Dragemor om natten ??

Spring til sidste ulĂŠste indlĂŠg
FÞlg denne trÄd

3.617 visninger
13 svar
10 synes godt om
17. januar 2020

Lykketrolden

Hej �� Jeg har et problem jeg rigtig gerne ville have nogle rĂ„d om. Jeg oplever at I hverdagene nĂ„r jeg ved jeg skal tidligt op, sĂ„ bliver jeg meget presset nĂ„r jeg bliver vĂŠkket af min 7.Ă„rige. Han er inde i en periode hvor han fĂ„r mange mareridt ( helt normalt) og nĂ„r han f.eks vĂ„gner inden jeg er gĂ„et i seng, sĂ„ har jeg INTET problem med at trĂžste ham og anerkende hans fĂžlelser...men nĂ„r han vĂŠkker mig midt om natten sĂ„ kan jeg SLET ikke styre det...jeg rĂ„ber ikke, men jeg bliver meget hĂ„rd og kontant og affĂŠrdiger ham med sĂŠtninger som " det ER bare en dĂ„rlig drĂžm, lĂŠg dig nu ned og sov, vi skal op om tre timer og hvis jeg ikke fĂ„r min sĂžvn sĂ„ fĂ„r jeg en rigtig dĂ„rlig dag..." Og bla bla . Og dagen efter har jeg det SÅ dĂ„rligt over at have negligeret ham fuldstĂŠndig! Er der mon andre end mig der oplever det samme og er der mon nogen der har forslag eller gode rĂ„d til hvordan man hĂ„ndterer situationen nĂ„r man ikke er nattemenneske?

Anmeld Citér

KÞb et abonnement pÄ Vores BÞrn

Magasinet til dig med bÞrn pÄ 0-12 Är

Priser fra 149 kr.

17. januar 2020

FrkGranger

Lykketrolden skriver:

Hej �� Jeg har et problem jeg rigtig gerne ville have nogle rĂ„d om. Jeg oplever at I hverdagene nĂ„r jeg ved jeg skal tidligt op, sĂ„ bliver jeg meget presset nĂ„r jeg bliver vĂŠkket af min 7.Ă„rige. Han er inde i en periode hvor han fĂ„r mange mareridt ( helt normalt) og nĂ„r han f.eks vĂ„gner inden jeg er gĂ„et i seng, sĂ„ har jeg INTET problem med at trĂžste ham og anerkende hans fĂžlelser...men nĂ„r han vĂŠkker mig midt om natten sĂ„ kan jeg SLET ikke styre det...jeg rĂ„ber ikke, men jeg bliver meget hĂ„rd og kontant og affĂŠrdiger ham med sĂŠtninger som " det ER bare en dĂ„rlig drĂžm, lĂŠg dig nu ned og sov, vi skal op om tre timer og hvis jeg ikke fĂ„r min sĂžvn sĂ„ fĂ„r jeg en rigtig dĂ„rlig dag..." Og bla bla . Og dagen efter har jeg det SÅ dĂ„rligt over at have negligeret ham fuldstĂŠndig! Er der mon andre end mig der oplever det samme og er der mon nogen der har forslag eller gode rĂ„d til hvordan man hĂ„ndterer situationen nĂ„r man ikke er nattemenneske?

Jeg har det prĂŠcis som dig, jeg ved ikke noget vĂŠrre end nĂ„r sĂžnnen pĂ„ 5 mener det er morgen, kl midt om natten.. 

Jeg har ingen rĂ„d, men du fĂ„r lige et forstĂ„elses kram 

Anmeld Citér

17. januar 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Lykketrolden skriver:

jeps...

manglende sÞvn er en killer for mig ogsÄ..

jeg plejer at virkelig tage en dyb vejrtrÊkning og sÄ gÄ ind til ham..

sÄ nÄr jeg lige at "vÄgne" med mormasken pÄ fremfor sovehjertet der bliver Þdelagt..

her har vi en lille natlampe hÊngt pÄ sengen sÄ han kan tÊnde noget meget dÊmpet lys hvis han vÄgner..

han plejer ikke at tÊnde den men det virker til at det har afhjulpet lidt ved at han ved at den er der hvis han bliver bange nÄr han vÄgner...

Han har sovedyr "der passer pÄ ham" om natten...

men det bedste er at anerkende om morgenen at man mÄske ikke lige var sÄ god om natten og snakke om han fik sovet alligevel osv...

Anmeld Citér

17. januar 2020

Lykketrolden

FrkGranger skriver:

Jeg har det prĂŠcis som dig, jeg ved ikke noget vĂŠrre end nĂ„r sĂžnnen pĂ„ 5 mener det er morgen, kl midt om natten.. 

Jeg har ingen rĂ„d, men du fĂ„r lige et forstĂ„elses kram 

Tusind tak 

Anmeld Citér

17. januar 2020

Carina:-)

Her lÞfter jeg dynen for min 7 Ärige nÄr mareridt jager ham. SÄ hopper han ind til mig .

SĂ„ gĂ„r der 2 min og sĂ„ sover vi begge 2 

Han sĂžger trĂžst og omsorg,  og mĂ„ske det sĂ„ kunne vĂŠre en mulighed at fĂ„ den i mors og fars seng, ?

