Anonym skriver:
Jeg er psykolog og udreder unge i hans aldersgruppe i psykiatrien. Hvis det er hæmmende og funktionsnedsættende kan i overveje at få ham henvist til udredning af egen læge. Det er selvfølgelig jeres valg, vi ser bare med jævne mellemrum, at den form for angst viser sig at være et symptom på noget helt andet.. Jeg bider mærke til du skriver, at hans skolegang har været svær social generelt..
Det er selvfølgelig jeres beslutning, men det er værd at overveje..
Nu er det ikke mit barn, men en tæt på mig, og du har helt ret. Jeg er (og tror også hans forælde er enige) sikker på at det langt hen ad vejen er kommet pga dårlig skolegang omend han altid fra helt lille af har været “anderledes”. Han er desværre bare altid den der ramt af nederlag. Han kan slet ikke leve op til de ældre søskende og deres succces og udadvendthed. det er synd. Så han er trykket flere steder fra. Der hvor han går i skole nu, mener de, at efterskole er det bedste, men moderen siger som mange i denne tråd, at det vil sætte ham under større pres. Dog er jeg sikker på, at hvis han kommer blandt ligesindede, så vil han få succes og klare sig bedre. Men det er jo svært. Han skal til en børnefagligudredning, mon ikke det er at sidestille med “en tur til lægen”?
Anmeld
Citér