Har brug for hjælp .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.810 visninger
20 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2020

Anonym trådstarter

Som overskriften siger har jeg brug for hjælp. Situation er den , at vi er MAX presset økonomisk meget grundet min mands situation ( dårlig forvalter af penge ) Vi har ikke fælles økonomi , men fælles udgifter . Alle vores faste udgifter bliver trukket på budget konto i mit navn . Men situationen er den , at vi skal skilles ( grundet situationen ) og min mand har meldt klart ud , at han er skide ligeglad ! Det er bare penge så det rager ham en disse . Sagen er bare den , jeg er STIK modsat . Lige nu er jeg på bar bund hvordan jeg griber situationen an , så jeg ikke forværrer de fremtidige muligheder for mig ( og ungerne ) og ender med kæmpe gæld .

jeg kan ikke klare denne situation alene men hvem pokker kan jeg rette henvendelse til ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har et godt forhold til min bankrådgiver, så jeg ville tage fat i hende. Hun ville gratis kunne hjælpe mig med et overblik og et budget og komme med forslag til opdelingen af økonomien fremover. Man skal selvfølgelig have for øje, at en del af deres job også er at sælge bankydelser, men ofte kan de give en god rådgivning uden køb som modydelse. 

Anmeld Citér

22. januar 2020

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Jeg har et godt forhold til min bankrådgiver, så jeg ville tage fat i hende. Hun ville gratis kunne hjælpe mig med et overblik og et budget og komme med forslag til opdelingen af økonomien fremover. Man skal selvfølgelig have for øje, at en del af deres job også er at sælge bankydelser, men ofte kan de give en god rådgivning uden køb som modydelse. 

Det er tiden indtil vi kan komme fri af hinanden , hvilket kommer an på om huset kan sælges. Der kan gå længe ( desværre ) budget har jeg selv styr på , udfordringen er at alle udgifter p.t bliver trukket på min konto - mig det får gæld

min mand har meldt klar ud at han er skide ligeglad ...

og det er den situation jeg ikke aner hvordan jeg griber an . Jeg har holdt møde med banken for at få styr på mine muligheder fremadrettet men hun kan ikke hjælpe nu .

Anmeld Citér

22. januar 2020

Anonym

Men hvis han har skrevet under på skøde og gæld, så er det ligeså meget hans gæld som det er din, derfor slipper han heller ikke for at betale. Spørg evt om jeres bank kan lave en opdeling så det ikke går ud over dig hvis ikke han betaler sin del  

Anmeld Citér

22. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men hvis han har skrevet under på skøde og gæld, så er det ligeså meget hans gæld som det er din, derfor slipper han heller ikke for at betale. Spørg evt om jeres bank kan lave en opdeling så det ikke går ud over dig hvis ikke han betaler sin del  

Jeg har skiftet bank og har ikke bank , hvor lånet er . Min bank samarbejder ikke med vores kreditforening . Og jeg tvivler på den gamle bank vil indgå sådan en aftale , da min mand har en masse gæld han ikke afdrager på. 

Men de andre udgifter bliver trukket fra min så dem ville jeg hæfte for , da kontoen ikke er fælles .

Anmeld Citér

22. januar 2020

Janet1989

Du er nødt til at få fat i en form for økonomisk rådgiver / ligende, som kan guide dig i hvad du skal gøre og ikke gøre - i hæfter solidarisk for huset, så i har vel ligeså meget gæld i det ... jeg fatter dog ikke hvordan man kan være så skideligeglad med økonomien som din mand/xmand lyder til at være ...

Anmeld Citér

22. januar 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Tænker desværre du nok hænger på de udgifter, der har med boligen at gøre, da i hæfter fælles og banken kræver ind hvor den kan.

men skynd dig at få afmeldt alt hvad der evt. måtte være som er hans udgifter alene f.eks. Forsikring, a-kasse, fagforening og telefon og hvad der ellers kunne være. Hvis du flytter, så skynd dig at få alle forbrugsafgifter over i hans navn el, vand osv. hvis i har billån i fælles navn på en bil som kun han bruger, så se om du kan få det i hans navn og ellers for lang bilen solgt.

Det er en rigtig træls situation du er endt i,  og bliver nok desværre nogle dyre lærepenge om at få ordentlig styr på fordelingen og ansvaret for økonomien, mens man er gode venner. Hvis han har en masse gæld, som han ikke afdrager på er muligheden for at få delt et evt. tab på boligen, nok heller ikke stor, da banken jo går efter at få deres penge igen.

hvis i er gift kan der måske være noget hente, når i skal dele jeres aktiver, hvis i skal skilles skal der nok alligevel måske en advokat indover, så søg evt. bistand der og se om der kan være hjælp at hente. Måske mødrehjælpen har noget hjælp, som man kan få gratis.

håber du får styr på det og kommer godt videre.

Anmeld Citér

22. januar 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Som overskriften siger har jeg brug for hjælp. Situation er den , at vi er MAX presset økonomisk meget grundet min mands situation ( dårlig forvalter af penge ) Vi har ikke fælles økonomi , men fælles udgifter . Alle vores faste udgifter bliver trukket på budget konto i mit navn . Men situationen er den , at vi skal skilles ( grundet situationen ) og min mand har meldt klart ud , at han er skide ligeglad ! Det er bare penge så det rager ham en disse . Sagen er bare den , jeg er STIK modsat . Lige nu er jeg på bar bund hvordan jeg griber situationen an , så jeg ikke forværrer de fremtidige muligheder for mig ( og ungerne ) og ender med kæmpe gæld .

jeg kan ikke klare denne situation alene men hvem pokker kan jeg rette henvendelse til ?

Jeg ville foreslå at kontakte Mødrehjælpen, de har gratis rådgivning netop om en masse med skilsmisser og økonomi osv..

Der er også noget med at vores kronprinsesse er i spidsen for noget med rådgivning omøkonomi, kan self ikke huske navnet lige nu på det men kan huske der var foldere om det hos den ene læge vi nogen gange er hos...

Anmeld Citér

22. januar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Som en anden siger, slet alle de betalinger på budgetten som kun vedkommer ham. Så er det kun jeres reelle fælles udgifter til huslån og "drift" af huset og dine egne udgifter, der bliver trukket derfra. Så må han selv ligge og rode med at få betalt sine regninger til telefon, a-kasse og hvad han ellers har. 

Det er det tætteste du kan komme på at stifte så lidt gæld som muligt pga ham. 

Anmeld Citér

22. januar 2020

kamikaze

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men kan du leje et værelse ud indtil i får solgt huset? Eller kan måske hele huset lejes ud mens du og børnene lejer noget mindre?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.