Social angst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.357 visninger
12 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. februar 2020

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde der kender til efterskoler eller lign som egner sig til et barn med social angst. Vi er der, hvor han slet ikke har venner, og skal opbygge tillid til andre unge efter en svær skolegang socialt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Er der nogen herinde der kender til efterskoler eller lign som egner sig til et barn med social angst. Vi er der, hvor han slet ikke har venner, og skal opbygge tillid til andre unge efter en svær skolegang socialt. 

Hvis han er i efterskolealderen (altså 14+), og har/har haft det så svært, at han fx ingen venner har, skal I have PPR på banen. Har han flere diagnoser end social angst? Autisme fx?

En efterskole kan være et hårdt miljø for sårbare unge. Derfor SKAL I rådføre jer med professionelle - baby.dk er ikke godt nok. 

Der er flere gode special-efterskoler, tal med PPR. 

Anmeld Citér

2. februar 2020

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Hvad med julemærkehjem ? Mener dog det er til og med 14 år.

Anmeld Citér

2. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Har han været i udredning og fået diagnosen social angst? 

Anmeld Citér

2. februar 2020

Babilooo

Dem jeg kender der har været på

efterskole siger det er meget udviklende og hårdt. Selv for “normale” unge er det hårdt at skabe nye relationer, flytte ind sammen med nye mennesker osv. umiddelbart lyder det som at I tænker, at der ingen vender er lige nu... så får han det nok på en efterskole. Personligt vil jeg råde jer til vejledning fra en psykolog med ekspertise i angst. Hvis der her gives “grønt lys” for efterskole, er det efter min mening også et must at tage skolen med i ed. De skal vide hvad de “modtager”, for at kunne hjælpe. 

Anmeld Citér

2. februar 2020

Babilooo

Er efterskole jeres eller jeres søns ide?

Anmeld Citér

2. februar 2020

Anonym trådstarter

han er færdig med 9. KlasseZ Han holder sig for sig selv og gerne med nedrullede gardiner og kan ikke have for mange mennesker i rummet ad gangen. Han har ikke fået diagnosen social angst, men mener selv at have det/ det gør vi i familien også - kommunen er snart inde over. Og grunden til at spørger til efterskole for unge med social angst, var netop for at være blandt ligesindede. For helt enig efterskole er meget socialt anlagt og det er jeg med på er udfordrende, jeg synes bare ikke jeg kan finde så meget på nettet om det.  

Anmeld Citér

2. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

han er færdig med 9. KlasseZ Han holder sig for sig selv og gerne med nedrullede gardiner og kan ikke have for mange mennesker i rummet ad gangen. Han har ikke fået diagnosen social angst, men mener selv at have det/ det gør vi i familien også - kommunen er snart inde over. Og grunden til at spørger til efterskole for unge med social angst, var netop for at være blandt ligesindede. For helt enig efterskole er meget socialt anlagt og det er jeg med på er udfordrende, jeg synes bare ikke jeg kan finde så meget på nettet om det.  

Min dreng var afsted på efterskole , vil ikke sige han havde social angst men han havde det svært. Efterskole var en beslutning vi forældre tog , han blev erklæret ordblind midt 8 kl . Det sociale er bestemt ikke nemt for ham . Han blev så glad for skolen og fik rigtig mange gode kammerater . Vi var spændt på hvordan det ville gå ( bo på 4 mands værelse . Skifte hver 3 måned ) men han har selv sagt efterfølgende , at det var det bedste det var sket . Han fik en depression under vejs og har også noget angst . Men skolen var det bedste der skete for ham .

Anmeld Citér

2. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er psykolog og udreder unge i hans aldersgruppe i psykiatrien. Hvis det er hæmmende og funktionsnedsættende kan i overveje at få ham henvist til udredning af egen læge. Det er selvfølgelig jeres valg, vi ser bare med jævne mellemrum, at den form for angst viser sig at være et symptom på noget helt andet.. Jeg bider mærke til du skriver, at hans skolegang har været svær social generelt.. 

Det er selvfølgelig jeres beslutning, men det er værd at overveje.. 

Anmeld Citér

2. februar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er psykolog og udreder unge i hans aldersgruppe i psykiatrien. Hvis det er hæmmende og funktionsnedsættende kan i overveje at få ham henvist til udredning af egen læge. Det er selvfølgelig jeres valg, vi ser bare med jævne mellemrum, at den form for angst viser sig at være et symptom på noget helt andet.. Jeg bider mærke til du skriver, at hans skolegang har været svær social generelt.. 

Det er selvfølgelig jeres beslutning, men det er værd at overveje.. 

Nu er det ikke mit barn, men en tæt på mig, og du har helt ret. Jeg er (og tror også hans forælde er enige) sikker på at det langt hen ad vejen er kommet pga dårlig skolegang omend han altid fra helt lille af har været “anderledes”. Han er desværre bare altid den der ramt af nederlag. Han kan slet ikke leve op til de ældre søskende og deres succces og udadvendthed. det er synd. Så han er trykket flere steder fra. Der hvor han går i skole nu, mener de, at efterskole er det bedste, men moderen siger som mange i denne tråd, at det vil sætte ham under større pres. Dog er jeg sikker på, at hvis han kommer blandt ligesindede, så vil han få succes og klare sig bedre. Men det er jo svært. Han skal til en børnefagligudredning, mon ikke det er at sidestille med “en tur til lægen”?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.