Jeg er helt ude af den

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.677 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. januar 2020

Anonym trådstarter

Her til aften da vi spiste aftensmad siger min 4-årige søn ud af det blå: mor din krop driller mig! Jeg spørger så hvordan min krop driller ham, og så siger han: den slår og sparker mig ��

jeg siger så at det er da bestemt ikke rigtigt, og siger noget med: mors krop sparker dig da ikke. Og han siger jo din krop inde i Din mave sparker mig. Det forstår jeg ikke rigtig hvad han mener med og vi snakker lidt om at han jo lå inde i maven da han var baby, og sparkede... 

jeg siger så at man ikke må lyve osv.. 

men jeg er helt i chok. Tænk at han kunne finde på at sige sådan �� tænk hvis han siger sådan i børnehaven...

hvad tænker i? Har i prøvet noget lignende? Tænker han er alt for stor til at gå og lyve om den slags.... ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2020

Anonym

Børn i den alder lyver ikke bevidst.
Når børn i den alder “lyver” så er det enten

1. Et ønske - de kan hAve svært ved at skelne i tid. Eksempelvis “jeg skal lege med Katrine i morgen” og det han mener er “jeg ønsker jeg skal lege med Katrine snart/vi har engang talt om det”

2. Han har svært ved at fortælle om sine tanker

og det tror jeg, er tilfældet her. Han fortæller, hvad han tænker og oplever. Han kan ikke forklare det bedre. Han forsøger at forklare dig noget - måske er han bekymret for/tænker over hvordan en gravid krop fungerer? 

Anmeld Citér

21. januar 2020

Sprit25

Jeg husker stadig, da min dattee, midt i en julefrokost på en fyldt restaurant skreg: AV MOR IKKE SLÅ! Jeg tog hendes hår væk fra nakken. 

Jeg blev så flov. Indtil en far sendte mig et smil der sagde alt. Børn gør den slags. Det ved pædagogerne også

Anmeld Citér

21. januar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså min den yngste har flere gange offentlig sagt, at mor slog mig, eller far nappede mig, og vi har aldrig hverken slået eller nappet vorws børn. Vi har self sagt, at når hun siger sådan nogen ting, er det ik rigtigt, og at man self aldrig må slå/nappe børn/hinanden, og at vi ska være gode ved hinanden osv.

Vi har aldrig skældt ud over det, børn leger med tanker, ord og sætninger. Vores reaktion på de ord og sætninger, gir dem værdi. Lidt ligesom bandeord blir sjover at sige, hvis de voksne feks blir sure. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.