Anonym skriver:
Det er jeg selvfølgelig klar over , min udfordring er at alle fælles udgifter bliver trukket på min konto men vi er økonomisk i krise , så ved ikke om der er dækning til regningerne - og i det kontoen står i mit navn er minusset mit . Han har ikke adgang til min konto men alligevel har han fået betalt tegninger fra min konto uden min viden .
Hvis han har fået betalt regninger fra din konto uden din tilladelse, bør du få fat i banken og gøre indsigelse mod betalingen og finde ud af, hvordan det har kunnet lade sig gøre, at hans regninger trækkes fra din konto. Du hænger ikke på betalingen af hans regninger.
Hvis din netbank er bygget op nogenlunde som min, vil du kunne følge med i kommende betalinger, inden de betales, hvis det er via betalingsservice og måske trykke "afvis". Sådan en knap er der i hvert fald i min netbank.
Du skal nok have kigget på, hvad der bedst kan betale sig økonomisk af at få overtræk på din konto eller lade være med at betale den fælles regning. Et overtræk på din konto er, som du skriver, din egen gæld, men betales den fælles regning ikke, er det en fælles gæld, der opstår. Der vil selvfølgelig komme gebyr og inkasso på, når regninger ikke betales, så et overtræk er nok billigere, men det kommer an på, hvad du skal betale i rente, og om du er villig til selv at hænge på gælden.
Anmeld
Citér