Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Lykketrolden skriver:
Hej Jeg har et problem jeg rigtig gerne ville have nogle rĂ„d om. Jeg oplever at I hverdagene nĂ„r jeg ved jeg skal tidligt op, sĂ„ bliver jeg meget presset nĂ„r jeg bliver vĂŠkket af min 7.Ă„rige. Han er inde i en periode hvor han fĂ„r mange mareridt ( helt normalt) og nĂ„r han f.eks vĂ„gner inden jeg er gĂ„et i seng, sĂ„ har jeg INTET problem med at trĂžste ham og anerkende hans fĂžlelser...men nĂ„r han vĂŠkker mig midt om natten sĂ„ kan jeg SLET ikke styre det...jeg rĂ„ber ikke, men jeg bliver meget hĂ„rd og kontant og affĂŠrdiger ham med sĂŠtninger som " det ER bare en dĂ„rlig drĂžm, lĂŠg dig nu ned og sov, vi skal op om tre timer og hvis jeg ikke fĂ„r min sĂžvn sĂ„ fĂ„r jeg en rigtig dĂ„rlig dag..." Og bla bla . Og dagen efter har jeg det SĂ
dÄrligt over at have negligeret ham fuldstÊndig!
Er der mon andre end mig der oplever det samme og er der mon nogen der har forslag eller gode rÄd til hvordan man hÄndterer situationen nÄr man ikke er nattemenneske?
jeps...
manglende sÞvn er en killer for mig ogsÄ..
jeg plejer at virkelig tage en dyb vejrtrÊkning og sÄ gÄ ind til ham..
sÄ nÄr jeg lige at "vÄgne" med mormasken pÄ fremfor sovehjertet der bliver Þdelagt..
her har vi en lille natlampe hÊngt pÄ sengen sÄ han kan tÊnde noget meget dÊmpet lys hvis han vÄgner..
han plejer ikke at tÊnde den men det virker til at det har afhjulpet lidt ved at han ved at den er der hvis han bliver bange nÄr han vÄgner...
Han har sovedyr "der passer pÄ ham" om natten...
men det bedste er at anerkende om morgenen at man mÄske ikke lige var sÄ god om natten og snakke om han fik sovet alligevel osv...
Anmeld
Citér