Skolestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

867 visninger
4 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2020

Anonym trådstarter

Har en på snart 6 år “(Årgang 14)hvor vi kraftigt overvejede skulle være startet i skole sidste pr. Da vennegrupppen primært er fra årgang 13. Der er tale om et barn som er et halvt skridt foran de andre modenhedsmæssigt. Vi vendte det med børnehaven sidste år men de er store fortalere for at man starter i skole med sin årgang og vi kunne også se fordele ved at lade vores barn blive i børnehaven. Det er gået nogenlunde i børnehaven indtil videre men her på det sidste er jeg endt med et barn der keder sig i legerelationerne med årgang 14 og som altid er sur og tvær over at gå i børnehave, da børnehaven keder vores barn.  Vi har fortrudt at vi ikke slog noget mere i bordet og fik gennemført tidlig skolestart.

kan børn starte i skole nu eller er det for sent og skal man vente til næste skolestart til sommer ? Og hvad kan man ellers gøre for at hjælpe sit barn ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2020

Babilooo

Jeg tænker det vil være en meget mærkelig start for dit barn .. hvis det var muligt at starte nu. Langt de fleste børn keder sig da det sidste halve år i børnehaven. Jeg tænker ikke at det er så unormalt overhoved. Du kan jo give ham nogle førskoleopgaver derhjemme. 

Jeg oplevede det hver gang med mine børn både i skiftet fra vuggestuer til børnehave og fra bærnehVe til skolestart ... der var noget kedsomhed.

Anmeld Citér

13. januar 2020

Missyou

Jeg tror slet ikke det er unormalt at kede sig det sidste halve år. Jeg har også en årgang 14 der bliver 6 her til maj. Også ret moden af alder og kunne sagtens være startet sidste år, og han savner de store drenge. MEN, nu er han bare super super skoleklar og det kan kun blive en succes. Nu er der jo kun knap 3 måneder til de starter i forårs sfo, skal din ikke det? Det tænker jeg også bliver ret godt ☺️

Tror ikke du kan få lov at starte ham op i 0 klasse nu. Så skulle i have søgt om det inden skolestart i sommers. ☺️

Anmeld Citér

13. januar 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Altså de fleste børn keder sig den sidste tid. Nu har de også kigget på den samme legeplads og det samme legetøj 3 år. Så det er ikke nødvendigvis relationerne der keder ham, men nok bare børnehaven. 

Men der er jo kun 3-4 måneder til der er SFO start☺️

Anmeld Citér

13. januar 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Evt. brug noget tid på at dyrke de relationer, som han skal fortsætte i skolen måske det også giver lidt mere sjov i børnehaven.

men som andre skriver tror jeg det er helt normalt at kede sig sidst i børnehavetiden især, hvis man har leget en del op af.

men uanset om han kunne have startet et år tidligere tror jeg man glemmer hvor meget de alligevel skal være klar til ikke bare fagligt, men også socialt og ansvarlighed for egne ting osv.

desuden har jeg hørt fra en del som startede tidligt i skole, at det gik godt de første får, men det absolut ikke var sjovt at være den allersidste som ramte puberteten for selvom man. Måske er moden nok ved skolestart, så er man stadig et til to år efter de andre i klassen.

tror heller ikke i får lov til at starte op midt i nulte klasse og slet ikke for en som skal et år tidligere i skole.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.