skal have en del guidning selvom han jo godt kan mange ting selv.
Så jeg vil sige. Få ham udbredt og få den hjælp der evt skal til. En selv diagnosticeret ting får man ikke ordentligt hjælp til
God vind til din søn
Anmeld
Citér