Dragemor om natten ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar

Lykketrolden

Profilbillede for Lykketrolden
Carina:-) skriver:

Ja okay - så er det ikke nemt når han bliver så vågen. 

Især ikke når som du selv skriver mareridt er normalt i den alder .

Hmm hvad med en madras ved siden af så , så han ikke vækker dig ved at mosle rundt? 

Se det var da faktisk en god idé!! Tusind tak!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Lykketrolden skriver:

Hej �� Jeg har et problem jeg rigtig gerne ville have nogle råd om. Jeg oplever at I hverdagene når jeg ved jeg skal tidligt op, så bliver jeg meget presset når jeg bliver vækket af min 7.årige. Han er inde i en periode hvor han får mange mareridt ( helt normalt) og når han f.eks vågner inden jeg er gået i seng, så har jeg INTET problem med at trøste ham og anerkende hans følelser...men når han vækker mig midt om natten så kan jeg SLET ikke styre det...jeg råber ikke, men jeg bliver meget hård og kontant og affærdiger ham med sætninger som " det ER bare en dårlig drøm, læg dig nu ned og sov, vi skal op om tre timer og hvis jeg ikke får min søvn så får jeg en rigtig dårlig dag..." Og bla bla . Og dagen efter har jeg det SÅ dårligt over at have negligeret ham fuldstændig! Er der mon andre end mig der oplever det samme og er der mon nogen der har forslag eller gode råd til hvordan man håndterer situationen når man ikke er nattemenneske?

Sådan kan jeg også blive og for at undgå det har jeg bare sagt om han vil ind og sove med mig og far. Så har jeg holdt om ham og vi begge er faldet i søvn uden at vi behøver tale mere om den drøm. 

Anmeld Citér

17. januar

Ano18

Profilbillede for Ano18

Er han ordentligt vågen eller det lidt som Night terror hvor han drømmer videre. Fx er jeg nødt til at vække min datter helt. Tage hende helt op og ud og give hende en tår vand plus tænde lyset, og derefter går vi ind i seng. Hun kan ellers finde på at skrige jeg vil have min mor i timevis trods hun har sin mor, men hun sover stadig halvt, så hun ikke forstår det. Hun sover efter fem minutter, hvis jeg altså vækker hende først. Min datters kommer meget i perioder hvor der er sket mere / andet / skal ske noget, end vanligt. Hun er ekstrem følsom for stimuli og opfanger alt.

Anmeld Citér

17. januar

ønskebørn74

Profilbillede for ønskebørn74
VI ELSKER VORES TVILLINGE BØLLER OVER ALT...
Lykketrolden skriver:

Jamen det er skam præcis det jeg gør! Han kom ind til mig kl.00.45 og lå hos mig resten af natten, men han sov først 03.15

Få en madras til gulvet hos jer til ham. Og er han ikke rolig, så ind i egen seng. Efter et par gange har han lært. Mor vil gerne trøste og dele værelse, men det er nat nu.

VORES DEJLIGE TVILLINGE BØLLER,

VORES GULD.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.