Dragemor om natten ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.047 visninger
13 svar
10 synes godt om
17. januar

Lykketrolden

Profilbillede for Lykketrolden

Hej �� Jeg har et problem jeg rigtig gerne ville have nogle råd om. Jeg oplever at I hverdagene når jeg ved jeg skal tidligt op, så bliver jeg meget presset når jeg bliver vækket af min 7.årige. Han er inde i en periode hvor han får mange mareridt ( helt normalt) og når han f.eks vågner inden jeg er gået i seng, så har jeg INTET problem med at trøste ham og anerkende hans følelser...men når han vækker mig midt om natten så kan jeg SLET ikke styre det...jeg råber ikke, men jeg bliver meget hård og kontant og affærdiger ham med sætninger som " det ER bare en dårlig drøm, læg dig nu ned og sov, vi skal op om tre timer og hvis jeg ikke får min søvn så får jeg en rigtig dårlig dag..." Og bla bla . Og dagen efter har jeg det SÅ dårligt over at have negligeret ham fuldstændig! Er der mon andre end mig der oplever det samme og er der mon nogen der har forslag eller gode råd til hvordan man håndterer situationen når man ikke er nattemenneske?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar

FrkGranger

Profilbillede for FrkGranger
Lykketrolden skriver:

Hej �� Jeg har et problem jeg rigtig gerne ville have nogle råd om. Jeg oplever at I hverdagene når jeg ved jeg skal tidligt op, så bliver jeg meget presset når jeg bliver vækket af min 7.årige. Han er inde i en periode hvor han får mange mareridt ( helt normalt) og når han f.eks vågner inden jeg er gået i seng, så har jeg INTET problem med at trøste ham og anerkende hans følelser...men når han vækker mig midt om natten så kan jeg SLET ikke styre det...jeg råber ikke, men jeg bliver meget hård og kontant og affærdiger ham med sætninger som " det ER bare en dårlig drøm, læg dig nu ned og sov, vi skal op om tre timer og hvis jeg ikke får min søvn så får jeg en rigtig dårlig dag..." Og bla bla . Og dagen efter har jeg det SÅ dårligt over at have negligeret ham fuldstændig! Er der mon andre end mig der oplever det samme og er der mon nogen der har forslag eller gode råd til hvordan man håndterer situationen når man ikke er nattemenneske?

Jeg har det præcis som dig, jeg ved ikke noget værre end når sønnen på 5 mener det er morgen, kl midt om natten.. 

Jeg har ingen råd, men du får lige et forståelses kram 

Anmeld Citér

17. januar

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik 19-09-11, Magnus 11-07-18
Lykketrolden skriver:

jeps...

manglende søvn er en killer for mig også..

jeg plejer at virkelig tage en dyb vejrtrækning og så gå ind til ham..

så når jeg lige at "vågne" med mormasken på fremfor sovehjertet der bliver ødelagt..

her har vi en lille natlampe hængt på sengen så han kan tænde noget meget dæmpet lys hvis han vågner..

han plejer ikke at tænde den men det virker til at det har afhjulpet lidt ved at han ved at den er der hvis han bliver bange når han vågner...

Han har sovedyr "der passer på ham" om natten...

men det bedste er at anerkende om morgenen at man måske ikke lige var så god om natten og snakke om han fik sovet alligevel osv...

Anmeld Citér

17. januar

Lykketrolden

FrkGranger skriver:

Jeg har det præcis som dig, jeg ved ikke noget værre end når sønnen på 5 mener det er morgen, kl midt om natten.. 

Jeg har ingen råd, men du får lige et forståelses kram 

Tusind tak 

Anmeld Citér

17. januar

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Her løfter jeg dynen for min 7 årige når mareridt jager ham. Så hopper han ind til mig .

Så går der 2 min og så sover vi begge 2 

Han søger trøst og omsorg,  og måske det så kunne være en mulighed at få den i mors og fars seng, ?