SĂ„ bliver du ikke vĂŠkket pĂ„ samme mĂ„de , og han fĂ„r hans basale behov dĂŠkket. 

Anmeld Citér

17. januar 2020

Lykketrolden

Wampires skriver:

jeps...

manglende sÞvn er en killer for mig ogsÄ..

jeg plejer at virkelig tage en dyb vejrtrÊkning og sÄ gÄ ind til ham..

sÄ nÄr jeg lige at "vÄgne" med mormasken pÄ fremfor sovehjertet der bliver Þdelagt..

her har vi en lille natlampe hÊngt pÄ sengen sÄ han kan tÊnde noget meget dÊmpet lys hvis han vÄgner..

han plejer ikke at tÊnde den men det virker til at det har afhjulpet lidt ved at han ved at den er der hvis han bliver bange nÄr han vÄgner...

Han har sovedyr "der passer pÄ ham" om natten...

men det bedste er at anerkende om morgenen at man mÄske ikke lige var sÄ god om natten og snakke om han fik sovet alligevel osv...

Han har faktisk bÄde sovedyr og natlampe der stÄr tÊndt hele natten, med rÞdt dÊmpet lys. Men ja, jeg brugte ogsÄ hele morgenen pÄ at forklare at jeg ikke " var mig selv" i nat. Jeg mÄ simpelthen lÊre at tÊlle til ti og indstille mig pÄ at vÊre der for ham! TÊnker at jeg faktisk nogle gange fÄr situationen trukket i langdrag, fordi jeg bliver " sur".... giver det mening? Tak for dit svar

Anmeld Citér

17. januar 2020

FrkGranger

Carina:-) skriver:

Her lÞfter jeg dynen for min 7 Ärige nÄr mareridt jager ham. SÄ hopper han ind til mig .

Han sĂžger trĂžst og omsorg,  og mĂ„ske det sĂ„ kunne vĂŠre en mulighed at fĂ„ den i mors og fars seng, ?

SĂ„ bliver du ikke vĂŠkket pĂ„ samme mĂ„de , og han fĂ„r hans basale behov dĂŠkket. 

Den strategi bruger jeg ogsÄ, for ellers ville jeg gÄ helt op i limningen, for det er stÞrstedelen af nÊtterne han vÄgner mellem 1 og 4..

SĂ„ jeg kĂŠmper mest de nĂŠtter han sĂ„ mener det er morgen nĂ„r han vĂ„gner.. 

Anmeld Citér

17. januar 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Lykketrolden skriver:

Han har faktisk bÄde sovedyr og natlampe der stÄr tÊndt hele natten, med rÞdt dÊmpet lys. Men ja, jeg brugte ogsÄ hele morgenen pÄ at forklare at jeg ikke " var mig selv" i nat. Jeg mÄ simpelthen lÊre at tÊlle til ti og indstille mig pÄ at vÊre der for ham! TÊnker at jeg faktisk nogle gange fÄr situationen trukket i langdrag, fordi jeg bliver " sur".... giver det mening? Tak for dit svar

Helt sikkert...

jeg har ogsÄ vÊnnet mig til bare at lytte til ham fremfor at sige alt muligt..

vi har faktisk den aftale at vi ikke snakker om hvad han drÞmte for det Þger risikoen for at drÞmmen fortsÊtter nÄr han skal sove videre og derfor fÄr han et kram og jeg ryster og vender puden og dynen og sÄ fÄr han en kanin under hver arm og bliver puttet og sÄ medmindre det har vÊret meget slemt (han har mange dÞdsdrÞmme om at vi alle undtagen ham dÞr mens han ser det pÄ alle mulige grimme mÄder) sÄ er han klar til at sove videre...

vi har netop valgt en uden farve i lyset da det faktisk kan gÞre vÊrelset endnu mere uhyggeligt med skyggerne pÄ diverse legetÞj... det er en LED LEGO lampe med meget svagt hvidt lys...

Den er ikke tÊndt hele tiden men er en han selv kan tÊnde og tage med sig hvis han skal pÄ toilettet om natten..

Anmeld Citér

17. januar 2020

Lykketrolden

Carina:-) skriver:

Jamen det er skam prĂŠcis det jeg gĂžr! Han kom ind til mig kl.00.45 og lĂ„ hos mig resten af natten, men han sov fĂžrst 03.15

Anmeld Citér

17. januar 2020

Carina:-)

Lykketrolden skriver:

Jamen det er skam prĂŠcis det jeg gĂžr! Han kom ind til mig kl.00.45 og lĂ„ hos mig resten af natten, men han sov fĂžrst 03.15

Ja okay - sĂ„ er det ikke nemt nĂ„r han bliver sĂ„ vĂ„gen. 

IsÊr ikke nÄr som du selv skriver mareridt er normalt i den alder .

Hmm hvad med en madras ved siden af sĂ„ , sĂ„ han ikke vĂŠkker dig ved at mosle rundt? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

GĂ„ til forsiden

Gratis eksperthjĂŠlp

Det er gratis at sĂžge hjĂŠlp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.