Undgå alkohol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

901 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. januar 2020

Anonym trådstarter

Hvordan undgik I bedst alkohol i sociale sammenhænge, uden folk fattede mistanke om graviditet? Vi har en del fødselsdage osv. de næste måneder, og vil gerne vente med at fortælle nyheden 

Jeg er ikke typen der plejer at sige nej til et glas vin eller en kold øl, så det vil blive bemærket, hvis jeg decideret er afholdende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan undgik I bedst alkohol i sociale sammenhænge, uden folk fattede mistanke om graviditet? Vi har en del fødselsdage osv. de næste måneder, og vil gerne vente med at fortælle nyheden 

Jeg er ikke typen der plejer at sige nej til et glas vin eller en kold øl, så det vil blive bemærket, hvis jeg decideret er afholdende.

Nytårsforsæt?

Den med penicillin holder ikke, så får du stemplet med gravid med det samme.

Anmeld Citér

15. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nytårsforsæt?

Den med penicillin holder ikke, så får du stemplet med gravid med det samme.

Haha, ja og så passer det heller ikke, at man ikke må drikke på penicillin. Vi har en del læger og sygeplejersker i familien, og de er ikke dumme 

Ved ikke med nytårforsæt. Jeg tænkte nærmere noget med at sige ja tak, og så hvordan jeg kan skjule at jeg ikke indtager det. Når der bliver skålet og der bliver ved med at være samme mængde i glasset 

Anmeld Citér

15. januar 2020

Black Rose

Anonym skriver:

Jeg byttede glas med kæresten til det ene arrangement, hvor jeg ikke kunne slippe udenom at få serveret vin. Det fungerer selvfølgelig ikke, hvis man sidder plantet ved bordet gennem hele arrangementet, men går I lidt rundt med glassene, er det til at skjule  Kæresten fik rigeligt at drikke den aften  Hvis det er dåseøl, kan du også fylde vand i en tom dåse, det er der jo ingen der kan se. Det smager dog ikke så godt.

Ellers har jeg ofte bare bedt om en cola i stedet, eller sagt nej tak til vin med begrundelsen at jeg havde lidt hovedpine eller at jeg skulle køre hjem (jeg drikker slet ikke, når skal køre).

Tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

15. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Haha, ja og så passer det heller ikke, at man ikke må drikke på penicillin. Vi har en del læger og sygeplejersker i familien, og de er ikke dumme 

Ved ikke med nytårforsæt. Jeg tænkte nærmere noget med at sige ja tak, og så hvordan jeg kan skjule at jeg ikke indtager det. Når der bliver skålet og der bliver ved med at være samme mængde i glasset 

Metronidazol må du ikke drikke på. Det er antibiotika. Kan have bivirkning ligesom antabus. Ellers kan du bare gå rundt med et glas og så nippe til det og bytte glas med din bedre halvdel. 

Anmeld Citér

15. januar 2020

Miti's mama

Har nu flere kollegaer der har som nytårsfortsæt ikke at drikke i januar, så det kunne være en mulighed.

Anmeld Citér

15. januar 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg sagde bare ja alligevel, og skålede med når der blev sagt skål - uden at jeg drak noget. Det var der ingen der lagde mærke til. 

Man kan også nemt bytte med kæresten så han drikker lidt af dir glas og du får hans så det ligner man har drukket. Hvis man er til er arrangement med dåser kan man hælde det ud i vasken/ få manden til at drikke den og så fylde den med vand bagefter. 

Tror det handler mest om at gøre som man plejer så ligger folk ikke mærke til det, hvorimod hvis man kommer med en eller anden søforklaring om noget medicin man skal tage så undres folk hurtigt

Anmeld Citér

15. januar 2020

kamikaze

Slankekur? Hvis du tager lidt på pga graviditeten kan det være de køber det :-)

Anmeld Citér

15. januar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Metronidazol må du ikke drikke på. Det er antibiotika. Kan have bivirkning ligesom antabus. Ellers kan du bare gå rundt med et glas og så nippe til det og bytte glas med din bedre halvdel. 

Det er rigtigt nok, men jeg tænker stadig undskyldningen ville være gennemskuelig. Sandsynligheden for jeg lige netop er på dét antibiotikum og derfor ikke kan drikke er ret lille...

Godt tip med at nippe og bytte 

Anmeld Citér

15. januar 2020

Anonym trådstarter

kamikaze skriver:

Slankekur? Hvis du tager lidt på pga graviditeten kan det være de køber det :-)

Tak for tip, men jeg vejer 55 kg og er 173 høj 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.