Så bliver du ikke vækket på samme måde , og han får hans basale behov dækket. 

Anmeld Citér

17. januar

Lykketrolden

Wampires skriver:

jeps...

manglende søvn er en killer for mig også..

jeg plejer at virkelig tage en dyb vejrtrækning og så gå ind til ham..

så når jeg lige at "vågne" med mormasken på fremfor sovehjertet der bliver ødelagt..

her har vi en lille natlampe hængt på sengen så han kan tænde noget meget dæmpet lys hvis han vågner..

han plejer ikke at tænde den men det virker til at det har afhjulpet lidt ved at han ved at den er der hvis han bliver bange når han vågner...

Han har sovedyr "der passer på ham" om natten...

men det bedste er at anerkende om morgenen at man måske ikke lige var så god om natten og snakke om han fik sovet alligevel osv...

Han har faktisk både sovedyr og natlampe der står tændt hele natten, med rødt dæmpet lys. Men ja, jeg brugte også hele morgenen på at forklare at jeg ikke " var mig selv" i nat. Jeg må simpelthen lære at tælle til ti og indstille mig på at være der for ham! Tænker at jeg faktisk nogle gange får situationen trukket i langdrag, fordi jeg bliver " sur".... giver det mening? Tak for dit svar

Anmeld Citér

17. januar

FrkGranger

Profilbillede for FrkGranger
Carina:-) skriver:

Her løfter jeg dynen for min 7 årige når mareridt jager ham. Så hopper han ind til mig .

Han søger trøst og omsorg,  og måske det så kunne være en mulighed at få den i mors og fars seng, ?

Den strategi bruger jeg også, for ellers ville jeg gå helt op i limningen, for det er størstedelen af nætterne han vågner mellem 1 og 4..

Så jeg kæmper mest de nætter han så mener det er morgen når han vågner.. 

Anmeld Citér

17. januar

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik 19-09-11, Magnus 11-07-18
Lykketrolden skriver:

Han har faktisk både sovedyr og natlampe der står tændt hele natten, med rødt dæmpet lys. Men ja, jeg brugte også hele morgenen på at forklare at jeg ikke " var mig selv" i nat. Jeg må simpelthen lære at tælle til ti og indstille mig på at være der for ham! Tænker at jeg faktisk nogle gange får situationen trukket i langdrag, fordi jeg bliver " sur".... giver det mening? Tak for dit svar

Helt sikkert...

jeg har også vænnet mig til bare at lytte til ham fremfor at sige alt muligt..

vi har faktisk den aftale at vi ikke snakker om hvad han drømte for det øger risikoen for at drømmen fortsætter når han skal sove videre og derfor får han et kram og jeg ryster og vender puden og dynen og så får han en kanin under hver arm og bliver puttet og så medmindre det har været meget slemt (han har mange dødsdrømme om at vi alle undtagen ham dør mens han ser det på alle mulige grimme måder) så er han klar til at sove videre...

vi har netop valgt en uden farve i lyset da det faktisk kan gøre værelset endnu mere uhyggeligt med skyggerne på diverse legetøj... det er en LED LEGO lampe med meget svagt hvidt lys...

Den er ikke tændt hele tiden men er en han selv kan tænde og tage med sig hvis han skal på toilettet om natten..

Anmeld Citér

17. januar

Lykketrolden

Carina:-) skriver:

Jamen det er skam præcis det jeg gør! Han kom ind til mig kl.00.45 og lå hos mig resten af natten, men han sov først 03.15

Anmeld Citér

17. januar

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod
Lykketrolden skriver:

Jamen det er skam præcis det jeg gør! Han kom ind til mig kl.00.45 og lå hos mig resten af natten, men han sov først 03.15

Ja okay - så er det ikke nemt når han bliver så vågen. 

Især ikke når som du selv skriver mareridt er normalt i den alder .

Hmm hvad med en madras ved siden af så , så han ikke vækker dig ved at mosle rundt? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.